Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Alex »

Hallo allemaal. Ik ben vrij nieuw hier cq lang vrij stil geweest.
Ik heb al jaren een voorliefde voor panty's en kousen.

Sinds enige tijd heb ik ook een paar rokjes in mijn bezit. Dat geeft een nog veel fijner gevoel! Ik ben 'straight', wil geen vrouw zijn, maar een rokje met panty en af en toe met pumps dragen vind ik fijn. Die rokjes en pumps heb ik nog niet opgebiecht.

Gisteren moest ik naar Tilburg. Dat is best een stukje rijden, vrij snel in de auto omgekleed in spijkerrokje, champagnekleurige panty en pumps.
Ook een tijd zo door Tilburg zo gelopen. Dit was de tweede keer in mijn leven dat ik in rok in de openbaarheid liep. Eerst nog met een zonnebril en capuchon op, later dacht ik: de kans dat ik hier een bekende tegenkom is nagenoeg uitgesloten (150 km van huis). Dus gewoon fier rechtop. Vrijwel niemand kijkt ervan op. Een paar meisjes keken om en ik draaide mezelf ook lachend om en zwaaide. Ik werd steeds zekerder en genoot ervan. Helaas sneuvelde mijn panty.

Eerst heb ik (terug) in spijkerbroek bij een beenmodezaak een nieuwe panty gekocht. Heel aardig geholpen, ik was echt niet de enige man die er panty's kocht.
Later die middag daarheen teruggegaan in spijkerrokje, net gekochte bruine dunne panty en bruine Mary janes hoge pumps; de panty zat fijn dus ik ging er nog meer halen.. Kreeg zelfs compliment over mijn benen en outfit!!!
Ook nog bij Van Haren overknee laarzen gepast. Niemand die raar reageerde. Tilburg is een erg ruimdenkende stad!

Vandaag moest ik weer een eind van huis.
Nu in een (imitatie) lederen rokje, panty en peeptoe pumps op pad. Zojuist in rokje (de pumps had ik gewisseld voor sportschoenen) naar de mac geweest en zonder schaamte wat besteld en binnen opgegeten. Wederom niemand die er wat van zei.

Ik denk dat dit vaker gaat gebeuren!

-edit: foto's van rokje in Tilburg en rokje bij mac toegevoegd-
Laatst gewijzigd door Alex op 15 okt 2018 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door beachlion »

Dat is precies waar veel beginners bang voor zijn (ik inkluis) en waar in de praktijk weinig van terecht komt: door iedereen gezien te worden en publiekelijk belachelijk te worden gemaakt.
Zolang je je normaal gedraagt, zoals je het ook in een broek zou doen heb je nauwelijks een probleem.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door RokkenRob »

Alex,

De moeilijkste stap is het thuisfront, als zij het accepteren, dan wordt het alleen maar makkelijker en mooier. ;)
Maar dat neemt niet weg dat je toch weleens met een negatieve opmerking geconfronteerd kunt gaan worden.
Ik loop nu al een maand of 3-4 in rok al dan niet met panty en moet de eerste negatieve opmerking nog krijgen.
Wat mij al wel is overkomen dat er dames waren die mij gevraagd hebben waarom ik een rok, al dan niet met panty, draag.

Na mijn uitleg konden zij er zich in vinden het waarom ik een rok draag en ook over het feit dat er meer mannen zijn, die een rok (met panty) dragen of willen dragen in het openbaar.
Het grootste probleem voor anderen is vaak de onwetendheid waarom mannen graag een rok/jurk willen dragen.
Als wij mannen maar in rok de openbaarheid in gaan, dan wordt het allemaal een vanzelfsprekend iets. ;)
Maar ja, niet iedere man durft een pionier te zijn. :oops:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door WesleyN »

Meestal wordt er niet op je gereageerd. Ik weet niet of Tilburg een (daarom) ruimdenkende stad is. Het is wel een universiteitsstad. Er lopen daar veel jongeren rond. En het centrum is leuk om uit te gaan. De kern is niet erg groot, maar er zijn wel een paar straten met een grote concentratie aan cafés en restaurants. Eigenlijk net zoals Groningen. Ook een heel leuke stad om naartoe te gaan.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Alex »

Dank voor je reactie.
Goede tip. Een 'vreemde' stad voelt vooralsnog beter dan dichtbij...
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door WesleyN »

Ik ga ook liever naar een vreemde stad. Maar meer om mijn gezin "te beschermen". Want eigenlijk ben ik zelf niet bang om gezien te worden. En een aantal mensen die dicht bij me staan hebben absoluut geen problemen met mij als persoon wetende dat ik ook graag rokken draag. En waarom zouden ze. Ik ben gewoon precies dezelfde persoon. En eigenlijk nog meer mezelf en zelfverzekerder. Gewoon vanwege het feit dat ik dan goed in mij vel zit.

Maar het is inderdaad veiliger om in een vreemde omgeving rond te lopen. En wees gewoon jezelf. Dat is de enige optie die je hebt. Laat zien dat je goed in je vel zit. Kijk dit ben ik. Natuurlijk zonder iets te benadrukken natuurlijk. Want met gewoon doen, daar heeft niemand last van.

Hahaha ik had gewoon de panty aangehouden en een nieuwe gekocht. Ik kan hem ergens wel omwisselen. Ze zien toch dat die voor jezelf is. Maar als je op safe wil spelen is misschien 40den of 60den een betere optie. Maar die zijn minder transparant.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Alex »

Vandaag weer dagje Brabant. Op de terugweg op een parkeerterrein een rok aangedaan, fijn voelt dat.
En wederom niemand die er iets van vindt.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Frank en vrij

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Frank en vrij »

Kousen en pumps... Voor mijn gevoel gaat dit richting travestie. Nu kun je natuurlijk stellen dat niet alleen een rok zowel door mannen als vrouwen kan worden gedragen, maar dat dit ook geldt voor alle overige kledingstukken. Daar zit iets in, maar dan vraag ik me wel af wat dan nog het verschil is met travestie. Kan iemand dat uitleggen?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door beachlion »

Het uitleggen wat travestie is gaat vrij moeilijk omdat het subjectieve elementen in zich heeft.
Puur genomen is travestie een verkeerde of valselijke indruk wekken. Dat geldt niet alleen met kleding maar kan zich ook voordoen op andere gebieden zoals rechtspraak. In het geval van kleding is het de bewuste intentie van de drager/draagster om de indruk te wekken van het andere geslacht te zijn. In het geval van Alex lijkt het me dat hij de gekozen kleding en schoenen prettig vindt om te dragen en dat het goed bij elkaar past. En dat zonder dat hij de indruk wil wekken een vrouw te zijn. Daardoor is ook de grens moeilijk te trekken want de argeloze voorbijganger ziet alleen de buitenkant en kan de bedoeling van de drager niet peilen.
Als ik buiten ben draag ik alleen een rok en de rest van m'n kleding is hetzelfde als van vóór de rokkenperiode. Ik heb schoenen met hakken gekocht om uit te proberen. Ze lopen erg comfortabel maar ik weet nog steeds niet of ik er mee naar buiten treed. Estetisch gezien zou ik tenminste m'n benen moeten scheren maar dat gaat me voorlopig veel te ver. Want waar houdt het op?
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Winkelen in Tilburg in spijkerrokje / naar de mac in leren rokje

Bericht door Yvan »

Ik ben het eens met beachlion. Waar trek je echter de lijn, voor de ene is een paar pumps al genoeg om te spreken over travestie, voor de andere is 3/4 vrouwenkledij nog "normaal". Zelf maak ik me geen zorgen meer over de term travestie, ik draag graag de kleding die ik wil dragen zonder me te willen voordoen als lid van het andere geslacht en voel daar ook geen behoefte naar. Ik denk zelfs dat voor mij het leuke ervan af zou zijn om te experimenteren met kleding indien ik me meer vrouw dan man zou voelen. Niettegenstaande zal een buitenstaander er steeds zijn eigen label opplakken en daar is niets aan te veranderen, genderneutraliteit doet stilaan zijn intrede, maar het hokjesdenken is nog steeds massaal aanwezig. ;)
Real men wear skirts
Plaats reactie