Wat draagt u onder dat rokje ?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Wat draagt u onder dat rokje ?

Bericht door wimjansma »

Ik zou het niet in mijn hoofd hebben gehaald om die vraag ooit aan een dame te stellen. Het zou niet in mij opgekomen zijn. Maar als je als man een rokje draagt wordt het opeens kennelijk wel een hot item.

Wat overkwam mij in augustus, de afgelopen zomer....

Ik reed op mijn scooter door het prachtig mooie land van Maas en Waal en zag opeens een schitterend plaatje. Een klein dorpje met twee kerktorens, een middeleeuwse romaanse zandstenen toren en een latere neo-gotische lantarentoren. Vanuit mijn zichtpunt vlak naast elkaar. Die tegenstelling ! Ik heb mijn scootertje op de standaard gezet, mijn Stitz (fotodriepoot) uitgezet en maakte een paar prachtige foto's.
Wat ik niet had gezien was een oud boertje die bezig was met een pony in een nabij gelegen weide. Net toen ik klaar was stond hij opeens naast me en friemelde onhandig met zijn eeltige handen aan mijn bovenbeen. Ik zeg tegen hem "Wat doe je nou?". En hij zegt " Ik wou even kijken wat je onder dat rokje aanhebt" Ik zeg tegen hem "Dan ga je toch niet staan te friemelen, halve gek, ik vraag toch ook niet wat jij voor een onderbroek aan hebt"
Hij ging wat namopperend terug naar zijn pony. Ik zeg nog tegen hem "Vind je het niet leuk, een man met een kort rokje ?"
En hij bromde ten antwoord: "Ik wor d'r zenuwachtig van"

Ja, een merkwaardige ontmoeting.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wat draagt u onder dat rokje ?

Bericht door WesleyN »

Je moet eens weten wat ik allemaal heb meegemaakt. Je hebt helemaal gelijk met je reactie. En ik moest er ook stiekem om lachen. Sorry het is heel herkenbaar.

Maar ik ga naar festivals toe en daar schijnt je moraal te mogen zakken. Het zijn meestal vrouwen die onder je rok willen kijken. Ik maak er niet druk om en tegelijkertijd besef hoe absurd is dat het bij een man ineens wel te mogen. Ja we komen van een andere planeet en zijn dus vreemde wezens.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Wat draagt u onder dat rokje ?

Bericht door Redhawkje »

Op een festival gewoon zonder slipje gaan lopen
Als ze toch onder je rokje willen gluren moet er wel wat te zien zijn natuurlijk.
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wat draagt u onder dat rokje ?

Bericht door WesleyN »

En dan valt het tegen... Nee ik ben geen potloodventer. Ik zou me er niet gelukkig in voelen. Ik wil ook weleens kunnen zitten. En zo lang zijn mijn rokken ook niet. Als ze alles van me willen zien, dan gaan ze maar naar de sauna als ik daar ben.
Laatst gewijzigd door WesleyN op 30 nov 2017 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Wat draagt u onder dat rokje ?

Bericht door Redhawkje »

:mrgreen: mij zien ze nooit in een sauna. Veels te warm voor mij. Daarom is de rok voor mij echt ideaal. In een broek krijg ik al snel zweetbenen als het boven de 15 graden komt.
Ik kijk enorm uit naar mooi weer, is het al lente? 8-)
Marica
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Wat draagt u onder dat rokje ?

Bericht door RokkenRob »

Redhawkje schreef: 30 nov 2017 08:48 is het al lente? 8-)
Ja, alleen niet in het werelddeel waarin wij leven. :mrgreen:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Wat draagt u onder dat rokje ?

Bericht door Redhawkje »

Net terug uit Rotterdam en gedouched. Meteen daana een maillot aangetrokken die we daar gekocht hebben. Veel beter en warmer dan een legging op dit moment. Ik heb spijt dat ik daar niet eerder aan wilde.

Overal in rok gelopen en gelunched bij Dudok, vrijheid blijheid en samen shoppen is fun. :) Mijn vrouw weer aan de jurk , ik ben blij.
Marica
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Wat draagt u onder dat rokje ?

Bericht door mrcsk »

Redhawkje schreef: 02 dec 2017 16:16 Net terug uit Rotterdam en gedouched. Meteen daana een maillot aangetrokken die we daar gekocht hebben. Veel beter en warmer dan een legging op dit moment. Ik heb spijt dat ik daar niet eerder aan wilde.

Overal in rok gelopen en gelunched bij Dudok, vrijheid blijheid en samen shoppen is fun. :) Mijn vrouw weer aan de jurk , ik ben blij.

Ja maillot zijn warmer dan legging. Ik draag ze ook , nu ook wel onder mijn werkboek .
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Wat draagt u onder dat rokje ?

Bericht door wimjansma »

Maar eh...wat te denken van zijn laatste opmerking ?
Hij zei :" Van een man in een rokje word ik zenuwachtig" ?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wat draagt u onder dat rokje ?

Bericht door WesleyN »

@Wim. Ze weten soms geen raad mee als iets anders is dan anders. Maar het klinkt alsof hij gevoelens voor je had. En hij is er ook meteen achter dat het niet wederzijds is.

@Redhawkje. Gezellig zo samen. Dat krijg ik nog niet voor elkaar. Jammer dat ik in Schiedam was en niet in Rotterdam. Ook samen geluncht. Eigenlijk een mini High Tea. Is ook heel lekker. Maar Dudok een heel leuk eetgelegenheid.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie