meneer, bent u homo?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

meneer, bent u homo?

Bericht door w-sure »

maandagavond liep ik door de wijk naar het winkelcentrum. ik moest even pinnen voor ik naar de chinees ging om mijn bestelling op te halen, want dat kan daar niet.

liep ik langs twee marokkaanse jongens die aan het voetballen waren.

Ze groetten mij, en eentje vroeg: 'meneer, bent u homo?'. Dus ik zeg: 'nee hoezo?'. 'Nou, u heeft toch een rokje aan'. Dus ik weer: 'dat wel, maar ik ben geen homo hoor'. Ik gepind, op de terugweg zag ik ze weer. Nog een keer: 'meneer bent u echt geen homo?', ik: 'nee echt niet'. Zegt een meisje dat er ook bij stond: 'nee joh, hij is Schot, hij heeft een Schotse rok aan'. Dus ik reageerde: 'ja dit is een schotse rok'. En daarmee was het klaar.

Het was geen echte kilt, maar wel een schotse ruit. weliswaar niet in traditionele schotse kleuren, weet niet of ze ook voornamelijke grijze tartans hebben met een enkele rode streep. bovendien droeg ik er een panty en laarzen onder, dat doen ze in schotland ook niet. maar ach, ik laat het maar zo. als ze het zo wel accepteren vind ik het best.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door Roktom »

Gek is dat, man in rok is bij veel mensen een homo?
Ik weet niet waar dat vandaan komt.
Maar ik heb nog nooit een homo in rok gezien.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door willi »

Dat klop Roktom. Ik heb eens een artikel gelezen van een psycholoog die vermelde dat uitgerekend (Westerse) homo’s niet gauw een rok aan zullen trekken.
Zij willen zich juist zo duidelijk mogelijk als man herkenbaar maken.
Het zijn ook meestal echte herenkledingfreaks, in van die Italiaanse pakken.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door ecokilt »

Maar ik heb nog nooit een homo in rok gezien.
Ik wel.
Ik dacht eigenlijk dat het percentage homomannen in rok wiskundig ongeveer gelijk was aan het percentage totale mannen in rok (travestie niet meegeteld).
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door rokwens »

Wie heeft hier weeral de beste fotoscore gehaald ? Dat was geen hetereo . Misschien kan hij hier een zinnig antwoord op geven.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door willi »

Heren, wat doet 't ertoe. Er zullen best homo' rondlopen in een rok. Dat mogen zij toch ook?
Mits zij zich verder gewoon als man presenteren is er toch niets aan de hand?
Het is wel bekent dat in Zuidoost Azië veel homo's als travestiet door het leven gaan, om hetero-mannen te lokken. Dat is weer een heel ander verhaal. Zij doen 't zo goed, dat ze niét herkenbaar zijn als man.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door Natuurmens »

Ik wil toch even opmerken dat je als je de gene bent die op de foto staat een vrouwelijke uitstraling hebt. Niet om je te beledigen maar ik kan me zo een vraag wel voorstellen.

Groetjes.
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
jan

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door jan »

Wat leuk om te lezen dat er misschien wel homo's zijn die in een rok lopen........ Ik draag al zo'n 35 jaar regelmatig rokken en ben zeer overtuigd homo! Ik draag rokken nogal mannelijk en mij is nog nooit zoiets gevraagd. Wel werd ik verleden zaterdag toen ik een lekkerbekje kocht op de markt in Leiden aangesproken door een mevrouw die in het Engels zei dat ze in Schotland de vis zo lekker vond. Daarmee heb ik haar gefeliciteerd, uiteraard in het Nederlands en haar vervolgens verteld dat ik de nepkilt die in aanhad gewoon in Leiden had gekocht.....
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door w-sure »

@natuurmens maar ook een vrouwelijke uitstraling hoeft nog niet te betekenen dat je homo bent of wel?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door willi »

Beste Natuurmens, meen je dat nou echt. Wichor met een 'vrouwelijke' uitstraling, zoals hij dáár staat.
Nu breng je me toch wel in de war. Ik weet nu echt niet meer wat 'vrouwelijk' is, of 'mannelijk', of 'allebei'.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie