Mijn mini spijkerrokken

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door WesleyN »

Valt allemaal mee. Ik raak ook niet in paniek als mensen de spot met je drijven. Gebeurt heel weinig. Maar dan doe ik gewoon mee. Dat een groep jongeren van die seksistische opmerkingen over je maken, terwijl ze dachten dat je geen Nederlands sprak. Dus ik op een opgegeven moment. "Ja nu heb ik wel genoeg complimentjes ontvangen." Ze zeiden ineens geen woord meer. Toen ik weer ver genoeg liep, gingen ze weer verder. En de andere keer was dat ze vanaf een hotel op de eerste verdieping lachend foto's aan het maken waren van mij. Ik liep terug naar het raam en ze doken ineens weg. Nou ja....
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Sikko »

1
Laatst gewijzigd door Sikko op 10 okt 2018 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Sikko »

Afgelopen 2 dagen weer in denim minirok door het bos gewandeld. Gisteren kwam ik net uit het bos bij mijn fiets, stop er een fietser die zijn fiets naast de mijne neer ging zetten. Het is een rustige plek waar verder geen fietsen staan, dus in plaats van mijn trainingsbroek aan te trekken, ben ik maar zo direct op de fiets gesprongen. Als het een leuke vrouw was geweest, had ik er wel een praatje mee aangeknoopt. Dat was dus gelijk de eerste keer in zo'n kort rokje op de fiets. Mijn zadel stond gelukkig wel erg hoog zodat de inkijk beperkt bleef. Een stuk verder heb ik dan maar mijn trainingsbroek aangetrokken ook omdat het inmiddels een beetje koud geworden was.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door musa »

Toffe ervaringen die je alleen maar sterker maakt...dat je al volgens mijn visie al een sterke karakter heb.
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Sikko »

Tja het gaat me achteraf wel erg makkelijk af. Een ding heb ik nog op mijn programma (het lijkt wel een soort bucket list :D ). Op een drukke dag naar het strand van Zandvoort. Waar het een beetje rustiger wordt lekker zonnen in string en aan het eind van de dag de minirok weer aan en weer richting de auto. Gewoon een compleet dagje dus.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door WesleyN »

Dat is wat we vaak willen. Gewoon de alledaagse dingen doen. Maar dan met onze favoriete kleding. We willen ons rokdragen als normaal beschouwen. Als ik echt bij mij van binnen kijk, dan denk ik toch: Het is toch ook wel fijn dat het allemaal niet zo "gewoon" is. Ik vind het ook wel om in de picture te staan. Dat had ik nooit van mezelf verwacht. Want het was oh zo fijn om op de achtergrond te blijven. En nu wil ik ineens toch wel gezien worden.

Het liefst zou ik wel wat vaker dat ze naar mijn kleding vragen: Van waarom draag je een rok of iets dergelijks. Het zijn toch wel meestal de vrouwen die daar geïnteresseerd in zijn. Ik heb ook 2 collega's waar ik gewoon mijn rokken kan praten. Vandaag zei een collega dat het plaatje eigenlijk nu compleet is. Ze had het over mijn vrouwelijke ogen, mijn postuur en mijn elegantie. Een rok past ook helemaal bij jou. Later heb ik haar gevraagd of we samen een keertje in rok naar België. Zij gaat met mij de "uitdaging" aan. Leuk... ik heb er helemaal zin in.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Sikko »

Ha Wesley,

Je gaat lekker. Samen met een andere vrouw in rok naar België. Super! Ik heb altijd dat als je een vrouw aan je zijde hebt die je support, dat het me dan totaal niet meer interesseert wat de rest van de wereld er van vindt.

Geniet er van.

Sikko.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door WesleyN »

Er zijn meer mensen die mij er in ondersteunen, inclusief mijn dochter. Helaas alleen mijn vrouw niet. En die heb je daarin het hardst nodig. Als zij mij daarin accepteert, dan ben ik echt een gelukkig mens.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Sikko »

Ik heb alvast een nieuw mini spijkerrokje voor de volgende zomer aangeschaft. Deze keer eentje dat 28cm lang is. Dit is het allerkortste wat ik nog kan dragen. Het kortste wat ik tot nu toe gedragen heb was 30cm. Alleen bedoeld dus om mee te staan, wandelen, 's avonds in een club dansen of onderweg in de auto. Ik houd wel van het enorme vrije draaggevoel en ook de spanning van een kort rokje aanhebben en vooral de leuke reacties van vrouwen.
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Yvan »

Sikko schreef: 17 nov 2017 10:31 Ik heb alvast een nieuw mini spijkerrokje voor de volgende zomer aangeschaft. Deze keer eentje dat 28cm lang is. Dit is het allerkortste wat ik nog kan dragen. Het kortste wat ik tot nu toe gedragen heb was 30cm. Alleen bedoeld dus om mee te staan, wandelen, 's avonds in een club dansen of onderweg in de auto. Ik houd wel van het enorme vrije draaggevoel en ook de spanning van een kort rokje aanhebben en vooral de leuke reacties van vrouwen.
Bij mij staat de limiet op 36 cm om het leuk te houden bij spijkerrokjes. Anders kan je, zoals je zelf al zei, er enkel recht mee staan. Zelfs met 36 cm is het oppassen geblazen bij het zitten, de inkijk is redelijk groot. Persoonlijk los ik dat op door ofwel er een korte boxer eronder te dragen, ofwel een zwarte 100 denier opaque panty. En wees maar zeker dat zelfs de dames een "onopvallende" blik werpen om zich ervan te vergewissen of er iets te zien valt. ;)
Real men wear skirts
Plaats reactie