ROK OP FESTIVAL

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

ROK OP FESTIVAL

Bericht door rokwens »

Het is stilaan wel bekend dat je op festivals meer en meer mannen in rok aantreft.
Vorig weekend in Dranouter was dat niet anders. De kilt zie je het meest maar daarnaast is er ook een aantal mannen die voor de gelegenheid gewoon wat aantrekt van partner of vriendin. Meestal een simpel lang ding met elastiek en doorgaans in felle kleuren zoals de sarong. Ik heb er die dagen misschien ruim 50 gezien. En wellicht een groot aantal niet eens kunnen waarnemen. Het was 25 tot 29 graden en dus echt rokjesweer. Zoals het bij vrouwen aanstekelijk werkte om steeds kortere rokjes en kleedjes te dragen en in bikini-Bh in de zon rond te lopen zo bleek de rok zich bij de mannen ook te manifesteren bij deze temperatuur. Dus mannen ; laat de aarde nog maar wat opwarmen hahaha...
ps: 50 à 100 mannen in rok op een bezoekersaantal van +/- 20.000 mannen op 2 dagen is nog bitter weinig natuurlijk. Maar ze vallen wel op en volgend jaar zullen er weer méér zijn. Ik heb er met enkele gesproken en geen van allen wist van het bestaan af van mannenrokfora. Er is dus een flink potentieel buiten de forumgangers. Overigens, enkele zeer goede reacties gehad op mijn rokken.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: ROK OP FESTIVAL

Bericht door Peter v »

Hallo, wat is Danouter?
Waar wordt het gehouden?
Wat heeft het met mannen in rokken te maken?
Vr. gr.
Peter v
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: ROK OP FESTIVAL

Bericht door rokwens »

Beste, "Dranouter" is een dorp waar elk jaar een groot folkmuziekfestival plaats heeft met ongeveer 75000 bezoekers op 3 dagen. Het is gelegen in de westhoek van Vlaanderen. Het heeft helemaal niets met mannenrokken te maken maar er zijn daar altijd mannen in rok. Blijkbaar is een festival de uitgelezen gelegenheid om de boeg eens om te gooien. Dit festival is net 2 weken voorbij.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: ROK OP FESTIVAL

Bericht door Peter v »

Ah, een folk muziekfestival, dat lijkt mij altijd wel leuk. Folk doet ook landelijk, gemoedelijk aan, en ik denk dat er alternatievelingen in de meest positieve zin daar toe getrokken worden.

Mooi dat je daar in Belgie ook leuke ( kulturele ) evenementen hebt, waar je ook uiteraard een rok kunt dragen.

Als je van Fantasy houdt, is er altijd een "Elf Fantasy Fair" in April, in Nederland waar mensen van alle leeftijden daar een paar dagen kunnen verplaatsen in de tijd, en verkleed hun fantasie uitbeelden. In merendeel geheel zelfgemaakte kostuums, als ridder, elf, heks, lord of the ring enz. Dus als je een (middeleeuws ) of fantasy kledij ( waar een rok deel van uitmaakt) wilt dragen dan is dat de uitgesproken gelegenheid.
Het is een geweldig gezellige feest voor iedereen. Kijken en bekeken worden. Buiten het rok dragen, gewoon een gelegenheid om helemaal uit je dagelijkse personage te stappen en geheel iemand anders spelen. Je moet er van houden van zelf.

Vr. gr.
Peter v
Jonas
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:09

Re: ROK OP FESTIVAL

Bericht door Jonas »

Hé zeg, ik vind dat echt wel heel veel mannen met rokken bijeen op zo'n festival. Qua folkfestivals kom ik zelf alleen op Gooikoorts (altijd) en op Brosella (soms). Op die festivals heb ik nog geen mannen in rokken gezien. Jammer, anders kon ik het ook proberen ... En in Dranouter geraak ik om allerhande reden nooit. Moest er iemand op deze festivals wel weet hebben van mannen met rokken, laat dan maar iets weten hé !

Jonas
Peter v

Re: ROK OP FESTIVAL

Bericht door Peter v »

Jonas, draag zelf een rok, dan is er tenminste ZEKER één rok dragend man! ;) :P :P :P

Ik draag nu dagelijks ( kan ook gemakkelijk, heb de hele dag ter beschikking.) En het is gewoon heerlijk. En natuurlijk als ik iets wil doen waar een broek handiger bij is, dan KIES ik daar voor.

Vr. gr.
Peter v
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: ROK OP FESTIVAL

Bericht door rokwens »

Sorry mannen, ik heb niet meer de gelegenheid om regelmatig te schrijven op dit forum maar nu en dan zal ik wel eens (laat) reageren. J O N A S Ik ben vorig jaar elke avond op Gooikoorts geweest en in rok nogwel. Ik herinner me niet dat ik er daar toen nog meer in rok gezien heb. Maar enkele weken terug was ik op een festivalletje in Marsinne ( bij Hoey tegen Namen) De eesrte dag was daar nog een man in kilt , samen met zijn vrouw. Die vond het ook zo leuk om dragen. Hij vindt het ook jammer dat niet méér mannen dit ontdekken en aandurven. De tweede avond zag ik nog een man in kilt. Het folkfestival in Frankrijk ( Saint Chartier in juli ) trekt jaarlijks zo'n 40.000 bezoekers. Als je je daar door de straatjes een weg baant kom je om de 5 min. een rokman tegen. (als je allert bent tenminste)
Een flink aantal daarvan draagt die dan met boot bovenlijf. Komt stoerder en vooral mannelijker over natuurlijk.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Jonas
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:09

Re: ROK OP FESTIVAL

Bericht door Jonas »

Tja, ik vertrek op Gooikoorts altijd nogal vroeg, iets na 20h00, omdat je met het openbaar vervoer niet zo veel kanten op kan (en ik hou niet van kamperen).
Als jij er enkel 's avonds was, dan is het niet moeilijk je te missen.
Ik zal in elke geval bvolgend jaar extra goed opletten !

Jonas
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

ROK OP folkbal

Bericht door rokwens »

ik ben niet de enige rokdrager op het bal
Bijlagen
jonge gast in rok
jonge gast in rok
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie