eindelijk een vrouw die het snapt

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
malpica
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2018 11:52

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door malpica »

hallo allemaal.
ik loop sinds 3 jaar de hele dag in een rok/jurk rond.
probeer het te begrijpen maar, wie maakt uit wat ik draag.......
alleen ik zelf toch, of lopen we stom achter de meute aan met merkkleding en soort kleding.
als ik uit mijn ogen kijk zie ik vrouwen met kleding die gewoon dragen wat ze willen, bravo.
wij mannen zijn vergeten hoe mooi en lekker we kunnen zijn en als daar bij hoort dat men moet wennen aan mannen in rok, dan is dat maar zo.
ik voel me heerlijk in een rok en vertik het om een kilt of zo te dragen, ik ga niet in een hokje omdat andere dat vinden. ik ben ik en mijn vrouw heeft hier totaal geen bezwaar tegen. zij zelf draagt een rok , jurk of een broek als het haar uit komt, dus waarom ik niet. vreemd zal het blijven zolang er maar een paar zijn gewoon wordt het als er meer komen. en een nieuw model rok is moeilijk dus profiteer van de vele soorten die er zijn voor onze lieftallige dames. ik ben een heel normale man en maak zelf uit wat en wanneer ik iets draag. als ik me er lekker in voel dan heb ik mijn doel bereikt.
gelukkig zijn met wie ik ben.
En hou a.u.b. op met zeuren. wees jezelf en ben daar blij mee. ze kijken en denken maar wat ze denken kan je niet weten, heel weinig zullen hun mening geven omdat ze allemaal volgelingen zijn. huis boompje beestje.
groetjes van ada en pieter
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door WesleyN »

Beste Pieter,

Welkom. Iets in je bericht zegt me dat er iets van frustratie is.

Ik ben helemaal met je eens dat je moet dragen wat je wilt. Doe ik zelf ook. Dat botst inderdaad op onbegrip. Helaas. Het is niet anders. Ik zeg gewoon. Sorry ik ben mezelf en ik ga me niet veranderen. Dat kan ik niet en ik ben gewoon trots op wie ik ben. Ik ben ook niet van de kilts. Maar gewoon van de rok of jurk. Wat mogelijk is. Ik kijk altijd hoever ik kan gaan. Een gewone broek draag ik zo min mogelijk. Een gewone broek, noem ik een skinny. De andere soort broeken zijn allang uit mijn kast verdwenen. Liever dan nog een jegging. Dat in combinatie met een longshirt. Die is wat dunner.

Probeer er maar aan te wennen dat niet iedereen je begrijpt. Het enige wat jij en ik kunnen doen, is gewoon heel natuurlijk gedragen en niet te veel aandacht aan jezelf geven. Het is fijn om een rok of een jurk te dragen. Zeker met dit weer. Dat zullen veel vrouwen begrijpen.

Eigenlijk valt het onbegrip vaak ook weer mee. In mijn geval merk ik dat als ik iemand mijn "geheim" vertel, dan denken ze ook vaak dat ik dat zelf moet weten. Dus al verschillende, vrienden, collega's en familieleden weten al hoe ik er liefst bijloop. Ook in het openbaar. Maar dat doe ik toch maar liever op afstand. Eigenlijk meer om mijn gezinnetje te beschermen. En dat mag ook wel eens een keer gewaardeerd worden.

En als je merkt dat iemand geen begrip ervoor heeft, dan kan je die het beste negeren. En als er naar gevraagd wordt, dan geef ik gewoon antwoord. En als er diverse vooroordelen naar voren komen. Dan kan ik het altijd nog uitleggen hoe het wel zit. Geen probleem. Ik heb jullie als voorbeelden.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
malpica
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2018 11:52

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door malpica »

iets zegt me dat vrouw en man gelijk , horen te, zijn.
geen frustraties, doen wat je wil zonder iemand overlast aan te doen.
ga voor jezelf na of de reden van rok of jurk eerlijk is, ga daar naar handelen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door WesleyN »

malpica schreef: 08 aug 2018 13:47 iets zegt me dat vrouw en man gelijk , horen te, zijn.
geen frustraties, doen wat je wil zonder iemand overlast aan te doen.
ga voor jezelf na of de reden van rok of jurk eerlijk is, ga daar naar handelen.
Helaas is dat niet zo. En de maatschappij bepaalt toch hoe mensen gekleed dienen te zijn. Hoe je op je werk verschijnt. Wat een man of vrouw wel of niet mag dragen. Natuurlijk mag je als man alles dragen. Zolang je niet in je blootje loopt.

Helaas hebben wij een afwijkende smaak. En toch ben ik trots wie ik ben. Ook al bang ik het niet aan de grote klok, maar iedereen mag weten dat ik graag een rok draag. Ik kan de klok niet meer terugdraaien. Het is inmiddels bekend bij een deel van de omgeving.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Rob76
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 aug 2018 08:21

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door Rob76 »

Ach bepaald de maatschappij niet doorlopend verkeerd? En wat kan jou het nou schelen wat het iemand boeit? De meeste Nederlanders kunnen zichzelf amper fatsoenlijk aankleden. Kijk ik loop vanwege het draagcomfort zo nu en dan in een kilt. En met 30 graden is dat best erg, erg aangenaam. Afijn, ik loop in kilt met vriendin naar het centrum roept erg achter ons een oudere mevrouw 'die gast loopt in een rok, wat een mafkees'. Tsja boeiend maar om de boel te verduidelijken ben ik terug gelopen en heb de beste dame even duidelijk gemaakt dat het een kilt betreft, beter zit dan een broek en dat het mij vele malen beter staat dan die jurk van haar die met uitgerekte naden om d'r dikke lijf is gespannen. En waar toch ook niemand wat van zegt. Kortom wees jezelf, wees blij dat je vrouw het snapt en lig niet wakker van de rest.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door Redhawkje »

Rob76 schreef: 09 aug 2018 03:27 Ach bepaald de maatschappij niet doorlopend verkeerd? En wat kan jou het nou schelen wat het iemand boeit? De meeste Nederlanders kunnen zichzelf amper fatsoenlijk aankleden. Kijk ik loop vanwege het draagcomfort zo nu en dan in een kilt. En met 30 graden is dat best erg, erg aangenaam. Afijn, ik loop in kilt met vriendin naar het centrum roept erg achter ons een oudere mevrouw 'die gast loopt in een rok, wat een mafkees'. Tsja boeiend maar om de boel te verduidelijken ben ik terug gelopen en heb de beste dame even duidelijk gemaakt dat het een kilt betreft, beter zit dan een broek en dat het mij vele malen beter staat dan die jurk van haar die met uitgerekte naden om d'r dikke lijf is gespannen. En waar toch ook niemand wat van zegt. Kortom wees jezelf, wees blij dat je vrouw het snapt en lig niet wakker van de rest.
:mrgreen: Lol Zo ben ik ook hoor, als ik commentaar hoor over mijn kledingkeuze. Sommige zien mij als een travestiet, sommige zien mij als een vrouw van middelbare leeftijd. Feit is wel dat ik transvrouw* ben, nog geen hormonen slik en ook nog niet geopereerd ben. Ik loop dus met nepborsten in mijn bh, en draag rokken en jurken gewoon zoals een vrouw zou doen en gebruik make-up.

* Niet echt de doelgroep hier :mrgreen:
Marica
Rob76
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 aug 2018 08:21

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door Rob76 »

:D
Je bent wie je bent. Al moet ik zeggen dat een kilt mannelijker voelt dan een broek. Maar goed, het scheelt dat ik 1.90 ben en met twee grote honden loop. En anders zou het me trouwens nog een rotzorg zijn wie wat waar van vindt
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door WesleyN »

Ik maak me niet druk. In een rok ben ik zelfverzekerd. Want ik zit dan goed in mijn vel. De omgeving accepteert me hoe ik ben. Behalve mijn vrouw heeft daar grote moeite mee. Dat is mijn grootste strijd die ik heb. Misschien komt dat goed. Misschien ook niet. Ik zie wel.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door Redhawkje »

Om nog aan het verhaal toe te voegen, of ik ben doof of ik heb nog nooit wat gehoord over mijn persoon als ik over straat ga. Zelfs niet als ik met kort rokje en mouwloos topje langs een vol terras met bierdrinkende mannen loop. Als ze wat hadden gezegd dan had ik mijn mondje wel bij me :mrgreen:
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door WesleyN »

Je hoeft niet per se te reageren. Vaak ook nog zonde van de moeite. Negeren is vaak nog beter.

Ik heb weleens een groep jongeren toegesproken toen ze seksistische opmerkingen over me maakte. Het was in een Franstalig gebied. En de jongeren spraken Nederlands. Dus dan geef je als antwoord: "Hebben jullie genoeg complimenten over mij gemaakt?" En toen liep ik door. Ze waren meteen stil. Toen de afstand weer veilig was, begonnen de gasten weer verder met hun opmerkingen. Ik hoop dat ze veel plezier hebben gehad en dat ze veel gelachen hebben.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie