Rok seizoen 2018

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

In een eerdere post had ik al geschreven dat ik heel langzaam de bovenverdieping aan het opruimen/reorganiseren ben. Nogal wat mensen die voor kortere of langere tijd in het huis gebivakkeerd hebben vergaten al hun spulletjes mee te nemen. Dan stuit je op vuilniszakken en kartonnen dozen die in geen jaren daglicht gezien hebben. Naast gebroken, gescheurde, vergane of anderszins onbruikbaar spul kom je ook wel eens wat bruikbaars tegen. Dat bruikbaar betekend voor mij stof waar nog iets van te maken valt.

Zo had ik al twee tops omgebouwd tot rokken en ze op weg naar het strand gedragen. Omdat het vaak maten zijn in de veelvoudige X-notering is er voldoende stof aanwezig. Recentelijk vond ik weer twee tops in een soort van bloemen motief. Deze keer was de onderzoom niet recht maar op de zijnaad iets ingekort zoals bij ouderwetse heren overhemden.

Eén heb ik al omgebouwd naar een rok. De stof is erg licht en beweegt bij het geringste zuchtje wind. Ook is de rok vrij wijd zodat ik moet uitkijken dat ik geen last krijg van het Marilyn Monroe effect.
P1010361q.jpg
Aanstaande woensdag hoop ik weer naar het strand te gaan zodat ik de rok in de open lucht kan testen.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

Te gek, Leone.
Maar het staat jou hartstikke goed, met jouw mannelijk, stevige, harige benen.
Met mijn magere, iele spillebeentjes hoef ik zoiets niet te proberen. Wordt niks, zegt vrouwtje dan.
Toch, je bent een pioneer op ons gebied. Je hebt lef, trekt je van niets en niemand aan.
Ik bewonder jou mateloos.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Om eerlijk te zijn geef ik dit soort van rokken maar een beperkte openbaring. Als ik de parkeerplaats verlaat en me achter de struiken kan omkleden dan draag ik dit lichte en luchtige werk. Op het mulle zandpad naar strand en op het strand zelf kom ik maar weinig mensen tegen. Maar met een briesje is het heerlijk dragen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door WesleyN »

Ik kan me voorstellen dat je niet zo makkelijk mee over straat wil lopen. Ik kijk wel welke kleding bij mij hoort en daarin voel ik mij dan comfortabel. Dat zijn een beetje schotse rokken, jeansrokken en wijde rokken (zwart, grijs of iets dergelijks). Ik mocht mijn rokken geen schotse rok noemen van een vriendin van me. Maar een rok met een schotsmotief. Ik weet eigenlijk niet het verschil tussen die twee. En Schotse rok is toch makkelijker en sneller gezegd. Dan zijn er ook mensen die denken dat het een kilt is dat ik soms draag. Dat ontken ik dan ook meteen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

beachlion schreef: 23 aug 2018 00:56 Maar met een briesje is het heerlijk dragen.
Het briesje.
Een van de eerste ervaringen van mij met een rokje.
Bij een briesje fladdert een rokje rond je benen.
Een broek doet dat niet. Wel een rokje.
Ik ben dol op die rokjes.
Wat zoeken die vrouwen en meiden toch in een broek ? Het knelt en schuurt en je krijgt er exceem van.
Laat mij maar weer eens het loflied op ons rokje zingen.

Wim
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

WesleyN schreef: 23 aug 2018 15:17 Dan zijn er ook mensen die denken dat het een kilt is dat ik soms draag. Dat ontken ik dan ook meteen.
Wes,
Ik draag doordeweeks dagelijks binnenhuis een schotse kilt. Wat zeg ik ? Eigenlijk een schots kiltje, nou, zeg een mini kiltje....nou eigenlijk een micro-kiltje.
Hoe zalig, terwijl we juist nu deze heerlijke, warme , zonnige zomer hebben gehad.
De meeste mannen weten niet wat ze missen......

Wim
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Vandaag ben ik met een ongebouwde top naar het strand geweest. Even buiten de parkeerplaats achter de struiken heb ik van rok gewisseld en ben verder over het mulle zandpad naar het strand gelopen. Er stond een aardig windje, zo'n windkracht 4 tot 5, zodat de lichte stof alle kanten op fladderde. Alleen het elastiek van de taille voelde ik en dat was het enige wat ik van de rok merkte.
IMG_1550q.jpg
De kleur- en motiefcombinatie van shirt en rok klopt natuurlijk van geen kant maar dat deed niets af aan het draaggenot.

Ik heb nog één top, ook bloemen maar op een zwarte ondergrond. Die komt binnenkort aan de beurt.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door musa »

Met alle respect voor wat je draagt,maar voor mij klopt het plaatje niet meer,de andere foto's met een rok waren goede combinaties,maar deze is er voor mij (persoonlijk) erover en een brug te ver.
Mijn reactie is niet slecht bedoelt en is subjectief,

keep wearing skirts
Louwrens
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Het onderschrift van de foto gaf al aan dat de combinatie pijn aan de ogen kon doen. De ondergrond van de rok is een vaag zeegroen voor zover ik het kan beoordelen. Voor zover m'n uiterst beperkte mode- en kleurgevoel het toelaten heb ik niets passend in m'n garderobe. Het dichtstbij was een licht blauw effen overhemd maar ook dat lijkt me geen goede combinatie. Misschien de volgende keer iets van wit.

Er zit nog één andere rok volgens deze procedure in de pijplijn en dat is ook een bloemen motief maar op een zwarte ondergrond.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Ik ben net terug van wat kleine boodschappen. Als ik me buitenshuis begeef in m'n gebruikelijke omgeving in Allentown en omstreken doe ik dat in rokken van zo rond 42 tot 44 cm lang. Die heb ik in denim stoffen maar ook in zwarte twill.

Zo ging ik naar de Home Depot, een landelijke bouwmarkt a la Hornbach, inclusief oranje als huiskleur. Ik had een TL-lamp nodig en toen ik onderweg was naar de electro-afdeling liep er een jonge vrouw voor me. Ze niesde en bijna automatisch zei ik:"Bless you." Ze draaide zich om en even automatisch zei ze:"Thank you." Toen ze m'n rok zag zakte haar mond open en met een glimlach zei ze nogmaals Thank you.

Op de terugweg moest ik op een hulppostkantoor een brief voor Nederland posten. De vrouw die het postkantoor runde zag m'n rok en zei:"I like your kilt, I never saw them in denim." Ik vertelde haar dat het een rok was maar ze bleef het een kilt noemen. Haar man was namelijk van Ierse afkomst en liep regelmatig in een kilt rond. Toen ik haar vertelde dat ik de rok ook nog zelf gemaakt had was ze helemaal verbaasd. Maar ze was uiterst positief en zei dat meer mannen rokken moesten dragen.
Plaats reactie