stoel bezet houden

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

stoel bezet houden

Bericht door rokwens »

Ken je het fenomeen ? Iemand die een stoel bezet houdt , iedereen weg stuurt die ernaar vraagt en uiteindelijk is de voortstelling afgelopen en de stoel is nog onbezet, of iemand heeft hem zich toch toegeëigend. Dat geeft je een rot gevoel als je dan de hele tijd moest recht staan. Zo voelde ik me gisteren 5 sept. Het was een mooie dag, weliswaar niet zonnig maar toch 21 à 22°en nagenoeg geen wind. Ik besloot in rok inkopen te gaan doen. Ik was benieuwd of ik veel rokken of jurken zou zien onderweg. Ik besloot "een mooievogeltelling" te doen...Op mijn weg heen en weer, + in de supermarkt , telde ik in totaal 49 dames. Op dit aantal waren er exact 6 in rok of jurk..... Wat is er toch gaande met onze vrouwen tegenwoordig ? Waarom zijn ze zo aan de broek verknocht ? Hebben ze geen fijne gevoelens meer voor vorm en kleur ? Hebben ze geen creativiteit meer ? Zijn ze niet meer gevoelig voor fijne stoffen ? Of hebben ze dat allemaal wél maar moet alles wijken voor hun kouwelijkheid en misschien wel luiheid ? Het geeft mij in elk geval het gevoel dat ze hun rijkdom aan mogelijkheden niet beseffen en waarderen. Of moet ik hier nu ook over genderdisforie beginnen of over travestie enz... zoals men dat bij ons doet ? Nee, bij mij moeten ze niet meer afkomen met de woorden : rokken zijn voor vrouwen. Die tijd is nu echt wel voorbij, en de bewijzen zijn er. Dit is uiteraard maar een momentopname, maar 12% rokdraagsters op een mooie zomerdag is toch te weinig om de rok te blijven claimen. In de kledingwinkel in mijn straat heb ik vorig jaar de vraag gesteld : Als men je morgen mannenrokken aanbiedt, ga je ze dan inkopen ? Het antwoord was : Och meneer, ik krijg mijn vrouwenrokken niet eens verkocht !.... Maar de boekjes staan wel vol met zogenaamde opmerkingen (lees klachten) over de mannenmode die vrouwelijker wordt (omdat we nu ook "bijna" alle kleuren krijgen) en over de mannen die weer echte mannen moeten worden....enz. Welja, echte mannen, dat gaan we worden : we gaan ons goesting doen ! Doen jullie ook eens een telling ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: stoel bezet houden

Bericht door Jos »

ik heb laatst met een paar vrouwen een korte discussie gehad, waarom vrouwen zo weinig rokken/jurken dragen.

Het antwoord kwam er uiteindelijk op neer, dat ze normaal door dag en tijd het liefst iets gemakkelijks droegen; een broek dus.
De jurk of rok kwam alleen in beeld als ze naar een feestje gingen of echt vrouwelijk gekleed wilden gaan.

Het comfort, zoals wij dat met het dragen van rok/jurk hebben, is voor hun van minder belang.

Een van mijn vrouwelijke collega's draagt nooit een rok of jurk; ze is indertijd (zo'n 25 jaar geleden) in een broekpak getrouwd
een fervent rokdrager
Plaats reactie