Rokseizoen 2020

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door Redhawkje »

beachlion schreef: 10 mar 2020 02:48 En er kon weer een onverwachte zachte dag bijgeschreven worden. Het werd een ietsje boven de 20 ondanks de straffe wind. Het was warm genoeg voor blote benen. Voor de gelegenheid heb ik ook maar het winterse vachtje er af gehaald. Het voelde lekker fris aan. Te voet boodschappen doen werd een aangename onderneming.
I0351918qq.jpg
Ik blijf het toch apart vinden dat je weinig en/of zeer slechte voetpaden in de US hebt. In de steden speelt dat minder, maar in dorpjes ben je meestal tot de weg veroordeeld.
Iedereen pakt de auto, ook al is het voor die 2 mile naar de Walmart.
Marica
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

Redhawkje schreef: 11 mar 2020 07:13
beachlion schreef: 10 mar 2020 02:48 En er kon weer een onverwachte zachte dag bijgeschreven worden. Het werd een ietsje boven de 20 ondanks de straffe wind. Het was warm genoeg voor blote benen. Voor de gelegenheid heb ik ook maar het winterse vachtje er af gehaald. Het voelde lekker fris aan. Te voet boodschappen doen werd een aangename onderneming.
I0351918qq.jpg
Ik blijf het toch apart vinden dat je weinig en/of zeer slechte voetpaden in de US hebt. In de steden speelt dat minder, maar in dorpjes ben je meestal tot de weg veroordeeld.
Iedereen pakt de auto, ook al is het voor die 2 mile naar de Walmart.
Als je een Western film bekijkt kun je het antwoord al raden. In de meeste gebieden in de USA is het trottoir (sidewalk) een deel van het huis of het grondstuk waar het huis op staat. De eigenaar van het terrein/huis wordt geacht de sidewalk aan te leggen en te onderhouden. Maar niet iedereen legt een sidewalk aan of geeft het voldoende onderhoud.

En zo kan het gebeuren dat je op de sidewalk loopt en plotseling in het gras staat omdat een volgend huis niet van een sidewalk is voorzien. De huiseigenaren dwingen een sidewalk aan te leggen heeft geen hoge prioriteit omdat het meeste transport met de auto gebeurd. Soms is er een steile strook langs de weg waardoor een sidewalk zonder afgraving niet mogelijk is.

In stedelijke omgevingen begint men de fiets te ontdekken en worden er mondjesmaat fietsstroken op het asfalt geschilderd. Of er staan bordjes met de opwekking "share the road."
Share-Road-Sign-K-4296.gif
Share-Road-Sign-K-4296.gif (6.23 KiB) 12874 keer bekeken
Maar een uitgebreid stelsel van fietspaden zoals in Nederland is nog een illusie. Dan moet er nog heel wat water door de Mississippi stromen.
La2rryCarroll
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2020 18:59
Contacteer:

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door La2rryCarroll »

ziet er echt gaaf uit
Om dergelijke kleding te dragen, moet je een sportlichaam hebben. En hiervoor is het absoluut noodzakelijk om te sporten en je dieet te volgen. Ik doe dit via deze site www.funandfood.nl omdat het erg handig is voor mij. Ik raad je aan om te kijken en te evalueren.
Laatst gewijzigd door La2rryCarroll op 26 mar 2020 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

La2rryCarroll schreef: 15 mar 2020 19:01 ziet er echt gaaf uit
Bedoel je het verkeersbord of iets anders?

Als het het verkeersbord is, er zijn er meer.
https://mutcd.fhwa.dot.gov/services/pub ... /index.htm
La2rryCarroll
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2020 18:59
Contacteer:

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door La2rryCarroll »

dank je wel
Laatst gewijzigd door La2rryCarroll op 12 mei 2020 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

Gisteren en de nacht ervoor was het in onze regio bar en boos weer. Het weersysteem dat voor een flinke ravage heeft gezorgd in het midden-westen kwam bij ons over. Dat was een hoop regen maar vooral een harde wind. Er werd zelfs voor tornado's gewaarschuwd. Omdat de wind uit het zuidwesten kwam was het gelukkig niet koud. Met 20+C was het zelfs warm te noemen. Rond het middaguur was het ergste achter de rug en een paar uur later was de lucht weer vrij blauw en scheen de zon.
Ik moest wat boodschappen doen en ondanks de toch nog flinke wind was het in rok bepaald aangenaam. Ik had een wat ruime kokerrok van dikke denim aan die tot m'n knieën kwam. De wind drukte de stof tegen m'n benen aan en dat hinderde me enigszins bij het lopen. Maar het gevoel van vrij en de luchtcirculatie onder de rok maakte veel goed.
Vandaag is het met 12C beduidend koeler zodat ik me in de auto verplaats bij het winkelen. Dat kleine stukje over de parking in rok overleef ik wel. En het mondkapje geeft ook nog een klein beetje warmte.
johannesw
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 nov 2019 14:20

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door johannesw »

Gelukkig alles goed bij jou gegaan met de wind. :)
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door Rik »

beachlion schreef: 14 apr 2020 18:12 Dat kleine stukje over de parking in rok overleef ik wel. En het mondkapje geeft ook nog een klein beetje warmte.
Zolang je een mondkapje aan hebt kan je geen koude benen hebben hé :lol:
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

De morgen begon stralend blauw en het was al snel 16C. Ik ging vroeg boodschappen doen om de horde voor te zijn. De situatie wordt al wel wat beter maar sommige dingen ontbreken nog steeds in de schappen. Ik had een dunne denim rok aan tot even boven de knie. Na de kille periode met dikke stoffen is een lichte rok toch een verademing, nauwelijks voelbaar. Een paar keer moest ik naar beneden kijken of de rok nog wel op z'n plaats hing. ;) Het werd onderdehand wel tijd dat de temperatuur wat normaler werd. De laatste weken was het gemiddeld 5C te koud.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

Zo tegen 17:00 vond ik het tijd om het gras te maaien. Na de neerslag van de afgelopen week en de dauw had het gras lang genoeg in de zon gestaan om goed droog te zijn. In de zelfde dunne denim rok maar op steviger schoenen liep ik achter de maaier. Zelfs met de zon die al aardig laag stond was het toch nog een warme klus. Er was ook iets meer wind gekomen maar dat maakte het juist aangenamer. Zo nu en dan moest ik opletten dat m'n rok niet teveel opwaaide. Ik denk dat de buren nu wel genoeg aan me gewend zijn om er geen acht meer op te slaan. Voor mij is een temperatuur als deze ideaal want dan kan ik zonder iets verder aan te trekken zo naar buiten lopen. Ik denk dat de winterjassen en flanel shirts de kast in kunnen en de korte mouwtjes aan het courante kledingrek.
Plaats reactie