Daar gaan we weer.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door willi »

Ludwig, beste jongen; ik weet ‘t, ik ben een geweldige ouwehoer (met tekst!), maar aan jouw verhaal heb ik niets toe te voegen.
Helemaal mee eens!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Viqueen »

Ben het ook helemaal eens met ludwig.

Ik heb er ook genoeg van om me als man te verantwoorden over wat ik mooie kleding vind,dat doen we toch ook niet bij de keuze van een huis of auto?

Ik citeer maar van een boek van Valerie Tasso over het verzonnen begrip nymfomane,hier kan je dus ook travestie of homosexualiteit,hetero of trans of wat dan ook invullen.

' Ik begrijp dat mensen de dingen een naam willen geven,ze met woorden willen vereenvoudigen en denken ze op deze manier te kunnen begrijpen,ook al hebben ze het mis.'

met andere woorden,je kan wel duizend redenen bedenken waarom iemand iets doet,maar je kan er nooit een label aanhangen,simpelweg omdat het persoonlijk is en nooit door een ander gevoeld kan worden.

Amen...
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door ecokilt »

Maar jullie vrijheid om er saai ... of ...bij te blijven lopen, wij moeten dat ook aanvaarden, maar dan ook omgekeerd !
..
Ik wi dit nog toevoegen:
- Zoals bij vrouwen of andere mannenkleding zijn er verschillende stijlen en dat is ok.
- We mogen bij het bekijken van bv. een foto niet de fout maken onze eerste indruk als oordeel te gebruken.
Voorbeeld: stel dat ik hoge hakken associeer met vrouwelijk (uit wat opzoekwerk zou wel blijken dat dit onterecht is maar dat weet ik niet), dan ga ik bij het zien van een man met hoge hakken aan travestie denken. Bedenk dan dat - als die man hoge hakken niet vrouwelijk maar mannelijk vindt ) hij onmogelijk de bedoeling kan hebben er vrouwelijk uit te zien. Het zou hoogst unfair zijn aan travestie te denken.
Vergelijk: er zijn mensen die niet los kunnen komen van het idee "rok is vrouwelijk" en zelfs over zeer mannelijk rokken en oordeel vellen.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door RokSterNL »

En dan nog te bedenken, ik was toen nog te klein om dit echt vanaf het begin mee te maken, alhoewel ik dit nog wel bewust heb meegemaakt, dat het er al was. Mannen op laarzen met een blokhak van toch wel een aardige hoogte. Dat was in die tijd 60 - 70 tiger jaren heel normaal, en nu wordt je aangekeken alsof je een vrouw bent als je nu op dit soort laarzen als man gaat lopen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Jos »

heel goed verhaal Ludwig.
De man is het eigenlijk helemaal zelf schuld:
hij wilde) met zijn vrouw pronken en gaf (geeft) haar alle mooie dingen, terwijl hijzelf elke keer in dezelfde, weliswaar ook mooie, outfit verscheen (verschijnt).
Lees ook het verhaal elders op deze site over de sandalenfabrikant, die zijn mannenlijn gestopt is, omdat er te weinig interesse voor is.
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door willi »

hij wilde) met zijn vrouw pronken en gaf (geeft) haar alle mooie dingen, terwijl hijzelf elke keer in dezelfde, weliswaar ook mooie, outfit verscheen (verschijnt)

Sorry Jos, maar wat vind jij mooi aan mannenkleding?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Roktom »

Ik wil hier toch aan bij voegen dat als niemand het snap dat een man in rok/jurk wil lopen.
Het erg moeilijk word voor die man in rok.
Dat wil zeggen als de buiten wereld het niet tolereet dat jij als man in rok/jurk loop je altijd de het onderspit delft.
En laten we nu eens eerlijk zijn.
Een man in een rok, ja dat is vreemd.
daar kijk je naar, lach je om.
Ja wij leven in een land waar dat niet gewoon is.
Dus zijn wij de lul.'
Wat ga je daar nu aan doen?

Ja ik loop in mijn rok, schijt aan alles, maar kom ook wel een klem te zitten.
Tussen mensen die het niet snappen, en niet willen snappen.

Taal fouten sorry, ben snel van typen.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Jos »

Willi,
er zijn best mogelijkheden om kleurrijke, vrolijke kleding voor mannen te vinden. Het grote probleem is, dat dit voor de gewone man onbetaalbaar is. Kijk bijv. naar Beau van Erven Derens; hij kleedt zich vaker extravagant en van het voorjaar zelfs in rok (op rokjesdag).
Verder is er alleen iets betaalbaars voor de jeugd, waarbij de shorts dezelfde bloemmotieven hebben als de rokken voor de meisjes.
Zelf ben ik altijd op zoek naar broeken, die niet van spijkerstof zijn en in afwijkende kleuren. Ik heb bijv. een lange gele zomerbroek in ongeveer dezelfde kleur als de rok op een van mijn rokken in mijn fotoalbum
een fervent rokdrager
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Roktom »

Jos,
Waarom niet in rok?
Geel is erg mooi bij een man.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Jos »

niet in rok, omdat ik in een broek naar het werk ga, maar niet van spijkerboeken houdt. Daar loopt iedereen in; mij te saai en te warm.
Ik heb ook nog steeds een aantal tamelijk bonte bloezen, die volgens iedereen uit de mode zijn.
Ik draag ze af en toe op een rok en krijg er dan van niemand commentaar op :o
een fervent rokdrager
Plaats reactie