Rok seizoen 2018

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

De winter laat z'n tanden nog even zien. Om 16:00 ging ik vroeger dan gewoonlijk de wekelijkse boodschappen doen omdat er sneeuw voorspeld was. M'n planning was perfect want bij het verlaten van de supermarkt kwamen de mini sneeuwvlokjes al naar beneden. De afgelopen paar dagen was het net boven de 10C en liep ik in rok rond binnenshuis. Nu was het met moeite 2C en lag er met een paar uur al meer dan 5 cm sneeuw.

Maar de volgende week schiet de temperatuur omhoog naar wel 18C. Ik ga dan kijken of ik naar het strand kan. Dat gaat natuurlijk in een rok al zal niet zo'n korte zomerrok worden. Maar daarna wordt het wel gewoon weer winter met temperaturen tussen de 5C en 15C. Maar de voorspellingen kunnen snel veranderen en ik hoop dan wel in de goede richting. M'n rokken krijgen cabin fever zoals het hier heet als je lang binnen zit.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door Jos »

hier blijft het frisjes met temperaturen rond het vriespunt. Vanaf maandag een dag of 4 volledig onder nul.
Wie weet komt er nog een elfstedentocht :o :o

Voor korte rokjes dus helemaal niets, tenzij met maillot of dikke panty.

Ik hou het dan meestal op langere rokken met laarzen eronder, dan is een panty overbodig
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door RokkenRob »

Jos schreef: 20 feb 2018 16:27 Wie weet komt er nog een elfstedentocht :o :o

Guttegut, het gaat een paar graden vriezen en heel Nederland denkt al gelijk aan een elfsteden tocht, nou die komt er niet. ;) :mrgreen:
Voordat de ijsmeesters, van de elfsteden vereniging, hun bed uit komen, dan moet de weersverwachtingen wel heel anders worden.

Een korte impressie van hoe de weersverwachting dan ongeveer moet zijn:
Minimaal 12-14 dagen met maximale dagtemperaturen van -7 en 's nachts -15 of kouder.
Hier moet dan geen sneeuwval bijkomen, want dat werkt averechts op de ijs aanzetting.
Je zit ook nog met stukken water waarin normaliter gewoon vrachtscheepvaart is en dit moet dan allemaal stilgelegd en/of omgeleid worden.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Het is hier nu 12C en het gaat nog ietsje oplopen. M'n rok voor vandaag is alweer iets korter, 42 cm dan eerder, 52 cm. Ik moet er zo nog even uit maar dan wel in jeans want ik ben een tropische vogel. Maar eenmaal weer thuis gaat de rok weer aan.
Morgen wordt het nog warmer. Ik moet even de laatste voorspellingen afwachten want nu wordt er van 16C tot 21C voorspeld en met 16C blijf ik mooi thuis. Maar als ik ga loop ik wel in een mini naar het strand. Maar op donderdag valt de temperatuur flink terug tot 7C. Als je daar niet ziek van wordt ....
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door RokkenRob »

Men verwacht blijkbaar toch wel wat stevige vorst voor de lange termijn, daar er vanaf komende zaterdag op een groot aantal plaatsen een vaarverbod van kracht gaat.
Bron van deze info.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door WesleyN »

Ja bij jullie. We waren net Friesland uit vandaag toen we het hoorde. We kwamen uit Groningen/Noord Drenthe. En dan rijd je soms via Friesland of anders via de Veluwe. Ik dacht dat dat minder druk zou zijn tijdens het begin van de avondspits... Heen via de Veluwe gereden. Dus wij hebben door 9 provincies gereden.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

De komende week is het nog steeds te fris voor een rok maar daarna schijnt het te gaan gebeuren. De temperatuur kruipt boven de 10C uit.
Het lijkt er op dat we vandaag nog wat sneeuw krijgen al zal dat niet veel zijn. Met het gevorderde jaargetijde zijn de buien minder zwaar en smelten sneller weg.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

Man oh man,
Vandaag was het hier22 gr. C.
Vrouwtje en ik hebben onze korte broek aangetrokken en een eind wezen snorren op onze scooters. Wel even doorbijten, want het is de eerste keer dit jaar. Toch: het belooft wat. Komende week zal ik misschien in een rokje een ritje wagen. Ik verheug me daar nu al over. Benieuwd. Ik houd u op de hoogte !
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door john »

Bij mij was het vrijdag en zondag in elk geval al rokjesdag.
Vrijdag een groot deel van de dag in kilt gelopen.
Lekker de ruimte om je benen.

John
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Gisteren was het weer strandweer en dus was ik al vroeg op weg. Helaas moesten onderweg twee vrachtwagens de wet van ondoordringbaarheid weer eens testen. Twee materiele lichamen kunnen niet tegelijkertijd op de zelfde plaats zijn. Het leverde me ruim een half uur vertraging op. Maar met een rok aan in de auto is het beter uit te houden dan in een driedelig costuum.
Van de parkeerplaats liep ik in een korte khaki overslagrok naar m'n plekje op een rustig deel van het strand. Om 16:00 alles weer in de omgekeerde volgorde. Alleen deze keer geen ongeluk maar de normale spitsuur vertraging. Ik krijg al een beetje kleur.
P1010207q.jpg
Plaats reactie