Vorderingen met de rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door beachlion »

Ik heb een paar rokken en een kilt gekocht waaronder de Skirtcraft rok en de rest heb ik zelf gemaakt met meer of minder succes.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Redhawkje »

Jos schreef: 29 okt 2017 17:31 hier ben ik in mijn unisexrok uit Amerika

DSCN0622.JPG
Je ziet er erg goed uit :) De lengte is ook top.

Ik heb bericht gehad dat vandaag de unisexrok verstuurd gaat worden.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gisteren met de vrouw naar de bioscoop in Amsterdam geweest gekleed in zwarte denim kilt. Niemand die er van opkeek of omkeek. :mrgreen: Het leek de omgekeerde wereld wel, mijn vrouw in broek, ik in rok. :D
Marica
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Redhawkje »

De outfit voor vandaag

Afbeelding
Marica
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door RokkenRob »

Je outfit komt niet echt tot z'n recht doordat je de foto genomen hebt tegen het zonlicht in. :oops:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Redhawkje »

Ok, het is groen/blauw geruit.

En ik ben een zwierig rokje van marktplaats rijker. Goede taille maat dus ik ben heel blij. En dat voor €6 euro. :D
Marica
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Redhawkje »

Vandaag met de unisex rok naar een meeting geweest van een forum waar ik veel kom. Ik had al laten weten dat ik in rok zou komen. Gelukkig kwam die unisex rok op tijd binnen. Niemand die gek opkeek, niemand die een flauwe opmerking maakte, niemand leek het te zien.

Maar morgen draag ik hem ook naar een goede vriend die van niets weet. Direct cold turkey schijnt het beste te zijn, dus ik ga ervoor. :D
Marica
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door beachlion »

Het hangt af van de instelling van de mensen waar je je voor het eerst vertoont in rok. Het helpt als je al een naam hebt om een beetje anders te zijn dan de rest van de wereld. Mensen met strikte opvattingen kunnen er soms wat moeite mee hebben. Ook sociale achtergrond en opleidingsniveau zijn belangrijke factoren in de acceptatie van jou als rokdrager.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Redhawkje »

Het is een van mijn beste vrienden dus dat zit wel goed. Ze zijn wel wat gewend van mij.\



Well........eerst shoppen bij de Rijneke blvd in Zoeterwoude Rijndijk. 3 kniekousen rijker :*) Het lijkt wel of het een uitstervend iets is. dames, je gaat wat missen als je niet oplet. ;)
Bij de Xenos een leuke opmerking gekregen toen ik 3 pakjes curry in een zijzak van mijn unisexrok stopte. Daar had zij nog nooit van gehoord, en ik vertelde haar het internetadres waar ik deze rok vandaan had. Goede tip voor haar vriend vond ze het.

Daarna naar vrienden voor de F1 en eten. Goed ontvangen en serieus naar het waarom aangehoord. Verder business as usuall.

Dit sterkt mij enorm om gewoon door te gaan met het rokdragen in het openbaar. Ik persoonlijk merk er niets tot weinig van, dus ik ga lekker door.

En mijn vrouw zei: Veel vrouwen kijken, en zeggen niets. mannen willen het niet zien, of ze zien echt niets. prima toch?
Op mijn statement dat vrouwen alles aan kunnen trekken had zelfs mijn beste vriend geen antwoord. We hebben daarna een berg bier weggewerkt. :D
Marica
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Redhawkje »

Zodra het maar kan loop ik in een rok. Het voelt vreemd als ik een broek aan doe om naar mijn werk te gaan. Het is dat op veel bouwplaatsen een lange broek verplicht is. Aangezien ik een hijskraan bedien moet ik dus een broek aan. Ik moet per lokatie bekijken of het kan, en de huidige is dat niet. Ik kan natuurlijk wel een broek onder een kilt gaan dragen, maar dat is het net niet snap je?
In mijn vrije tijd loop ik gewoon overal naar binnen gekleed in een rok met een zwarte 100den legging eronder. Alsof het altijd zo is geweest, ik voel mij geweldig zo. :D
Marica
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Redhawkje »

Om negen uur naar de kapper. Nu is dat op de eigenaar na een vrouwenbolwerk waar ik al jaren kom, maar nu ga ik in rok gekleed.

Ik ben benieuwd naar de reacties, want ze zullen er tijdens de knipbeurt vast over beginnen. :)

En over alles gepraat behalve........ :mrgreen:
Marica
Plaats reactie