Mijn mini spijkerrokken

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Sikko »

Met de wat warmere dagen de afgelopen maand ben ik overdag een aantal keren in minirok naar buiten geweest. Ik heb inmiddels 5 denim minirokken, 3 van 30cm lengte, 1 van 31cm en 1 van 28cm. De ene van 31cm lang is nu mijn favoriet. Deze is van het merk Il Dolce en heb ik voor €3,50 bij een kringloopwinkel gekocht. Het bevat zakken aan de voorkant die tot helemaal onder doorlopen, waardoor ik er met gemak een telefoon, autosleutels en geld in op kan bergen. Ik zou er zelfs een handstand bij kunnen maken zonder dat de boel er uit valt :o :shock: De andere rokjes heb ik allemaal via Marktplaats verkregen. Het rokje ziet er uit als nieuw en ik heb er nu een paar keer 1,5 uur mee in een bos rond gelopen en een paar keer op straat een blokje omgelopen waarbij ik wel een behoorlijk aantal mensen tegenkwam (fietsers, voetgangers, auto's).

Het begint aardig te wennen en mijn volgende stap die ik wil maken is om in Amsterdam een leuke club/dancing te bezoeken en een hele avond en nacht van mijn rokje te genieten. Als ik tijd heb wil ik wel eens een fotoshoot buiten maken van alle 5 de rokjes en kunnen jullie ook beoordelen hoe deze staan.

Verder iedereen veel rokjesplezier toegewenst!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door WesleyN »

Voor mij zullen te kort zijn. Maar ik kan me voorstellen dat je het een mooie lengte vind. In een dancing zullen ze heel goed kunnen.

Mijn kortste rok die ik graag draag is nog 33 cm. Ik heb inderdaad ook van die korte rokken. Maar die draag ik bijna niet. Die korte rok van 33 cm had ik een keer in een bus aan. Er zat een meisje, ik denk een jaar of 17 à 18, op de grond. Maar omdat ze onder mijn rok kon kijken, ging ze denk ik toch maar staan. Ik had wel een zwarte onderbroek aan. Dezelfde kleur als de rok. Dus eigenlijk viel er weinig te zien.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door beachlion »

Op m'n hikes in de bossen was 32 cm het kortste waar ik me nog enigszins vertrouwd in voelde. De kilts waarmee ik naar buiten trad zijn zo tegen de 50 cm en de rokken nu rond de 45 cm. Dat vind ik op dit moment een prettige lengte waar ik met steeds meer zelfvertrouwen onder de mensen kom.
Natuurlijk speelt lichaamslengte een grote rol bij welke lengte een rok een bepaalde grens overschijdt. Ik denk dat ik met m'n 1m79 voorlopig niet korter ga dan 40 cm. Voor m'n pensioen moet ik een bewijs van in leven zijn op laten maken door een plaatselijke notaris. Dat is een jaarlijks terugkerend iets en dat doe ik lopend, tegen een flauwe heuvel op, 60 m over 1,5 km. Het is gelukkig niet koud, 32C, dus dat scheelt weer. Maar ik ga wel in rok.
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Yvan »

De kortste denim rok die ik openbaar draag is 34 cm, net lang genoeg om alles zedig te houden. In de collectie zitten nog een paar kortere rokken in stretch, maar die gebruik ik dan eerder om thuis te dragen over een legging tijdens de koudere dagen.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Jos »

het is mooi als je kortere rokjes kunt dragen. Je moet er wel het figuur voor hebben
een fervent rokdrager
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door musa »

Heb 1 jeansrok van 31 cm maar die doe ik bijna niet aan de rest schommelt tussen de 35 en 40 cm,lange rokken draag ik niet graag.
In de winter doe ik meestal een zwarte panty aan onder de jeansrokken.
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Sikko »

1
Laatst gewijzigd door Sikko op 10 okt 2018 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Sikko »

1
Laatst gewijzigd door Sikko op 10 okt 2018 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door WesleyN »

Een rok is bijna noodzakelijk met dit weer. Het was voor mij weer fijn om 's-avonds thuis te zijn. Kon ik weer kleding aantrekken, dat veel prettig zit met dit weer.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Re: Mijn mini spijkerrokken

Bericht door Sikko »

Vandaag naar het strand geweest en op de terugweg in Naaldwijk bij de AH in een mini spijkerrokje een paar kleine boodschappen gedaan. Een winkelmeisje zei echt heel vriendelijk gedag. Eigenlijk qua reacties was het verder net of ik gewoon een lange broek aanhad. Leuke ervaring. Ik krijg de smaak te pakken. Echt heerlijk om met warm weer een kort rokje te dragen.
Plaats reactie