Rok seizoen 2018

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door musa »

Super :),ik dacht dat de Amerikanen juist meer narrow minded waren of I dont care.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

beachlion schreef: 25 aug 2018 00:06 Maar ze was uiterst positief en zei dat meer mannen rokken moesten dragen.
Zo blijkt toch maar weer, dat zelfs in de States verstandige mensen te vinden zijn !
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Gisteren ben ik weer naar het strand geweest. En het was één van de weinige keren dat ik vond dat het eigenlijk te warm voor het strand was. De temperatuur was boven de 35C en er stond weinig wind. De zee was bijna olie-achtig met een lichte rimpeling. Pas halverwege de middag begon het wat te waaien en dat bracht een weinig verbetering.

Een park ranger kwam met z'n quad langs op patrouille en vroeg erg nadrukkelijk hoe het met me ging. Hij vroeg ook of ik genoeg water had. Ik zat op dat moment op een stuk aangespoelde boomstam dat ik in het water gerold had. Zo zat ik tot bijna aan m'n knieën in het water terwijl de golfslag zo nu en dan me tot aan de borst nat spoot.

Ik neem een thermosfles met water naar het strand. Daar gaat ongeveer een liter water in en het blijft met ijsblokjes er in lekker koel. Toen ik met de ranger sprak was ik er al half doorheen. Met die hitte waren ook de steekvliegen weer aggressief. Van ellende ben ik naar een ander stuk strand gegaan en daar werd het iets minder.

Om 16:30 vertrok ik weer en de terugweg door het mulle zand leek zwaarder dan ooit. Zo nu en dan moest ik even in de schaduw van bomen wat op adem komen. Ik was niet de enige die de hitte zwaar vond. In New York, zo'n 30 km noordelijker, werd een internationale tenniswedstrijd onderbroken vanwege de hitte. En die mensen waren op de top van hun kunnen en niet een oude knar van net 74.
IMG_1555q.jpg
IMG_1557q.jpg
Hier kun je m'n luie zweet goed zien op de heenweg.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

AfbeeldingAfbeelding

Het kan heel heet worden in Sevilla. Ook wel "het stoofpotje van Spanje" genoemd.
Wij zijn op weg naar het Stedelijk Museum.
Met veel schitterende schilderijen van vermaarde kunstenaars zoals Murillo, El Greco en Velasques.
Maar vooral: met airco !
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door WesleyN »

Leuk Sevilla. Zijn wij ook 3 dagen naartoe geweest. Het was slechts 39 graden. En die 39 graden viel best mee hoor. Ik kon er goed tegen. Dat is totaal anders dan 38 graden in de Kempen. Veel plezier.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

Klopt Wes !
Die hitte voelt daar anders. Het is niet zo.......klam, niet zo klef. Zoals hier.
Maar,
In het museum waren daar die meesterwerken, die grandioze meesterwerken van kleur en vorm. Esteban de Murillo, Velasquen......
Maar ook die airco.
Wat een grandioze ervaring !
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Een week geleden ging ik naar het strand en droeg gedurende de laatste etappe, parking-strand, een nieuwe rok. Ook deze was een omgebouwde top in een aanzienlijk grote maat, XXXL schat ik. Persoonlijk klasseer ik de stof als oude dames motief maar voor een luchtige rok voor mij vind ik het goed genoeg. Ik moet er buiten nog foto's van maken.
P1010370qq.jpg
Gisteren was het weer een stranddag voor mij. Het was gelukkig niet zo heet als de vorige keer. Om de aggressieve vliegen te vermijden besloot ik naar de oceaankant te gaan. Daar was meer bries en iets koeler water. Maar ook meer strandgangers. Ik besloot in mijn "normale" lengte denim rok te gaan. Het strand dat voor het publiek gereserveerd was voor de gebruikelijke recreatie was op korte afstand van de parking maar ik liep langs het smalle deel van het strand naar de noordpunt. Daar waren een paar vissers die regelmatig een scholletje uit zee visten. Daardoor waren de meeuwen niet bij hun weg te slaan want ondermaatse vis werd tegug gegooid maar van onbekommerd naar de vrijheid zwemmen kwam soms niet veel.

Ik deed wat strandwandelingen en rond 16:30 ging ik weer terug. Op de parkeerplaats wisselde ik m'n strandschoenen voor wat netter ogende exemplaren.
IMG_1574qq.jpg
En aldus gekleed minus pet liep ik een kwartier later de winkel van een benzinestation in om twee bekers reuze frisdrank te kopen.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

Wat nou oude dames en wat nou nette strandschoenen ? Jij hoeft dat helemaal niet
Het is jouw rok en jouw strandschoenen.
Jij bent zoals je bent, volgens mij de enige Amerikaan met een enorm eigen personality.
Blijf zo !
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Gisteren was het een uitgelezen dag voor het strand nadat de dag ervoor de laatste stuiptrekkingen van oorkaan Florence voor een hoop regen had gezorgd. Op het zandpad naar het strand wisselde ik m'n denim rok voor een luchtiger variant, de omgebouwde top van dunne oude dames stof. Er stond wat wind zodat het lekker fladderde.
IMG_1580qq.jpg
Om 16:00 ging ik weer huiswaarts. Ik hoorde al een paar keer herten door het struikgewas ritselen maar op een open vlakte kreeg ik er twee in het vizier. Door de afstand en het opblazen ziet de opname er wat korrelig uit.
IMG_1585q.jpg
Aan het begin van m'n rit tankte ik en haalde twee flinke bekers Sprite bij de soda fountain. Door de extreme groothoeklens van de action cam lijkt het alsof ik onthoofd ben. Maar ik kan jullie geruststellen. Met een speciaal programma heb ik het beeld bewerkt zodat het groothoekeffect in de hoeken nagenoeg verdwenen is. Maar wat niet gefotografeert is krijg je daarmee niet terug.
IMG_1588qq.jpg
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Vandaag had ik een afspraak om de olie van onze auto te verversen. Ik moest ongeveer een half uurtje wachten op de operatie. Bij de balie waren 4 stoelen in een hoek geplaatst voor eventuele wachtenden. Er zaten twee zwarte dames met een krijsende baby. Ik vroeg of ik naast ze mocht zitten en dat bleek geen probleem te zijn.

De dame naast mij vroeg waar in de buurt een goed belegd broodje (hier genoemd een hoagie) was te vinden. Ik zei dat ik van de andere kant van de stad kwam en dus geen idee had. Aan m'n accent hoorde ze dat ik niet Amerikaans was en ze vroeg waar ik vandaan kwam. Ik zei dat ik uit Nederland kwam en met enige moeite probeerde ik ze uit te leggen waar dat land was. Ik ben bang dat dat me niet lukte. Toen vroeg ze of m'n kilt een nationale dracht was. Ik legde uit dat het een rok was en dat ik het droeg voor het comfort. Toen ik de bezwete kruizen aanhaalde moesten ze me gelijk geven. Ze zeiden zelfs dat meer mannen rokken moesten dragen. Toen dwaalde het gesprek af richting voedsel in Europa en met name Italië.

Tegen het einde van de middag moest ik naar Kmart om m'n medicijn op te halen. Toen ik terug liep over het parkeerterrein stapten net twee vrouwen uit van zo tegen de 30. Ik was al ruim 10 m verder toen ik net nog de ene tegen de andere hoorde zeggen:"I like that skirt." Waarop de ander zei:"And the legs too." Mijn dag kon niet meer stuk.
Plaats reactie