Vorderingen met de rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door wimjansma »

Helemaal met je eens, Rieco. Beachlion heeft een goede smaak.
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Sikko »

Ha Beachlion,

Je begint het plezier van een korte rok te ontdekken. Ga zo voort!
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door beachlion »

Ik beperk me wel tot die plaatsen waar het naar mijn mening gepast is. En dat is tot op heden alleen het strand. Het kortste in overige omgevingen is ergens tussen de 40 en 42 cm. Ik vind het verbazingwekkend wat een paar centimeter kan uitmaken op mijn beleving van wel of niet gepast.
P1010218q.jpg
Vorig jaar liep ik zelfs met een kruizing tussen een rok en een racebroek rond die 28 cm was. Er zat elastiek in en ik kon het daardoor wat naar beneden trekken om alles te bedekken. Maar met wat wind wordt het wel een spannende belevenis.
Rieco
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2017 12:05

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Rieco »

zo'n rok/racebroek zou ik ook wel willen geweldig om te dragen denk ik.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door beachlion »

Kopie van een elders geplaatste mededeling. Dat krijg je als je lui bent.

Elke ochtend stap ik uit een soort gewoonte in een rok. Het wordt steeds gewoner. En ik let ook steeds minder op eventuele reacties van anderen.
Maar gisterenavond bij de wekelijkse boodschappen was er een vrouw van rond de 40 die er aan haar gezicht te zien een probleem had met mijn rok dragen. Bij de eerste ontmoeting kon je de afkeuring van haar gezicht scheppen. Tijdens het verdere winkelen kwamen we elkaar nog een paar keer tegen in de gangpaden tussen de stellingen. Telkens als ze me gewaar werd trok haar gezicht op half zeven. Ik had een zwarte cirkelrok aan die ook 360 graden rond is. Om haar wat meer te ergeren maakte ik bij m'n bewegingen wat meer draaibewegingen dan normaal zodat de rok vrolijk uit stond.
Ik ben zo vrij om me van die zuurpruim niets aan te trekken. Ik merk wel bij het personeel meer toenadering dan voorheen. Ik kom er al jaren maar sinds ik in kilt en later in rok verschijn lijken ze me toch iets vriendelijker en behulpzamer.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door WesleyN »

Hahaha... Je hebt nog net geen buiging gemaakt.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door RokkenRob »

beachlion schreef: 03 sep 2017 23:30 Dat krijg je als je lui bent.
Misschien nickname veranderen in Luiwammes. :mrgreen:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door beachlion »

Afgelopen zaterdagavond tijdens het boodschappen doen was er een vrouw van rond de 40 met een afkeurende blik op haar gezicht toen ze m'n rok gewaar werd. De meeste mensen volgen een vast pad door de winkel als ze hun routine boodschappen doen en dus kwam ik haar een paar keer tegen. En steeds met die zure blik. Ik had al een paar keer overdreven vriendelijk "Excuse me" tegen haar gezegd als ik met m'n karretje voor haar langs moest. Ook draaide ik wat meer dan normaal zodat de wijde rok vrolijk uit stond.

Maar maandagavond had ik m'n eerste echte negatieve reactie. Het was Labor Day, het onofficieële einde van de zomer, een vrije dag dus veel BBQ's en natuurlijk het bijbehorende bierverbruik. Ik had ook BBQ gedaan zonder bier want enkele familieleden weten geen maat te houden. Dus geen bier in huis. Ik had twee brieven te posten en normaal gesproken steek ik die onder de deksel van de brievenbus naast de voordeur. De volgende dag zou ik naar het strand gaan en door het vroege vertrek was ik bang het te vergeten. Dus pakte ik om 23:00 de fiets en fietste naar het winkelcentrum waar een brievenbus was. De hele dag had ik in een rok rondgelopen van ongeveer 40 cm en daarmee sprong ik op de fiets. Maar voor fietsen was het eigenlijk net te kort maar het was donker dus wat geeft het. Volgens Hollandse traditie had ik voor en achter brandend licht, LED's met batterijvoeding.
Ik moest een drukke weg oversteken en het licht voor mij stond ongeveer een minuut op rood. Toen het licht op sprong stak ik over en was het kruispunt net over toen een duidelijk dronken stem keihard schreeuwde "God damned drag." Ik was zo vrij er niet op te reageren en fietste ongestoord verder. Normaliter reageer ik niet op gebral van idioten tenzij het een levensbedreigende situatie betreft. Ik liet het langs m'n koude kleren afglijden.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door WesleyN »

Zo'n reactie is inderdaad om totaal te negeren. Onnozel gedrag. Daar kan je echt gewoon helemaal niks mee.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door beachlion »

Gisterenavond was het weer tijd voor de wekelijkse boodschappen. De hele dag door stond er een venijnige wind waardoor het niet boven de 16C kwam. Ik besloot m'n denim rok in te wisselen voor een kilt en lange sokken. Maar ik was nog niet winterklaar en kon m'n sokken zo snel niet vinden. Dus ik vertrok in jeans.
In de winkel viel het toch op dat ik niet in rok was want verscheidene personeelsleden keken me met een wat verbaasde blik aan. En die verbaasde blikken herinnerde ik me niet van m'n voorlaatste winkelen. Dus dat ziet er uit als een vooruitgang in de acceptatie van het rokdragen door mannen, in ieder geval door mij. ;)
Plaats reactie