Rok seizoen 2018

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door Redhawkje »

Het wordt even lekker weer in playa Hollandia dus de benen kunnen even bijkleuren.

Dan kan mijn vrouw weer zeuren dat ik zulk lekkere benen heb. :mrgreen:
Marica
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Afgelopen maandag ontving m'n vrouw een brief uit Portugal maar afkomstig (klaarblijkelijk) van iemand uit Spanje. In de brief was sprake van een nalatenschap van een ver familielid dat een bedrag van $ 70.000.000 had nagelaten en waar niemand anders aanspraak op kon maken. Of m'n vrouw maar even contact wilde opnemen via telefoon of email. Ook al is m'n vrouw op sommige punten wat naïef, ze trapt daar niet in, zeker niet met een doorgewinterde Nederlander als hubby.
Ik besloot met de brief naar de politie te gaan. Zo kon ik meerdere vliegen in één klap slaan, de brief naar de politie brengen, 6 flesjes met medicijnen dumpen, de plaats zien waar recentelijk een auto ontploft was en een wandeling maken als onderhoud van m'n conditie want het is aardig heuvelachtig. De afstand tot het hoofdbureau van politie is ongeveer 2,5 km. En zo ging ik in een denim rok onderweg op het moment dat de schemering langzaam inzette. Ik ging in denim omdat dit het minst opvalt. De buurt waar ik doorheen moest lopen behoort niet echt tot het sjiekste deel van Allentown.
Op het politiebureau vond men nadere actie niet nodig zolang er geen persoonlijke gegevens in het geding kwamen. De politieagent die me te woord stond keek even snel naar omlaag maar dat was alles. Toen ik het bureau verliet was het inmiddels donker geworden. De buurt van de explosie was nog steeds afgezet en was er nog veel politie op de been. Mensen uit de buurt zaten op hun front porches en spraken nog steeds over de explosie. Ik zag wel mensen naar m'n rok kijken maar merkte geen enkele reactie. Ik denk dat het lokale kledinggedrag veel uitbundiger is dan mijn simpele denim rok. Voldaan kwam ik weer thuis na een wandeling in rok.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Sinds ik precies 10 jaar geleden voor het eerst voet op Noord-Amerikaanse bodem zette had ik geen enkel contact met de Amerikaanse politie. En nu twee keer in nog geen week tijd.
Deze morgen belde een broer van de overleden echtgenoot van m'n vrouw dat hij een ongeluk met z'n auto had gehad en niet al te ver weg van ons langs de weg stond. Hij is het soort van persoon die altijd kritiek heeft op de rijstijl van anderen maar zelf erg aggressief rijdt. Hij heeft ook allerhande vreemde theorieën over het verkeer. Zo beweert hij dat je op de grote weg het best dicht op je voorganger kunt rijden. Als de voorganger plotseling moet stoppen en jij er bovenop knalt heb je minder schade omdat je minder snelheidsverschil hebt. Dat je afstand moet houden om in die afstand tot stilstand te komen gaat er bij hem niet in.
Bij een aansluiting op de grote weg wilde hij linksaf slaan maar een grote truck kwam voor hem langs van de grote weg af. Hij werd waarschijnlijk ergens door afgeleid want bij het afslaan ramde hij net het achterwiel van de vrachtwagen. Het front was aardig gedeukt maar de radiator was nog heel en het leek of de ventilator nog werkte. Hij belde mij om een back-up te hebben als de politie hem niet zou laten rijden in de beschadigde auto of dat de auto zoveel schade zou hebben dat hij niet veel verder kon.
Toen ik op de plaats van het ongeval aankwam was de politie nog bezig het papierwerk af te handelen. Dat nam zo'n 10 minuten in beslag. Toen moest de schoonbroer wat papieren tekenen en de politieagent keek heel vluchtig naar m'n rok. Dat was de enige reactie voor zover ik dat door z'n zonnebril kon zien. Er zal terug op het hoofdkwartier wel wat over mij gezegd worden, zeker met de ontmoeting van dinsdag op datzelfde bureau.
Plaats reactie