eindelijk een vrouw die het snapt

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door rokwens »

Bij de overgang van oud naar nieuw ben ik naar een bal geweest en dan ontmoet je steeds weer onbekenden.

Bij een dans vroeg een vrouw me of ik alleen op bals een rok draag of ook in het "dagelijks leven"
Ze was erg geïnteresseerd in mijn outfit.

Ik antwoordde dat het bij de dans voor mij haast ondenkbaar is geworden
om een lange broek te dragen vanwege de bewegingsvrijheid, het frissere karakter en de look.
En verder dat ik vooral in de zomer vaak een rok of kilt draag in mijn vrije tijd, voor uitstapjes of winkelen.
In de koudere maanden wissel ik nog af tussen broek of legging plus lange trui of of long-shirt.

Ze vond dit prachtig en zei : Ik begrijp je goed want ik draag ook graag rokken en jurken want door dat er zoveel verscheidenheid
bestaat ervaar je bij elk model een ander aanvoelen. Ze zei ook : Ik hou van de kleuren en al de verschillende fantasietjes die je
met lange broeken niet hebt. Jullie hebben wel heel wat minder kansen om van kleding te genieten dan wij.

En dan lees ik dat sommige mannen helemaal niet snappen (of niet willen bekennen) waarom een rok fijn kan zijn om te dragen.
Zijn dat dan mannen die ook al tevreden zijn met een grijs basic-autotje, zonder franjes, zonder opties, zonder airco enz.....
Zouden die mannen ook al tevreden zijn als ze alleen maar zwart-wit tv mogen kijken of zwart-wit foto's
Zijn er dan zoveel mannen die zo weinig nadenken over kleding, die geen fantasie hebben, die niet creatief zijn, die geen durf hebben.
Zijn ze zo ? Zijn het broekschijters of zijn ze met de jaren, vanaf hun jeugd al zo gekneed door de maatschappij.
Zijn zij (en hun vrouwen) zo geïndoctrineerd dat "mannen steeds onopvallend en basic moeten zijn en geen creatviteit mogen tonen"
Maar als ze al niet begrijpen dat rokken fijn kunnen zijn om te dragen, en bovendien nog tegengewerkt worden door hun omgeving, dan
kan ik alleen maar medelijden hebben met hun onmacht.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door RokkenRob »

rokwens schreef: 15 jan 2018 17:14 En dan lees ik dat sommige mannen helemaal niet snappen (of niet willen bekennen) waarom een rok fijn kan zijn om te dragen.
Zijn dat dan mannen die ook al tevreden zijn met een grijs basic-autotje, zonder franjes, zonder opties, zonder airco enz.....
Zouden die mannen ook al tevreden zijn als ze alleen maar zwart-wit tv mogen kijken of zwart-wit foto's
Zijn er dan zoveel mannen die zo weinig nadenken over kleding, die geen fantasie hebben, die niet creatief zijn, die geen durf hebben.
Zijn ze zo ? Zijn het broekschijters of zijn ze met de jaren, vanaf hun jeugd al zo gekneed door de maatschappij.
Zijn zij (en hun vrouwen) zo geïndoctrineerd dat "mannen steeds onopvallend en basic moeten zijn en geen creatviteit mogen tonen"
Maar als ze al niet begrijpen dat rokken fijn kunnen zijn om te dragen, en bovendien nog tegengewerkt worden door hun omgeving, dan
kan ik alleen maar medelijden hebben met hun onmacht.
Een geweldige weergave, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door WesleyN »

Ik weet niet of het missen is. Maar wij weten hoe prettig kleding kan zitten. Eigenlijk zit ik daar niet mee. Ik wil dragen wat ik mooi vind, daar mogen andere mensen niet over beslissen. Wat andere mensen dragen bepaal ik ook niet. En zo hoort het ook.

Het kan wel met creativiteit en intelligentie te maken hebben. En dat merk ik ook vaak in deze groep, dat we toch sneller voor creatievere beroepen kiezen of in hun vrije tijd vaak kiezen voor creatieve hobbies. Dat je meer geïnteresseerd bent en dat je meer bezig bent de grenzen te verkennen. Misschien ga je dan ook op het gebied kleding experimenteren. Ik denk zeker dat het soort expressie is om je anders te kleden. Maar we blijven toch dicht bij wat er op de markt is. Maar we beperken ons alleen niet tot broeken en truien.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door beachlion »

Het deel van de bevolking, zowel mannen als vrouwen, dat het niet vindt passen dat een man een rok of jurk draagt zit gevangen in de conventies van het dagelijkse leven. Die zijn zo gehersenspoeld met "wat zal een ander er van denken" dat ze allerlei argumenten verzinnen om hun standpunt te verdedigen. Het beste bewijs is het verschijnsel dat sommige vrouwen het zouden accepteren bij andere mannen maar niet bij hun eigen man. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld strings. De Chippendales waren reuze populair maar de vrouwen moesten er niet aan denken dat hun eigen man ook zoiets zou aantrekken.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door john »

In die redenering snap ik niet dat een warenhuisketen wel 'kinder"-kleding verkoopt, maar maar nog steeds "vrouwenjurken" aanprijst, als of ze ook "mannenjurken" verkopen.
Doe dan ook gewoon "jurken" en "rokken".

John
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door WesleyN »

beachlion schreef: 16 jan 2018 01:55 Het deel van de bevolking, zowel mannen als vrouwen, dat het niet vindt passen dat een man een rok of jurk draagt zit gevangen in de conventies van het dagelijkse leven. Die zijn zo gehersenspoeld met "wat zal een ander er van denken" dat ze allerlei argumenten verzinnen om hun standpunt te verdedigen. Het beste bewijs is het verschijnsel dat sommige vrouwen het zouden accepteren bij andere mannen maar niet bij hun eigen man. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld strings. De Chippendales waren reuze populair maar de vrouwen moesten er niet aan denken dat hun eigen man ook zoiets zou aantrekken.
Bij mijn vrouw gaat het echt als de buren het maar niet zien. Want met een man in een string kon ze best mee leven. Want dat zag zij alleen. Ja het is een soort hersenspoeling. Maar wij worden op allerlei vlak gehersenspoeld. Wij hebben het alleen niet in de gaten. Ook bijvoorbeeld dagelijks bij het nieuws. Ik ben altijd heel voorzichtig met mijn mening. Hoe kan ik nou ergens over oordelen waar ik niet bij ben geweest. Ik weet niet alle feiten. Er wordt zoveel met meningen gestrooid. Oh als je er niet mee eens bent, ... dan ben je tegen ons. Nog zo'n hersenspoeling. Vroeger moest je genuanceerd denken en tolerant zijn. Nu moet je een uitgesproken mening hebben en intolerantie dat is trendy. Hoezo respect voor je medemens??? Zij hebbe toch oak geen respect...
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door Yvan »

Mannen zijn de grootste kneusjes als het op experimenteren met kleding aankomt. Vrouwlief combineert er naar alle hartenlust op los terwijl de man gewoon de dagelijkse sleur blijft volgen, zonder ook maar initiatief te nemen naar iets vernieuwend. Jammer, want het dragen van een rok, als man, is een uiting van volstrekt zelfvertrouwen in zichzelf.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door Jos »

Yvan schreef: 16 jan 2018 15:31 Mannen zijn de grootste kneusjes als het op experimenteren met kleding aankomt. Vrouwlief combineert er naar alle hartenlust op los terwijl de man gewoon de dagelijkse sleur blijft volgen, zonder ook maar initiatief te nemen naar iets vernieuwend. Jammer, want het dragen van een rok, als man, is een uiting van volstrekt zelfvertrouwen in zichzelf.
zo is het maar net Yvan.
mannen vinden het geweldig om vrouwen te zien in de meest fantastische creaties, maar beseffen niet, dat zij zelf ook zoiets zouden kunnen dragen :o
Stel je voor voor, dat zij zelf hun eigen kleding kunnen/moeten uitzoeken en er dan ook nog in rondlopen :?
Zo'n modeshow is niets voor de gemiddelde man :oops:
een fervent rokdrager
Rob76
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 aug 2018 08:21

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door Rob76 »

Klopt als een bus. Zelf pas sinds twee weken een kilt besteld na in die tropische hitte met een jaloerse blik op alle vrouwen in rokken zitten kijken. En het zit in één woord heerlijk en gelukkig een vriendin die het übermannelijk vindt dus meteen een paar erbij besteld. Ik denk dat de meeste mannen na een dag een kilt dragen gewoon overstag gaan en beseffen dat dat veel natuurlijker zit dan een broek. Getuige de jaloerse blikken die ik krijg-:) 't is gewoon een kwestie van durven
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: eindelijk een vrouw die het snapt

Bericht door RokkenRob »

Ik ben direct in de rok gestapt en heb nog nooit een kilt (aan) gehad, mij te duur. :oops:
Daarnaast is een kilt mij te bewerkelijk bij de sop beurt. :?:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Plaats reactie