Eerste keer in het openbaar

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Johnny Rocks
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 okt 2017 13:24

Eerste keer in het openbaar

Bericht door Johnny Rocks »

Gisteren na mijn werk naar de sauna geweest. Bij mijn sauna spullen had ik dit keer ook een rok en panty gestopt zodat ik op de terugweg in rok kon. Na afloop in de kleedruimte ben ik wel alleen, maar verderop hoor ik toch twee dames kletsen, durf ik het aan om op die plek de panty aan te trekken? Als ze weg zijn toch maar naar een kleedhokje en daar de panty aan, de rok wat onder de trui weggestopt en met de broek over de panty naar de kassa om af te rekenen. In de auto op de parkeerplaats eerst de broek uit en in de kofferruimte van de auto gedaan. Dat was al spannend, want dit was voor het eerst min of meer openbaar tussen de auto's, ook al is het donker en sta ik toch redelijk tussen de nog aanwezige auto's. Ik stond al op het punt in de auto te stappen als plots bij de auto achter mij de deursloten open gaan, de eigenaar kon dus niet ver weg zijn. Ik weet wel, normaal doen, alsof er niks aan de hand is, maar toch?

Onderweg naar huis verschillende wegafzettingen en bij elke denk ik weer, zou er op dit tijdstip nog een verkeerscontrole kunnen zijn? Gelukkig, alleen maar wegwerkzaamheden.

Na een rit van ruim 100 km eerst nog even tanken bij een onbemand tankstation maar wel aan een overdag redelijk drukke weg. Op dat tijdstip uiteraard wel rustiger, maar je staat wel in het volle licht van de daglichtlampen. Pinnen en vervolgens tanken, ik sta toch wel redelijk in zicht, komt daar niet een auto aan? Wat gaat die doen? Die komt toch niet tanken. Oh gelukkig, die rijdt een zijstraat in. Wat gaat dat tanken toch langzaam, dat gaat anders toch veel sneller? Na wat een eeuwigheid duurt, toch klaar met tanken en kan ik weer veilig de auto in. Hoeveel auto's zijn er wel niet langsgereden, misschien wel vijf! Toch stond ik redelijk in zicht, zouden ze mij gezien hebben?

Thuis nog de post uit de brievenbus halen en de papiercontainer meenemen en mijn eerste avontuur in het openbaar zit er op. De eerste keer in rok in het openbaar, ook al is het donker, is toch wel spannend maar ik wil het toch ook wel vaker gaan doen.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Eerste keer in het openbaar

Bericht door Redhawkje »

Goed van jou om die stap te zetten.
Ik ben ook nog maar net bezig met het rok dragen, maar mijn vrouw accepteert het al van het moment dat ik het vertelde. Straks naar de huisarts in rok en zo ga ik overal al heen in een rok. Zondag nog naar Star Wars in Pathé Arena geweest op klaarlichte dag.

Veel rokdraagplezier in het openbaar Johnny Rocks :)

Ik kijk ook al naar jurkjes op internet die mijn en mijn vrouw's goedkeuring kunnen wegdragen. ;)
Marica
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: Eerste keer in het openbaar

Bericht door Remko »

Dat is ook spannend. Heb bet zelf ook al een aantal keer gedaan en het is bijzonder en prettig. Uiteindelijk reageren weinig mensen en mocht er iemand reageren dan zijn de reacties uiteenlopend.
Volgende maand ga ik op vakantie en zoek de zon op maar de rok gaat zeker mee.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Eerste keer in het openbaar

Bericht door WesleyN »

Leuk verhaal. De eerste keer is altijd spannend. Hoe kom je van je plankenkoorts af. Het enige wat je moet doen, is alsof het de normaalste zaak is van de wereld. Het beste wat je kan ontvangen is een reactie. Dus hoop maar dat ze je juist wel zien. Want anders blijft het spannend. Bij mij heeft dat prima gewerkt.

Ik wens je veel plezier met het rok dragen. Want wij zijn er achter gekomen dat het dragen van een rok gewoon prettig aanvoelt. En als je ook nog hoort dat het je ook nog goed staat, dan weet je dat je de juiste keus hebt gemaakt. Waarom zou het bij een man niet staan als ze er eeuwen in gelopen hebben?!
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Eerste keer in het openbaar

Bericht door Yvan »

Een normale eerste ervaring, proficiat om de moed op te brengen om in rok de openbaarheid op te zoeken. De eerste keer is het inderdaad met knikkende knieën, maar, hoe raar het ook is, na die eerste ervaring smaakt het naar meer. Rare jongens, die rokdragende mannen. :lol:
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Eerste keer in het openbaar

Bericht door WesleyN »

Het voelt als er is geen weg terug. Inderdaad. Je wilt niet anders meer. Super verslavend.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Eerste keer in het openbaar

Bericht door beachlion »

Door regelmatig in een rok in het openbaar te verschijnen wordt het steeds "gewoner." Je zelfvertrouwen stijgt en dat zien de mensen om je heen ook. Die zullen er minder aandacht aan besteden omdat je op een normale wijze gedraagt.

Maar als je door omstandigheden (koude of regen) een tijdje geen rok draagt lijkt het daarna wel of je weer van voren af aan begint. Alleen deze keer ben je sneller over de bult heen en vind je het sneller gewoner.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Eerste keer in het openbaar

Bericht door musa »

Ik beschouw het ook nu als gewoon.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Eerste keer in het openbaar

Bericht door Redhawkje »

beachlion schreef: 21 dec 2017 22:19 Door regelmatig in een rok in het openbaar te verschijnen wordt het steeds "gewoner." Je zelfvertrouwen stijgt en dat zien de mensen om je heen ook. Die zullen er minder aandacht aan besteden omdat je op een normale wijze gedraagt.

Maar als je door omstandigheden (koude of regen) een tijdje geen rok draagt lijkt het daarna wel of je weer van voren af aan begint. Alleen deze keer ben je sneller over de bult heen en vind je het sneller gewoner.
Gisteren was het NO Pants day, de manier om extreem korte rokjes te dragen. het wordt toch al van je verwacht dat je je onderbroek laat zien. :mrgreen:
https://en.wikipedia.org/wiki/No_Pants_Subway_Ride
Marica
Plaats reactie