Rok seizoen 2018

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Gisteren was het een stranddag dus vroeg uit de veren. Omdat de dag wat fris begon stapte ik met een zwarte cirkelrok in de auto. Die rok is een echte cirkel en heeft een lengte van 42 cm. Door de vele plooien is die rok vrij warm. Voor de weg naar het strand had ik een khaki overslagrok meegenomen. Die is 32 cm lang en dat was voor het draagcomfort goed te merken. De bries was erg verfrissend.
Op weg naar het strand. Ik moest de action cam erg provisorisch plaatsen.
Op weg naar het strand. Ik moest de action cam erg provisorisch plaatsen.
Terug naar de parkeerplaats liep ik weer in de khaki rok. Het voelde zo lekker luchtig aan dat ik besloot de rok aan te houden tot huis. Onderweg heb ik getankt maar omdat het een (wettelijk verplichte) bemand tankstation was hoefde ik de auto niet uit. Dus niemand die het zag. Maar ik ging wel frisdrank halen in de shop. Het was vrij winderig en om te voorkomen dat de flap openwaaide deed ik m'n buideltasje aan. Omdat het vrij druk was moest ik wat verder weg parkeren en had ik ook een grotere afstand te voet af te leggen.

In de shop merkte ik geen vreemde blikken maar daar let ik tegenwoordig niet meer op. Er waren een self-service kassa's en ik gebruikte er ééntje van. Een kassa-dame kwam speciaal van achter haar kassa vandaan om heel vriendelijk te vragen of de operatie goed verliep. Ik gebruik self-service kassa's vaak om van m'n muntjes af te komen dus ik was even bezig. Meestal loop ik met een ruime handvol aan muntjes in m'n portemonnaie. Have a nice day zei ze met een glimlach van oor tot oor toen ik klaar was.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Gisteren was het wederom een stranddag. De vakanties zijn ook in Amerika begonnen want het was drukker op de weg dan normaal. Zelfs bij de toegang naar Sandy Hook State Park was een file. Maar op mijn stukje was het rustig, drie vissers en een jonge dame was al het volk dat ik zag.
Vanaf de parkeerplaats liep ik in een nieuwe rok. Ik heb een top uit de oude lappen zak gehaald en er een rok van gemaakt door er elastiek in te rijgen (na wat andere handelingen met schaar en naaimachine natuurlijk) en het zat lekker luchtig.
IMG_1469qq.jpg
Ik had helaas geen kwa kleur bijpassend overhemd.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door RokkenRob »

Rok en overhemd passen uitstekend bij elkaar, niets mis mee.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door mrcsk »

:idea:
RokkenRob schreef: 01 jul 2018 09:51 Rok en overhemd passen uitstekend bij elkaar, niets mis mee.

Rob
Ja, maar waarom een overhemd met dit warm weer.Je kunt toch ook wel een polo of t- hirt of niet.
Laatst gewijzigd door mrcsk op 01 jul 2018 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

mrcsk schreef: 01 jul 2018 14:08 :idea:
RokkenRob schreef: 01 jul 2018 09:51 Rok en overhemd passen uitstekend bij elkaar, niets mis mee.

Rob
Ja, maar waarom een overhemd met dit warm weer.Je kunt toch ook wel een polo of t- hirt of niet.
Persoonlijk zie ik weinig verschil in lichaamsbedekking en luchtigheid van de vermelde kledingstukken. Het overhemd heeft een nauwelijks zichtbaar patroon met verticale lijnen waar de stof wat losser geweven is. Daarnaast vind ik het vast- of losknopen van een overhemd prettiger dan het over je hoofd aan- of uittrekken van kleding. Bijvoorbeeld je haar raakt niet in de war en je bril blijft op je neus zitten.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Omdat we op zaterdag bezoek kregen heb ik het wekelijkse shoppen naar de vrijdagavond verplaatst. En ik heb er gelijk maar wat foto's van gemaakt. In deze tijd van fake news moet je zo nu en dan met harde bewijzen komen voor je beweringen. ;)
IMG_1510qq.jpg
IMG_1512qq.jpg
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Gisteren ben ik naar het strand geweest. Dat is Sandy Hook in New Jersey. Meestal tank ik net voldoende om m'n bestemming te halen. Dat is meestal voor $10 maar met de gestegen brandstofprijzen is dat nu vrij krap geworden. Maar ik doe dat omdat de benzine in New Jersy goedkoper is.
Ik was aan het tanken bij het begin van m'n trip toen een man door het tankstation liep. Hij zag m'n rok en stopte. Is dat een rok vroeg hij. Ja, dat heb je goed gezien zei ik. Waarom draag je een rok? Waarom niet antwoordde ik. Weet je vrouw hiervan?
Ik was bijna klaar met tanken en omdat de man de indruk wekte dat hij absoluut geen haast had wilde ik het gesprek netjes beeindigen. Ik antwoordde hem dat m'n vrouw me dwong om rokken te dragen. Dat was genoeg. Met schrikogen vervolgde de man z'n wandeling zonder nog een woord.
Rob76
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 aug 2018 08:21

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door Rob76 »

Muhahahahaha je had ook kunnen zeggen dat het je zomeroutfit van de klu klux klan is :D
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

Rob76 schreef: 10 aug 2018 06:41 Muhahahahaha je had ook kunnen zeggen dat het je zomeroutfit van de klu klux klan is :D
Ik moet hierbij denken aan de Italiaanse opera I Pagliacci. Daarin maakt iemand tegen de hoofdrolspeler op een gegeven moment een wat ongepaste grap. Zijn antwoord dat daarop volgt eindigt met de woorden:
Un tal gioco, credetemi, é meglio non giocarlo.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Behalve dat het de Ku Klux Klan is, kun je dit soort van onderwerpen beter maar niet aanroeren in de USA. Lees Wikipedia er maar eens op na.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan
Helaas niet in het Nederlands maar eventueel in het Frans of Duits.

Maar er zat wel een kleine kern van waarheid in m'n opmerking. In 2013 startte ik in het geniep met het dragen van rokken. Dat deed ik in een stuk verwilderd bos waar paden waren uitgezet. In 2014 vroeg m'n vrouw zomaar uit het niets hoe een kilt me zou staan. Ik kocht een UTkilt en zo begon m'n openlijke rokdragen.
Plaats reactie