Onderweg naar een concert in Antwerpen

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Onderweg naar een concert in Antwerpen

Bericht door WesleyN »

Ik verplaats dit berichtje maar openbaar:
Welkom Erik, (was een reactie die de betreffende "Verstrepen Erik" in 2008 had gestuurd)

Mijn rekenkunst is blijkbaar niet zo goed. Ik kom op een geboortejaar van 1964 uit, als je in 1970 zes jaar was. Dat zou betekenen dat je 2 jaar ouder ben dan ik. :?

De eerste ervaringen zijn altijd een beetje spannend. Vooral als je iets doet wat de meeste mannen niet eens durven. Dus je hebt in ieder geval een beetje meer lef dan de meeste mannen, zou ik zeggen. Ik kan je zeggen dat mijn hart ook daar ergens in mijn keel zat toen ik voor het eerst met een rok in de openbaarheid verscheen. Dat was in Kiewit, op een populair festival ergens in Limburg.

Ik vind het nog steeds een beetje spannend. Ook al ben ik de enige die dat ziet, voelt. Want de mensen zeggen dan dat ik relaxed overkom, alsof het de normaalste zaak is van de wereld. Ik denk dat elke keer als ik weer over de drempel ga, dat ik weer iets van geruststelling voel. Mensen reageren alweer niet en als de mensen reageren, vind ik dat ook weer makkelijker, dan weet je vaak ook gelijk hoe ze denken. Meestal is dat nog positief en in veel gevallen zijn dan heel vriendelijk en lief tegen je.



Nog een ervaring in Antwerpen (februari 2019). Ik liep door het station van Antwerpen. Een vrouw met een kinderwagen, keek mij aan. En zei met een verbaasde blik: "Mooi!" Ik dacht dat jullie altijd het woord Schoon gebruikte... Even later liep ik het station uit. Ik wilde de "metro" nemen van Antwerpen. Dus ik liep naar de eerste persoon die ik op moment voor me zag, een wat oudere vrouw in dit geval. De vrouw keek in instantie serieus en ik vroeg mij af of ze me wel wilde helpen. Maar toen ik merkte dat de vrouw een echt Aantwerps accent had en dat zij merkte dat ik alles wat ze zei direct verstond, werd ze steeds vriendelijker en kwam er een lach op haar gezicht. Ze vertelde dat ik het plein op moest en dat daar de ingang van de metro was. Het bleek een soort ouderwetse tram te zijn. Het zag er heel spannend uit. De tram kwam met een behoorlijke vaart aan. Het leek erop dat de tram niet stopte bij het perron. Maar vlak voordat het perron eindigde stopte die toch nog. De mensen liepen rustig naar de tram toe. En ik durfde het ook aan, de tram in te stappen. Vervolgens vertrok de metro en ik had het idee dat het vrij heuvelachtig was onder de grond. Iemand vertelde mij dat de metro of tram, iets als omhoog werd geblazen. Het precieze van wat er in werkelijkheid gebeurt weet ik niet.

Ik ging in rok naar een rockconcert in De Roma in Borgerhout. Waar je als man beter maar niet in rok kan verschijnen schijnt. Gelukkig was dat niet het foute deel van Borgerhout. Maar toch... ik ken Antwerpen en dus ook Borgerhout of Deurne. Ik was één halte te ver gegaan. Dus ik moest weer 1 halte terug. Daar stond ik dus weer op de tram/metro te wachten. Ik werd eerst vergezeld met een vrouw en even later kwamen islamitische vrouwen aan met enkele kinderen. Ze stonden wat in het Arabisch met elkaar te praten en moesten dacht ik om mij lachen. Zoiets hadden ze nog nooit gezien. Ik deed de koptelefoon van mijn oren alsof ik mee ging luisteren en toen moesten de dames nog harder giechelen. Gelukkig kwam de metro of tram snel en toen ik uitstapte merkt ik dat het metrostation slechts paar 100 meters van de ingang van De Roma was verwijderd. Let's rock...
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Onderweg naar een concert in Antwerpen

Bericht door Rik »

Herkenbaar die giechelende moslima's, er moeten duidelijk nog enkele decennia overheen gaan vooraleer zij dit accepteren :)
Het zijn overigens de enigen die er lacherig over doen hoor, jaloers misschien omdat zij hun benen niet mogen laten zien? :lol:
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie