Wandelen Bieslandse Bos/Dobbeplas

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Wandelen Bieslandse Bos/Dobbeplas

Bericht door Sikko »

Vandaag of eigenlijk gisteren ben ik naar de grens Noordweg/Oudeweg in Pijnacker-Nootdorp gereden en heb daar een wandeling van 45 minuten in een mini spijkerrokje door het bos gemaakt. Ik ging binnendoor naar de zuidkant van de Dobbeplas waar je lekker in de zon loopt, maar waar ook redelijk wat mensen hun hond uitlaten. Bij het passeren van een klein groepje mensen die nog in een zijpad liepen riep een dame uit het gezelschap "lekkere blote benen" en ik passeerde gelijk daarna 3 mensen met 2 honden waarvan één hond op me afkwam. Ik zei "gelijk een hap eruit". Even later zag ik een vrouw met kinderwagen en bleef ik even rustig staan. Toen ze me passeerde knoopte ze gelijk een gesprekje met me aan en zei als eerste "Toen ik je zag, dacht ik gelijk ik ben vergeten een rokje aan te doen". Ik zei tegen haar dat ze nog terug kon gaan om een leuk rokje aan te trekken. Verder nog een tijdje over haar kleine baby en wat andere zaken gepraat en elkaar aan het einde een fijne dag gewenst. Iedereen groette eigenlijk vriendelijk terwijl ik toch wel een erg kort rokje aanhad.

Het lijkt wel alsof je makkelijker in gesprek raakt met vrouwen als je als man in een minirokje rondloopt dan als je een lange broek aanhebt. Het was in ieder geval weer een plezierige ervaring.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wandelen Bieslandse Bos/Dobbeplas

Bericht door WesleyN »

Ja dat idee heb ik ook vaak. Het komt ook dat je meer in je element voelt. Je uitstraling is beter. Want een rok dragen past bij ons en dan voel je je ook goed. En waarschijnlijk zien mensen dat onbewust.

Mensen die een rok dragen om te laten zien wat ze durven, die raken niet zo snel aan de praat, dan mensen die een rok dragen omdat ze zich daar prettig in voelen. Ik heb wel eens mensen zo horen praten hoe ze over die mensen denken, die willen opvallen. Daar klinkt iets van minachting in. En als ze over jou denken, dan vinden ze dat je lef hebt of authentiek bent.

Het zijn vaak de partners die er moeite mee hebben of mensen die bevestiging nodig hebben dat ze echte mannen zijn. Dan kom jij in je rokje. Daar raak je van in de war. Dat kan toch niet? Mannen zijn mannen en vrouwen zijn vrouwen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Wandelen Bieslandse Bos/Dobbeplas

Bericht door Yvan »

WesleyN schreef: 17 okt 2017 08:35 of mensen die bevestiging nodig hebben dat ze echte mannen zijn. Dan kom jij in je rokje. Daar raak je van in de war. Dat kan toch niet? Mannen zijn mannen en vrouwen zijn vrouwen.
En die groep wordt steeds maar groter. Zelf heb ik ook al gemerkt dat de slechtste reacties komen van mensen die zichzelf niet lekker in hun vel voelen en hun onzekerheid op iemand anders willen projecteren.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wandelen Bieslandse Bos/Dobbeplas

Bericht door WesleyN »

Ik heb iets van reacties gelezen als of wij aandachttrekkers zijn... dat wij gender neutrale kleding willen dragen. Ik denk dat wij nog veel uit te leggen hebben. Dat moet dan maar. Mijn gevoel zegt dat het juist het tegenovergestelde is. Als wij het steeds zo stiekem. Dat noem ik niet aandacht trekken.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Wandelen Bieslandse Bos/Dobbeplas

Bericht door Redhawkje »

Afbeelding

En zo is het maar net. Genoeg van dat bekrompen hokjesdenken. :mrgreen: :)
Marica
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Wandelen Bieslandse Bos/Dobbeplas

Bericht door rokwens »

We zijn trendzetters en dus vallen we op, ook al is dat niet de bedoeling.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wandelen Bieslandse Bos/Dobbeplas

Bericht door WesleyN »

Ja dat had je (niet) kunnen weten. Daar denk je niet aan. Je bent met jezelf bezig. Je wilt iets dragen omdat dat nou eenmaal een onderdeel van je is. Ik ben er pas laat mee naar buiten gekomen, omdat ik juist niet wilde opvallen. Maar nu ik die stap toch heb durven nemen en je weet dat je opvalt, vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg. Kijk maar naar me. Ik vind het niet erg. Wil je met mij daar over praten. Nog beter.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Wandelen Bieslandse Bos/Dobbeplas

Bericht door Redhawkje »

Net nog bij Shoeby binnen geweest. Op de vraag of ze kon helpen vroeg ik naar een rok voor hem en haar. De reactie was eerst Huh? Maar dan serieus er op in gaan. Hulde. Alleen hadden ze niets wat mij beviel, en weer buiten liep ik langs een rek met longshirts maar €49 vond ik ietwat teveel van het goede.
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wandelen Bieslandse Bos/Dobbeplas

Bericht door WesleyN »

Mijn longshirts kosten iets van 15 Euro.... gewoon op de herenafdeling...
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie