Folkwoods Festival op zaterdag 11 augustus 2007 in Eindhoven

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Folkwoods Festival op zaterdag 11 augustus 2007 in Eindhoven

Bericht door RokSterNL »

Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst naar het Folkwoods Festival in het Philips de Jonghpark in Eindhoven geweest.

Het festival begon die dag om 12.00 uur.

Een aantal acts die ik gezien heb vond ik niet bepaald echt mijn smaak. Eentje droeg wel mijn voorkeur weg. 'Pot, Van Lienen en Baumgarten', zo heette dat gezelschap. Het was een driemansgezelschap die (volks)muziek speelde maar zo hier en daar hoorde je toch ook een jazzysound er doorheen. Twee mannen met kleine accordeon en één man op de contrabas. Van deze groep heb ik ook een CD gekocht. Verder ook nog een CD gekocht van een Ierse Folkband genaamd 'Flook'.

Voor deze gelegenheid had ik mijn originele Canadian Seaforth Highlanderskilt aangetrokken en mijn baret opgedaan. Ik had namelijk van iemand anders gehoord die wel meer van dit soort festivals bezoekt dat er wel vaak meerdere mannen in rok/kilt komen. Dat klopte ook, ik heb een aantal mannen gezien in zgn. imitatiekilts, eentje in een lange zwarte Gothic mannenrok samen met zijn vriendin, en een man gesproken die de Hollandkilt droeg. Ik vroeg hem hoe duur die eigenlijk was. Hij antwoordde mij helemaal compleet heb ik hem, kostte die ? 700,00. Een aantal van die mannen heb ik ook nog kunnen fotograferen.

Een aantal mensen vroeg mij of ze mij mochten fotograferen. Uiteindelijk was ik toch het meest traditioneel gekleed.

Ik had het omstreeks 16.00 uur wel bekeken, en toen heeft mijn tante mij daar weer opgehaald, want die woont in de buurt van Eindhoven. De rest van die dag heb ik dus bij haar door gebracht, om vervolgens 's avonds weer richting huis te gaan met de trein.

Alles bij elkaar een geslaagde dag.

Groetjes van RokSterNL
Plaats reactie