De school gaat uit

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
wimjansma

Re: De school gaat uit

Bericht door wimjansma » 29 nov 2017 22:08

beachlion schreef:
25 nov 2017 23:27
De grijze cellen functioneren nog behoorlijk. Ik grijp naar de computer met een conversie programma. http://www.onlineconversion.com/
Een reuze gemakkelijke en veelzijdige site. Ik heb hem meteen op mijn bureaublad gezet. Dank je wel Wim !

Stefan1991

Re: De school gaat uit

Bericht door Stefan1991 » 19 feb 2018 17:36

Ik herken het erg... Amerikaanse media zijn erg sensationeel. Als iets maar afwijkt van wat de massa doet, dan is het nieuws. Zag laatst een item waarin er erg sensationeel gedaan werd over "free roaming children". Kinderen die zelf naar de speeltuin gingen en daar speelden zonder toezicht. (kinderen van een jaar of 12/13!)

Dan denk ik... kom op zeg!, dit is toch geen nieuws meer. Kinderen horen gewoon kinderen te zijn en buiten te kunnen spelen. Er werd in dat nieuws item meteen aandacht besteed aan het risico dat ze ontvoerd zouden worden en hoeveel verkeerde mensen er wel niet los rondlopen buiten en hoe gevaarlijk het was.

Volgens mij valt dat reuze mee. Ja ik zal niet zeggen dat het minder gevaarlijk buiten is hier in de VS, maar overdag in een gewone speeltuin zal er zoveel niet gebeuren lijkt me. Media overdrijven erg vaak en het lijkt soms wel alsof men angst probeer te zaaien om maar zoveel mogelijk kijkcijfers te halen.

Wat dat betreft mis ik wel gewoon de publieke omroep, gewoon objectieve informatie zonder sensatie. Daarom heb ik ook mijn kabel tv niet aangesloten hier, en kijk ik vaak via uitzending gemist de Nederlandse programma's.

Plaats reactie