toch buiten in rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Arjan
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mar 2009 21:38

Re: toch buiten in rok

Bericht door Arjan »

Zwart heeft inderdaad ook mijn voorkeur. Weet iemand waar je goedkoop aan een zwart spijkerrokje kunt komen?
Heb nu naast het rokje van mijn foto's nog een donkerblauw rokje, zit heerlijk.......

Maar met een zwarte panty is een zwart rokje een betere combinatie.

Maar vooralsnog hou ik het op s avonds laat naar buiten treden, dan is het lekker donker en zijn er bijna geen mensen op straat. Echter die mensen die op straat zijn, jagen mijn hartslag flink omhoog. :? Tjonge wat voel ik me dan vervelend :oops: , eigenlijk heel dubbel, want aan de andere kant voelt het zeer fijn om zo buiten te lopen :)
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: toch buiten in rok

Bericht door Roktom »

Ja dat begrijp ik.
Maar als je het niet probeerd, dan weet je niets.
Kijk ik vond het ook erg moeilijk in het begin.
Maar als je het probeert, en niemand kijk of zegt wat, ga je steeds verder.
Het is gewoon uit proberen, en er kan echt niets gebeuren.
Ja ze kijken mischien, of zeggen iets.
Gewoon door lopen zijn mijn moeder altijd, en niets zeggen.
En dat werkt.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: toch buiten in rok

Bericht door mrcsk »

Ja toch mee buiten lopen mmmm??,??
Toch loop ik met rok(je) buiten maar niet te ver juist naar de brievenbus.
Maar in augustus wel rijd ik morgens vroeg naar de zee dat is wel in mijn rok(je).
En dat is dan van bij mij thuis tot de laatste stopplaats op de autostrade en daar
en dan weer een short of bermuda aan .
Verder durf ik nog niet.

En nu dat ik weer voor een klein weekje terug ga naar zee toch proberen om 's avonds
laat de moed in mijn schoenen ga schuiven om in rok daar rond te lopen.
Ja ik weet dat het moeilijk is om de moed er in te schuiven.
Toch maar eens proberen om te doen.

Maar ik wil wel nog een ding zeggen vrienden,
dat is wel een beetje mijn tweede thuishaven.

groetjes
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: toch buiten in rok

Bericht door musa »

mrcsk schreef:Ja toch mee buiten lopen mmmm??,??
Toch loop ik met rok(je) buiten maar niet te ver juist naar de brievenbus.
Maar in augustus wel rijd ik morgens vroeg naar de zee dat is wel in mijn rok(je).
En dat is dan van bij mij thuis tot de laatste stopplaats op de autostrade en daar
en dan weer een short of bermuda aan .
Verder durf ik nog niet.

En nu dat ik weer voor een klein weekje terug ga naar zee toch proberen om 's avonds
laat de moed in mijn schoenen ga schuiven om in rok daar rond te lopen.
Ja ik weet dat het moeilijk is om de moed er in te schuiven.
Toch maar eens proberen om te doen.

Maar ik wil wel nog een ding zeggen vrienden,
dat is wel een beetje mijn tweede thuishaven.

groetjes
Ik zit in het zelfde schuitje als jij ,krijg nog steeds de moed niet bijeen om buiten rond te lopen in rok,van de zomer
heb ik een paar keer buiten gewandeld in rok in een ondeugdelijk uur rond 0300 a 0500 en dan nog slaat mijn hart op tilt als ik iemand zie..........maar het gevoel is zalig.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: toch buiten in rok

Bericht door willi »

Heren, jullie moeten gewoon wat brutaler worden.
Met de instelling: 't kan me niks verdommen, ik doe wat ik wil, kom je een heel eind verder. Dat heb ik op een gegeven moment ook gedaan, en 't werkt!
Niet gebogen lopen, maar rechtop, trots uitstralen en niemand in het bijzonder aankijken. Maar denk erom, zorg dat je outfit in orde is, want dat kan je maken en breken.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: toch buiten in rok

Bericht door musa »

willi schreef:Heren, jullie moeten gewoon wat brutaler worden.
Met de instelling: 't kan me niks verdommen, ik doe wat ik wil, kom je een heel eind verder. Dat heb ik op een gegeven moment ook gedaan, en 't werkt!
Niet gebogen lopen, maar rechtop, trots uitstralen en niemand in het bijzonder aankijken. Maar denk erom, zorg dat je outfit in orde is, want dat kan je maken en breken.
Dat is nou juist het ding ,ik draag gewoon rokken zonder bijhorende vrouwelijk outfit ,wat inorde is voor jou is out of the question voor mij.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: toch buiten in rok

Bericht door Jos »

musa schreef:Dat is nou juist het ding ,ik draag gewoon rokken zonder bijhorende vrouwelijk outfit ,wat inorde is voor jou is out of the question voor mij.
dat is wat ieder voor zichzelf moet beslissen. Ook ik ben begonnen in de zomerdag met een rok en verder wat ik in de kast had liggen: een bloes, een t-shirt, een poloshirt, alles gewoon uit de herenafdeling.
Kijk ook naar het filmpje van Amsterdam met het natuur historisch museum. Ik draag de kleding, zoals het mij uitkomt;
ik probeer wel, binnen mijn mogelijkheden, het plaatje enigszins te laten kloppen (helaas lukt dat niet altijd, nietwaar Mik ;) )
Maar het belangrijkste vind ik, dat ik er zelf van overtuigd ben, dat ik goed gekleed ga en daar gedraag ik mij ook naar. Dit is, zoals Mik het zo treffend zei: je draagt de rok op een natuurlijke manier (ondanks het feit dat het plaatje niet kloppend is)
willi schreef:Heren, jullie moeten gewoon wat brutaler worden.
dit is natuurlijk de bijbehorende boodschap: doe gewoon, groet de passant op straat of in de winkel, zoals je dat anders ook zou doen; kijk ze aan en wees niet bang als ze terug kijken, want dat is een normale reactie (zou je zelf ook doen :) )
een fervent rokdrager
jan

Re: toch buiten in rok

Bericht door jan »

Ik begrijp even niet wat er niet klopt aan het plaatje, Jos. Als ik je avatar bezie sta je erop als man met rok met verder niets vrouwelijks. Zoals ik het zelf doe en Musa klaarblijkelijk ook.
Het enige wat er niet klopt aan het plaatje van je avatar is dat je alleen de achterkant laat zien. Een gezicht hoort er ook bij.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: toch buiten in rok

Bericht door Jos »

jan reijman schreef:Ik begrijp even niet wat er niet klopt aan het plaatje, Jos. Als ik je avatar bezie sta je erop als man met rok met verder niets vrouwelijks. Zoals ik het zelf doe en Musa klaarblijkelijk ook.
Het enige wat er niet klopt aan het plaatje van je avatar is dat je alleen de achterkant laat zien. Een gezicht hoort er ook bij.
het antwoord, Jan zit in de video, die in Amsterdam is opgenomen, bij ons bezoek aan aan het AHM, waarbij ik een echte mannenjas aanhad, die inderdaad niet zo bij het geheel paste
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: toch buiten in rok

Bericht door willi »

Dat is nou juist het ding ,ik draag gewoon rokken zonder bijhorende vrouwelijk outfit ,wat in orde is voor jou is out of the question voor mij.

Daar gaan we weer. Weer die angst voor, of aversie tegen ‘vrouwelijk’.
– ‘Vrouwelijke outfit’ – bestaat alleen maar in je hoofd. Vrouwen hebben niet het alleenrecht op welk type kleding dan ook.

Beste Musa, als ik het heb over een kloppend plaatje, bedoel ik niet dat de bijpassende kleding persé (ook) ‘vrouwelijk’ zou moeten zijn.
Probeer het geheel er alleen smaakvol uit te laten zien; dát hoeft toch niet teveel moeite te zijn?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie