Nog 2 weken voor een 1ste "openlucht" test

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
elliss
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jun 2015 12:43

Re: Nog 2 weken voor een 1ste "openlucht" test

Bericht door elliss »

beachlion schreef: 06 sep 2019 16:39 Jouw idee lijkt een beetje op wat Amerikaanse mannen doen als die een keer controversieële kleding willen uitproberen in het openbaar. Die wachten dan tot Halloween omdat er dan veel feestjes gegeven worden waarbij je zonderling kan kleden. Het is een soort van gecostumeerd bal maar dan een stuk minder formeel.Het wordt zowel in de privésfeer georganiseerd als in feestzalen e.d. Voor sommige mannen is dit net het duwtje dat ze nodig hebben om verder te gaan op dat pad. De ruimschoots geconsumeerde drank werkt eveneens goed om de drempel te verlagen.

Ik ben benieuwd naar de afloop.

Succes.
Hey beachlion,

In België, en meer bepaald in Aalst, is er tijdens het jaarlijkse carnaval een "Dag van de voil-Janetten". Als al die "mannen", die die dag verkleed als vrouw hier lid zouden worden....???
Je kan beter groot zijn in kleine dingen...
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Nog 2 weken voor een 1ste "openlucht" test

Bericht door mrcsk »

elliss schreef: 09 sep 2019 15:35
beachlion schreef: 06 sep 2019 16:39 Jouw idee lijkt een beetje op wat Amerikaanse mannen doen als die een keer controversieële kleding willen uitproberen in het openbaar. Die wachten dan tot Halloween omdat er dan veel feestjes gegeven worden waarbij je zonderling kan kleden. Het is een soort van gecostumeerd bal maar dan een stuk minder formeel.Het wordt zowel in de privésfeer georganiseerd als in feestzalen e.d. Voor sommige mannen is dit net het duwtje dat ze nodig hebben om verder te gaan op dat pad. De ruimschoots geconsumeerde drank werkt eveneens goed om de drempel te verlagen.

Ik ben benieuwd naar de afloop.

Succes.
Hey beachlion,

In België, en meer bepaald in Aalst, is er tijdens het jaarlijkse carnaval een "Dag van de voil-Janetten". Als al die "mannen", die die dag verkleed als vrouw hier lid zouden worden....???

Oei, alleen mannen. Want het is voor jong en oud dat verkleedt partij.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Nog 2 weken voor een 1ste "openlucht" test

Bericht door beachlion »

Ik denk dat er aardig wat mannen zijn die op z'n minst nieuwsgierig zijn. Die met een zekere vorm van jaloezie naar vrouwen gekeken hebben hoe die zich veel meer op kledinggebied kunnen veroorloven. Al was het alleen maar op het gebied van kleuren en stoffen. Dan is het goed om een mogelijkheid te hebben om het eens uit te proberen. Het is maar net de vraag of zo'n man daarna voldoende gemotiveerd is om er verder mee te gaan. Ook is z'n directe omgeving van doorslaggevend belang of het getolereerd of geaccepteerd wordt. Ook het karakter van de man speelt en rol. Heeft hij een sterke persoonlijkheid om z'n eigen weg te bepalen? Wil en kan hij tegen de stroom in zwemmen?
Ik heb ooit eens gelezen dat zo'n 20 tot 25% van de mannen zich aangetrokken voelen tot vrouwenkleding en dat een deel ervan het graag eens zou willen uitproberen. Er is dus aardig wat potentie aanwezig.
elliss
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jun 2015 12:43

Re: Nog 2 weken voor een 1ste "openlucht" test

Bericht door elliss »

beachlion schreef: 09 sep 2019 18:29 Ik denk dat er aardig wat mannen zijn die op z'n minst nieuwsgierig zijn. Die met een zekere vorm van jaloezie naar vrouwen gekeken hebben hoe die zich veel meer op kledinggebied kunnen veroorloven. Al was het alleen maar op het gebied van kleuren en stoffen. Dan is het goed om een mogelijkheid te hebben om het eens uit te proberen. Het is maar net de vraag of zo'n man daarna voldoende gemotiveerd is om er verder mee te gaan. Ook is z'n directe omgeving van doorslaggevend belang of het getolereerd of geaccepteerd wordt. Ook het karakter van de man speelt en rol. Heeft hij een sterke persoonlijkheid om z'n eigen weg te bepalen? Wil en kan hij tegen de stroom in zwemmen?
Ik heb ooit eens gelezen dat zo'n 20 tot 25% van de mannen zich aangetrokken voelen tot vrouwenkleding en dat een deel ervan het graag eens zou willen uitproberen. Er is dus aardig wat potentie aanwezig.
Het grootste probleem is dat het gros van deze mannen meestal onder invloed zijn van alcohol als ze zich, tijdens het carnaval, gekleed in een rok of jurk in de openbaarheid begeven en ze zich de dag erna niet kunnen (of willen) herinneren wat er gebeurd is.
Je kan beter groot zijn in kleine dingen...
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Nog 2 weken voor een 1ste "openlucht" test

Bericht door beachlion »

elliss schreef: 09 sep 2019 21:37
beachlion schreef: 09 sep 2019 18:29 Ik denk dat er aardig wat mannen zijn die op z'n minst nieuwsgierig zijn. Die met een zekere vorm van jaloezie naar vrouwen gekeken hebben hoe die zich veel meer op kledinggebied kunnen veroorloven. Al was het alleen maar op het gebied van kleuren en stoffen. Dan is het goed om een mogelijkheid te hebben om het eens uit te proberen. Het is maar net de vraag of zo'n man daarna voldoende gemotiveerd is om er verder mee te gaan. Ook is z'n directe omgeving van doorslaggevend belang of het getolereerd of geaccepteerd wordt. Ook het karakter van de man speelt en rol. Heeft hij een sterke persoonlijkheid om z'n eigen weg te bepalen? Wil en kan hij tegen de stroom in zwemmen?
Ik heb ooit eens gelezen dat zo'n 20 tot 25% van de mannen zich aangetrokken voelen tot vrouwenkleding en dat een deel ervan het graag eens zou willen uitproberen. Er is dus aardig wat potentie aanwezig.
Het grootste probleem is dat het gros van deze mannen meestal onder invloed zijn van alcohol als ze zich, tijdens het carnaval, gekleed in een rok of jurk in de openbaarheid begeven en ze zich de dag erna niet kunnen (of willen) herinneren wat er gebeurd is.
Dat is vrij betrekkelijk. De voorbereidingen gebeuren naar ik aanneem in nuchtere staat alsmede ook het transport naar de gelegenheid. De beslissing om het te doen kan evenwel in aangeschoten toestand tot stand gekomen zijn en men zich er daarna moeilijk aan kan of wil onttrekken. In deze spreek ik niet uit ervaring maar ik weet wel dat alcohol enigszins drempelverlagend werkt als men iets ongebruikelijks wil doen. ;)
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Nog 2 weken voor een 1ste "openlucht" test

Bericht door Rik »

elliss schreef: 09 sep 2019 21:37 Het grootste probleem is dat het gros van deze mannen meestal onder invloed zijn van alcohol als ze zich, tijdens het carnaval, gekleed in een rok of jurk in de openbaarheid begeven en ze zich de dag erna niet kunnen (of willen) herinneren wat er gebeurd is.
Doordat ze onder invloed zijn van alcohol beseffen ze niet dat ze niet enkel zichzelf heel erg belachelijk maken maar ook nog de spot drijven met zowel vrouwen als mannen die zich anders willen kleden. Carnaval gaat natuurlijk over spotten met zaken maar ze beseffen niet half hoeveel schade ze hiermee aanrichten door de maatschappij een beeld voor te hangen dat mannen in vrouwenkleren per definitie belachelijk zijn. Dat is nu net een beeld dat wij "serieuze" rokkendragers absoluut de wereld willen uit helpen :(
Enkele dagen na het carnaval zijn de grapjassen? compleet vergeten hoe ze er bij liepen... de rest van de wereld helaas niet.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie