Vorderingen met de rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Vorderingen met de rok

Bericht door beachlion »

De laatste paar weken ben ik regelmatig in een rok in de openbaarheid geweest. Dan ging ik boodschappen doen in een nabij gelegen winkelcentrum. Om als oude knar toch wat in beweging te blijven maak ik dat wandelingetje van 20 minuten graag. En de laatste paar keer heb ik de kilt vervangen door een denim rok uit eigen atelier. Ik heb daar geen foto's van maar ik heb wel wat foto's gemaakt van wat ik aan had bij het gras maaien.
IMG_1025q.jpg
Vandaag was het flink warm, zo'n 32C en de boven getoonde uitdossing was te warm. Dus een mini aan en een singlet.
IMG_1039q.jpg
Dat voelde beduidend beter aan.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Jos »

goed bezig Beachlion

jij hebt nog een goed figuur om die kortere rokken te kunnen dragen, prima
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door beachlion »

Vandaag ben ik naar het strand geweest. Dat is een autorit van tussen de 90 en 120 minuten, afhankelijk van de drukte. Vandaag ging het snel en was ik na anderhalf uur bij de toegang van het staatspark Sandy Hook, NJ waar het strand is. Ik had m'n denim rok aan in de auto en dat rijdt een stuk aangenamer dan welke broek ook, kort of lang. Ik had dunne denim stof besteld voor zomerrokken. Om te beginnen had ik 3 rokken gemaakt van 35, 40 en 45 cm lang. Een simpele cilinder met een elastieke taille. Nadat ik geparkeerd had ben ik even verder van rok gewisseld achter de struiken. Ik moest een mul zandpad aflopen om het strand te bereiken. Op het strand bleek een groep leerlingen met onderwijzers zich op het strand te bevinden. Dat verklaarde gelijk de aanwezigheid van de gele schoolbus. Ik liep langs de groep met de mini rok die lekker in de stijve bries wapperde. Ik heb geen reacties waargenomen, ik lette er eigenlijk niet eens op. Maar de mini rok voelde wel lekker luchtig aan.
IMG_1076q.jpg
Ook een paar mensen die stonden te vissen hadden meer aandacht voor de hengels en maar een enkeling groette.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door rokwens »

Ja, Beachlion, zo beleef je fijne dingen die je je hele leven niet hebt kunnen ervaren. Het is verdomd moeilijk om een doorbraak te maken, maar eens je zover bent probeer je er ten volle van te genieten. Maar dan denk je ook ; jammer dat ik dit niet wat vroeger heb kunnen realiseren. Mijn spijt zet zich soms om in een soort boosheid, op mezelf, mijn omgeving, de maatschappij waardoor me al die jaren dit plezier ontnomen werd. Waarom werden (worden) wij mannen dit aangename ontnomen ? Waarom roepen vrouwen niet luidkeels dat we zotten zijn die nog steeds niet van de voordelen genieten die zij al zo lang kennen en ervaren ? Waarom hebben ze ons steeds verzwegen dat een rok of jurk dragen zo fijn aanvoelt ? Het is alleen als je hen met aandrang om antwoord vraagt dat ze zullen toegeven dat het aangename kleding is. (enkele uitzonderingen nagelaten). Waarom laten vrouwen (én mannen) ons achter met onze frustratie zonder er begrip voor op te brengen ? Dit getuigt toch niet van begrip, empathie en "goodwill". En als je dan eenmaal zover bent dat je er zelf gaat over praten dan krijg je je bak vol. Ik heb het allemaal al mee gemaakt, maar ik laat me niet meer doen. Ik zet door en ik geniet ervan. Doe dit ook, je leeft maar één keer. Goede moed aan iedereen !
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door beachlion »

Ik loop nu dagelijks rond in een rok. Ik heb een denim rok gemaakt uit lichte stof zodat het lekker zomers aanvoelt. De lengte is 45 cm en daar voel ik me vertrouwd bij.
Afgelopen woensdag ben ik wer naar het strand geweest en ik had een rok van 35 cm met een elastieke taille er onder aangetrokken. Op het pad naar het strand liet ik de langere rok zakken en hees de korte rok een beetje op om zoveel mogelijk circulatie te hebben. Op het strand waren een paar vissers en park rangers maar die hadden nauwelijks aandacht voor me. Met de frisse bries rondom de kuiten was het heerlijk wandelen.
Op de terugweg haalde ik nig iced tea op m'n vaste stek, het tankstation. Ook hier geen vreemde zaken op een paar staarders na. Dat waren duidelijk vakantievierders want het seizoen lijkt aangebroken te zijn.
IMG_1099q.jpg
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Jos »

het fijne van zo'n korte rok is, dat iedereen denkt dat het een korte broek is en niet verder kijkt :)

Maar het staat je prima
een fervent rokdrager
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door musa »

Zaterdag naar TW -Classic geweest festival weide met hoofd act Guns N' Roses ...50.000 mensen en een tiental mannen in rok gezien ,ik was er niet bij want ik was met familie mee ,op 5 augustus ga ik naar de Lokkerse feesten in rok ,mildere gerne :) "Doe maar en Anouck.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door beachlion »

Ik blijf vorderingen maken. 's Morgens trek ik routinematig een rok aan. Voor in huis en tuin is de lengte al gekrompen tot 38 cm. Boodschappen doen gaat in rokken die tussen de 40 en 45 cm lang zijn. Het wordt al zo gewoon dat ik er al niet meer aan denk om te fotograferen. En met alleen een rok, meestal zonder zakken, is het moeilijk een camera mee te nemen.
Ik heb stof binnen gekregen en dat gaat weer nieuwe rokken opleveren.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door beachlion »

Gisteren weer naar het strand. In de auto met een rok die een paar centimeter boven de knie is. Onderweg naar het strand wissel ik van rok. Deze keer eentje van 35 cm lang. Met de wind voelt dat heerlijk koel aan.
P1010376qq.jpg
Rieco
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2017 12:05

Re: Vorderingen met de rok

Bericht door Rieco »

Hele mooie rok, leuke lengte.

is mijn voorkeur, heerlijk als het een klein beetje waaien wil
Plaats reactie