Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Snarf »

Hier gaan we weer! Waarom spreken we toch meteen van 'travestie' zodra een man een of meerdere kledingstukken draagt, die bij ons maatschappelijk als 'vrouwelijk' aanzien worden, terwijl het bij niemand opkomt om het tegenovergestelde bij vrouwen als 'travestie' te benoemen. Niemand noemt een vrouw in lange broek met daaronder stevige combatlaarzen een 'travestie'. Het is enkel een kwestie van maatschappelijke aanvaarding. Zo is de doelstelling van de site 'Rokken voor mannen' o.m. het verleggen van deze maatschappelijke aanvaarding. Waarom zou dat dan enkel voor de rok moeten gelden, terwijl een meer maatschappelijk totaal beeld met kousen en pumps de grens zou overschrijden?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door WesleyN »

Een travestiet/crossdresser is iemand die zich voordoet als iemand van het andere geslacht. En pumps is voor mij nog niet genoeg om van een travestiet te spreken. En inderdaad Snarf, het is weer iemand in een hokje plaatsen. Laat mensen gewoon hun ding doen. Lekker boeiend of iemand zich als vrouw voordoet of niet. Laten we iedereen gewoon in hun waarden laten. Wij zijn toch DE mensen die dat het beste weten hoe dat moet?
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Alex »

Toch vind ik het geen slechte discussie, ik denk er zelf ook wel over na.

Ik heb persoonlijk niet de behoefte als vrouw door het leven te gaan, het gaat mij om het draag comfort. Bovendien vind ik het (zelf) mooier dan een pantalon. Maar alles is persoonlijk.
Voor de "buitenwereld" is (alleen) een rok wellicht al "travestie".

Wanneer ik de foto's terug zie, dan oogt het erg vrouwelijk m.u.v. die foto met het leren rokje en de sportschoenen...
Rokje en panty ga je al snel naar toe in winterse omstandigheden. Is de pump dan het omslagpunt? Of is een mannelijke schoen/laars gepaster?

Ieder moet doen waar die zich lekker bij voelt. Ik vind dit leuk en het voelt, zo ver van huis, safe...
Ik zoek voor mezelf naar een 'stijl' waarin ik me voldoende man voel en toch het erg fijne comfort van rok hou...
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door RokkenRob »

Alex schreef: 29 sep 2017 10:16 1. Toch vind ik het geen slechte discussie, ik denk er zelf ook wel over na.

2. Wanneer ik de foto's terug zie, dan oogt het erg vrouwelijk m.u.v. die foto met het leren rokje en de sportschoenen...
1. Ik vind het nutteloze discussie, waarom: Nou wie ben ik om een ander "de wet" voor te schrijven over wat hij/zij dragen moet en/of moet voelen.
Zoveel mensen, zoveel wensen, voor de één ligt de grens heel laag en voor de ander wat hoger.
Als iemand een foto plaatst van zijn kleding stijl, dan vind ik het wel of niet mooi.

2. Hier zou je kunnen kiezen voor een duidelijkere foto en kunt hierbij je gezicht buiten beeld laten.
Hierdoor krijg je een duidelijkere beeld des persoon, want nu zie je alleen een stukje rok, benen bedekt met panty en het schoeisel, kort samengevat een selfie.

Zoiets bijvoorbeeld.
Afbeelding

Of je plaats een complete foto.
Afbeelding

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door WesleyN »

Wat Rob zegt. Alex je moet doen waar je je prettig bij voelt. Wat een ander denkt is maar bijzaak. Mensen zijn gewoon niet in staat om over jouw te oordelen. Het enige wat ze zien is een man in een rok. En als ze daar conclusies aan trekken, dan is dat hun zaak. Daar kan je gewoon niks mee. Daar moet je ook niks mee doen. Gewoon je schouders ophalen en verder lopen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Frank en vrij

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Frank en vrij »

Natuurlijk mag iedereen zich kleden zoals hij wil, of je dat nu travestie noemt of niet. Desnoods trek je een bh aan als je dat leuk vindt. Zo zag ik hier ook een link naar sexy dameslaarzen voorbij komen (nu verdwenen). Prima, doe gewoon waar je zin in hebt.

Mijn bezwaar is echter dat hiermee het vooroordeel wordt bevestigd dat mannen die graag een rok dragen vreemde wezens zijn die zich ook graag hullen in panty’s met visgraatmotief en sexy dameslaarzen. Dat brengt de acceptatie van de rok voor een man alleen maar schade toe. Tegen dat vooroordeel probeer ik me te weren, terwijl dit vooroordeel hier juist bevestigd wordt! Sorry, dit forum is niks voor mij.

Erg vreemd trouwens dat ik nergens mijn account kan verwijderen… Waarom is dat? Is het wettelijk gezien wel toegestaan om je die mogelijkheid te ontzeggen?? Bij deze het verzoek om mijn account te verwijderen.
Frank en vrij

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Frank en vrij »

Ik lees nu trouwens ik volgens De Wet Bescherming Persoonsgegevens het recht heb om te eisen dat het volledige account van mij verwijderd wordt. Dus graag alle gegevens van mij volledig verwijderen!
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Yvan »

Frank en vrij schreef: 29 sep 2017 14:04 Mijn bezwaar is echter dat hiermee het vooroordeel wordt bevestigd dat mannen die graag een rok dragen vreemde wezens zijn die zich ook graag hullen in panty’s met visgraatmotief en sexy dameslaarzen. Dat brengt de acceptatie van de rok voor een man alleen maar schade toe. Tegen dat vooroordeel probeer ik me te weren, terwijl dit vooroordeel hier juist bevestigd wordt! Sorry, dit forum is niks voor mij.
Indien je mijn avatar bedoelt, het zijn geen panty's met visgraatmotief, maar gewoon 40 denier zwart en mijn laarzen zijn zeker geen dameslaarzen (maatje 46). Evenwaardige laarzen voor heren kan je bij elke deftige gothic winkel vinden. ;)
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Alex »

Beste frank en vrij,
Het spijt me als ik voor jou de rokacceptatie schade toe heb gebracht.
Dank voor je constructieve bijdrage en succes bij het rokdragen!
Aan de rest: dank voor jullie steun.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Yvan »

Frank en vrij schreef: 29 sep 2017 14:10 Ik lees nu trouwens ik volgens De Wet Bescherming Persoonsgegevens het recht heb om te eisen dat het volledige account van mij verwijderd wordt. Dus graag alle gegevens van mij volledig verwijderen!
Een seintje aan de beheerder doet wonderen. ;) ucp.php?i=pm&mode=compose&u=2
Real men wear skirts
Plaats reactie