Nu ook in Nederland

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Nu ook in Nederland

Bericht door WesleyN »

Ik ging alleen in het buitenland in het openbaar in rok. Maar tegenwoordig kies ik ook ervoor om in Nederland in rok in het openbaar te gaan. Eerst naar een paar vriendinnen of met een vriend van me. Maar nu ook alleen. Ik wil niet zomaar gaan wandelen of iets dergelijks. Ik wil ook altijd een doel hebben.

Ik ben vanaf een aantal jaar geleden in België wezen shoppen, ergens wat gaan eten en drinken en een bioscoopbezoekje gaan doen. De eerste keer in Leuven heb ik zelfs een overnachting genomen. Maar de laatste tijd ben ik veel naar concerten gegaan en ik heb al wat gepland voor de komende maanden. Dan ga ik deels met de auto en deels met openbaar vervoer. Dat bevalt me prima. Ik woon toch relatief ten zuiden van Nederland. Nog net boven de grote rivieren. Maar toch. Antwerpen is te overzien om weer dezelfde avond terug te rijden. Ook een keer een stuk met openbaar vervoer gedaan. Maar dat is in Nederland toch makkelijker. Want ik ben toch ook wel bang dat ik de laatste trein niet haal. Dat heb ik in Nederland een stuk minder. Daar is alles toch net even iets beter geregeld.

Met vriendinnen kan ik toch makkelijker afspreken. Het is wel jammer dat er toch een soort taboe op blijf zitten. Wat doe je verkeerd, een rok dragen? En als je in een rok over straat loopt of ergens naartoe gaat. Niemand doet vervelend tegen je. Er zijn best wel veel mensen die mij zo inmiddels kennen. Ook familie, vrienden, kennissen en zelfs collega's. En toch die taboe en moeilijk gedoe steeds maar weer. Rare mensen die mensen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Emily
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:55

Re: Nu ook in Nederland

Bericht door Emily »

Hoi Wesley,

Meestal ga ik ook alleen er op uit. Eigenlijk altijd in Nederland, vaak in Utrecht en toevallig vandaag in Arnhem. Ik wil zelf ook altijd graag een doel hebben en niet zomaar ergens wandelen. Dus plan ik van te voren een aantal locaties die ik graag wil bezoeken en ga ik tussendoor gezellig ergens wat eten en drinken. Tot nu toe gelukkig altijd zonder problemen. Ik moet wel toegeven dat alleen maar alleen is, maar dat maakt het uiteindelijk niet minder de moeite waard :D :D
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Nu ook in Nederland

Bericht door WesleyN »

Ik vind het ook leuk met andere mensen af te spreken. En dat lukt ook aardig. Gelukkig heb ik vrienden en familie die ruimdenkend over denken. Want die omgeving heeft niet iedereen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie