Waarom ik een rok draag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Waarom ik een rok draag

Bericht door RokkenRob »

Ook ik ben wat lui vandaag en onderstaande staat ook op een ander forum. ;)

Vanmiddag weer wezen fietsen, niks bijzonders. Echter kwam ik een drietal dames tegen, moeder; dochter; kleindochter.
De moeder kom ik wel vaker tegen en woont hier in het dorp, soms vergezeld door de dochter en kleindochter.
Wat ook wel vaker gebeurd is dat er een babbeltje gemaakt wordt, echter de dochter kon zich niet meer bedwingen en vroeg mij waarom ik een rok droeg.
De dames uitgelegd waarom ik een rok en panty droeg, ze vond het namelijk een beetje raar en had nog nooit eerder een man in een rok gezien.

Na mijn uitleg kwam al gauw het gesprek op gang en hebben we nog even lekker staan keuvelen over mannen in rokken en panty's. Wink
Uiteraard erbij vermeld dat er een herenpanty forum is, alsmede een rok voor mannenforum.
Ter bewijsvoering de dochter even het visitekaartje van het forum laten zien/gegeven, welke ik helaas weer terug kreeg.
Maar ze zou eens gaan googelen naar het fenomeen man in rok/panty.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Waarom ik een rok draag

Bericht door WesleyN »

Als ze je een paar keer gezien hebben, dan komen vanzelf de vragen. En dat we en masse met zijn allen in rok over straat lopen, ... niet dus... Daarom blijven we steeds een nieuw fenomeen. Ik kan de teleurstelling van de enkele nieuweling wel voorstellen. Wij durven nog steeds niet.

Ik durf wel. Maar ik word hier toch nog beperkt in. Dus elke mogelijk om in het openbaar in rok over straat te lopen, grijp ik aan. Okay... het wordt niet in dank afgenomen. Maar ik doe het toch. En dan wordt er inderdaad aan mij wel eens de vraag gesteld waarom ik een rok draag.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Waarom ik een rok draag

Bericht door beachlion »

Een enkele keer wordt het aan mij gevraagd of, indirect, aan m'n vrouw waarom ik een rok draag. Ik heb de indruk dat men ietwat teleurghesteld is als het antwoord simpelweg het draagcomfort is. Ik denk dat men zich al een beetje een beeld had gevormd omtrent mijn motieven. Als het dan iets heel gewoons is voelt men zich toch wel gepakt.

Een vrouw een paar huizen verderop, die net als mijn vrouw een verstandelijk gehandicapte dochter heeft, kwam ik een paar keer tegen toen ik winkelde. De dochters gingen naar dezelfde school dus beide vouwen kenden elkaar redelijk goed. Na de eerste zichting vroeg de vrouw via FaceBook of mijn rokdragen iets Hollands was. Toen m'n vrouw met draagcomfort op de proppen kwam was de uitwisseling snel over en ging het over iets anders.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Waarom ik een rok draag

Bericht door RokkenRob »

Ik loop nu ongeveer 3 maanden in een rok in het openbaar, maar moet de eerste negatieve reactie nog krijgen.
De eerste en moeilijkste stap is het thuisfront, als je partner en eventuele kinderen akkoord gaan, dan heb je de moeilijkste stap gehad.
Zolang je in het openbaar je normaal gedraagt, alsof het de normaalste gang van zaken is, dan zal men wel even vreemd opkijken, maar het accepteren.
Dan kun je als manneke heerlijk vrij rondlopen in je rok, als dan niet met panty/legging.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Bruno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2017 19:58

Re: Waarom ik een rok draag

Bericht door Bruno »

Ik antwoordt op die vraag gewoon met 'Ik heb een bloedhekel aan een broek!' En dat is ook de waarheid. Het wordt mij eigenlijk vrijwel nooit gevraagd. Iemand vroeg mij onlangs op een (Nederlandse!) boekenmarkt 'Are you Scottish?' en toen zei ik verrast: 'Yes, how do you know?' Dan heb je de lachers op je hand. Verder geen commentaar. Ik ben daar urenlang, honderden mensen zien mij, en laten mij volkomen met rust. Dat is wat ik altijd wou, of ik dat nu alleen doe, of niet. Ik ben eigenlijk altijd de enige man met een rok. De mensen accepteren mijn rok of ze dat elke dag tientallen keren zien. Toen ik dat voor het eerst probeerde was dat voor mij een openbaring en een anticlimax!

Bruno.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Waarom ik een rok draag

Bericht door Redhawkje »

Het waarom is mij ook nog niet gevraagd, alhoewel, mijn vrouw deed het wel. :D

Ik moet zeggen dat ik geen enkele verkeerde reactie heb gezien. Ik ben even de Spar binnengelopen in mijn rok met blote staken er onderuit. Geen enkele opmerking maar wel een WTF! blik van het kassameisje toen ik binnenkwam. En dat in dit conservatieve dorp. 8-)

En op 3 maart 2018 naar Chris Robinsons Brotherhood in Paradiso Amsterdam. Natuurlijk ga ik in rok. :mrgreen: Als het even kan in een zwierig rokje.
Marica
Plaats reactie