naar buiten in rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: naar buiten in rok

Bericht door rokwens »

Bij mij in de buurt is een heel groot shopping center. Ik ben daar al vaker geweest in rok en ook gisteren nog. Ik merk soms dat mensen eerst mijn kleding bekijken en vervolgens mijn gelaat. Verder geven ze geen krimp.
Wat anders nu.
Vandaag parkeerde ik mijn wagen niet ver uit mùijn buurt en ik liep naar het voetpad aan de overzijde van de straat. Daar stond een pick-up geparkeerd en voor een raampje zag ik een beige rok hangen met spijkers erop. Ik herkende dadelijk de utylikilt.
Op het voetpad naast die wagen stonden enkele mannen te praten en ik vroeg van wie die wagen was. Een stevige man maakte zich kenbaar en ik vroeg hem of hij misschien wel die kilts verkocht. Nee, zei hij, ik verkoop die niet want ik ben hem juist gaan afhalen. Hij had hem in de US besteld aan 245 dollar + 35 dollar verzendingskosten. Op 5 dagen was hij hier, zei hij. " ik ga die dragen voor mijn trouw " zei hij. Ik informeerde voor de maten en hij antwoordde me dat hij daarvoor een lintmeter met inches gekocht had. Hij had de bekkenomtrek en de tussenbeenlengte moeten opgeven. Verder gaf hij me nog uitleg over het soort laarzen dat hij erbij ging dragen. Iets met veters die onder de zool doorgaan. De andere mannen gooiden het gesprek terug over een andere boeg.Ik feleciteerde de man met zijn keuzen en nam afscheid.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: naar buiten in rok

Bericht door Jos »

ik heb zonet enige foto's toegevoegd aan mijn album met zachtgele rok en bruine linnen rok.
De bloezen die erop draag, zijn oude herenbloezen, die ik op een broek niet meer draag, omdat ze dan te kort zijn.
Op een rok vind ik ze prima staan
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: naar buiten in rok

Bericht door Jos »

vanavond een wandeling gemaakt in rok en de laarzen, die ik laatst heb gekocht om te kijken of ik er goed op kan lopen (stevige blokhak van ca. 6 cm) . Plotseling riep een vrouw van de overkant van de straat mij iets toe. Omdat ik haar niet kon verstaan, ben ik overgestoken om te vragen wat zij vroeg. Zij vroeg mij wat ik eronder droeg. ik antwoordde dat ik gewoon een slip eronder aan had, waarop het gesprek zich vrij normaal ontwikkelde over het rok dragen door mannen. Ik heb haar verteld over ons forum met foto's, want ze wilde een foto van mij maken maar had geen camera bij zich.
Zij kon er wel begrip voor opbrengen en wenstte mij na een kwartier een prettige wandeling en hoopte mij nog eens te ontmoeten om verder te praten.
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: naar buiten in rok

Bericht door RokSterNL »

Dat is tenminste weer eens een leuke ervaring. Van een grappig opmerking, want ik zie daar nog niet iets van belachelijk maken in, krijgt het gesprek doordat jij als antwoord geeft 'een slip' toch een serieuze wending. En nu hoopt ze je nog eens tegen te mogen komen.

Hoe oud was de dame in kwestie ?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: naar buiten in rok

Bericht door Jos »

Ze zal rond de 50 jaar zijn.
Ze kan zich ook nog heel goed herinneren, dat vrouwen vroeger geen broeken droegen.
Mijn opmerking, dat mannen vroeger ook rokken droegen, praatte ze over heen. Ik heb de film van Troje, die afgelopen zaterdag op TV was, nog aangehaald als voorbeeld, waarbij mannen en vrouwen in rokken/jurken lopen.
Grappig feit: haar man heeft de hele tijd in de auto naast ons zitten wachten.
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: naar buiten in rok

Bericht door RokSterNL »

Jammer dat ze er overheen praatte. Maar misschien had dat niets van doen met het feit rokdragen. Waarschijnlijk heeft ze het niet een gehoord, en was vol van een man in rok. Ze gaat nu misschien haar man ook wel vragen of hij voortaan een rok aan wil gaan trekken :D
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: naar buiten in rok

Bericht door rokwens »

We zitten aan de koffietafel met een groepje 50-ers. Er is ook fruit voorzien. plots laat een vrouw een druifje vallen en het rolt onder te tafel. Uit voorzorg om het niet plat te trappen op het tapijt duikt ze onder de tafel en aanschouwt uiteraard ook alle benen.
Komt ze terug boven water en zegt. " al die mannen met lange broeken, er valt geen bloot been te zien " Mijn antwoord : " bij de vrouwen wél dan ? " ( ze waren allemaal in broek ).....verder geen reactie.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: naar buiten in rok

Bericht door RokSterNL »

Ik begrijp hier uit dat jij dus ook nu een broek aan had, want anders had ze wel opgemerkt dat jij een rok of korte broek droeg als er wel een paar blote benen te zien waren geweest.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: naar buiten in rok

Bericht door Jos »

ik vraag me af, waarom de vrouw die die opmerking maakte, zelf verder niet reageert.
Of verwachtte ze een opmerking van jou met zoiets als: ik heb vandaag toevallig geen rok aan
een fervent rokdrager
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: naar buiten in rok

Bericht door rokwens »

Ik heb daar meestal een broek aan, ik ben nog wat bezig met het pad daar te effenen.
Ze weten wel dat ik graag een rok of kilt draag en enkelen hebben me zo ook al gezien.
Maar op de vergaderingen ben ik nog niet in rok verschenen. Ik wacht rustig het goede moment af en
ik moet er ook voor in de juiste stemming zijn.
Neen ik kreeg geen reactie, maar er waren er nog meer die commentaar hadden en misschien is mijn
reactie haar ontgaan bij het geroezemoes van de hele groep.
Ik heb nog wel tegen mijn buurman gezegd dat wij volgende keer ook maar eens een druif moeten laten vallen
liefs in volle zomer....
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie