Daar gaan we weer.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Daar gaan we weer.

Bericht door willi »

Daar gaan we weer.
Elke keer weer die spanning van: ‘zal er wat gebeuren, heeft er iemand negatief commentaar, of erger?’.
Wat is dat toch, die onzekerheid.
Als je erin meegaat ga je ook denken: ‘het kan natuurlijk niet; een man in een rok. ’T Is geen gezicht, ’t is belachelijk. Je stelt je aan als een viezerik, of een homo!
Mannen horen broeken te dragen en een overhemd en baggerschoenen.
. . . Mooie en lekker zittende kleren zijn alleen voor vrouwen, toch?

Basta!
Weg met die gedachten! Mannen en vrouwen hebben sinds 1986 ook gelijke rechten op kleding!
Ik ben geen viezerik en al wás ik een homo, wat dan noch? Ik ben een mens, met dezelfde rechten als elk ander mens. En als iemand het daar niet mee eens is, jammer dan!
. . . Ik wéét dat de meeste rokken me goed staan. Zeer goed zelfs. Zo goed, dat sommige vrouwen jaloers op me zijn. En dat vinden ze misschien niet leuk. Jammer dan!

Met deze gedachten treed ik in het openbaar. Hier ben ik, in een rok in plaats van een broek! En als ’t je niet aanstaat kijk je maar een andere kant op.
Ik gedraag me als een man, praat als een man en kijk naar een mooie vrouw, als een man. Ik ben een waardig lid van de maatschappij, netjes en beschaafd – in een rok.
. . . Een criminele man in een rok, dat kan inderdaad niet. Niet om die rok, maar om dat crimineel zijn.

Maar zorg – als je je zeker wilt voelen – dat je ‘goed en aanvaardbaar’ gekleed bent.
Een zwaar gebouwde man in een kanten zomerjurkje, lopend op naaldhakken is inderdaad geen gezicht. Basta!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Roktom »

Ja ik baal ik van die vrouwen met een rokje en een legging er onder.
Die mij gaan vertelen dat ik geen rok aan mag.
U bent een man, en mannen dragen geen rok, jij wel een legging, had mijn opa al als onderbroek.
Dus zuur niet.
Ik word daar echt kots van.
Die muntsen die ons gaan vertelen wat wij aan moeten.
Nou sorry ik draag wat ik draag, en dat is een ROK.
Dus dag dames..........................in legging.
LEGGING HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN.
Het is zo iets als iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ik draag een rok maar niet heus.
Doe dan niets aan.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door willi »

Over leggings gesproken. Een nog vrij jonge lerares (altijd in spijkerbroek) bij mijn vrouw op school droeg met de warmte van de afgelopen weken eindelijk een rok . . . met legging.
Mijn vrouw (voorkeur voor minirokken zonder legging) vroeg haar waarom ze een legging droeg onder een knielange rok.
Antwoord: ik zit altijd graag met gespreide benen, dat kan niet in een rok. Vandaar die legging.
O.k., dan is een legging een mogelijke oplossing.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Jos »

daarom draag ik graag iets wijd uitlopende rokken, die kun je tussen de benen laten zakken en zit je er ook netjes bij
een fervent rokdrager
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Roktom »

Mijn vrouw de zelfde vraag gesteld.
Zij in legging en rok.
Het antwoord is: haar dijen plakte aan elkaar onder een rok, met het warmeweer.
Vandaar de legging.
De dijen, ok weer wat geleerd.
Plak dijen dus.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Jos »

eigenlijk dezelfde reactie: iets wijd uitlopende rok, benen enigszins gespreid, rok ertussen laten zakken en geen plakdijen
een fervent rokdrager
mannenrok
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2007 08:59

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door mannenrok »

Allereerst moet ik mij verontschuldigen dat ik niet altijd de tijd heb om op de site te zijn laat staan te reageren. Dit keer zie ik wel kans. Wat mij opvalt is dat er op de site van mannenrok toch mannen komen die foto's plaatsen waarbij zij overduidelijk vrouw zijn of zich ervoor uitgeven. Volgens mij was de site hier niet voor bedoeld. We hebben het over mannen die rokdragende mannen een hart onder de riem willen steken. Deze mannen zijn geen travestieten want ze zijn ondanks de rok gewoon man omdat ze de voordelen van dit kledingstuk zien en omdat ook de man de keuze zou willen hebben wat hij draagt. Zodra er echter samenstellingen in kleding komen die het beeld laten zien van een man die zich uitgeeft als vrouw snap ik niet wat ze hier doen.

Dan even over het dragen in het openbaar. Ik ben inmiddels helemaal om en draag vrijwel dagelijks rokken. Alleen mijn werk is taboe (groot bedrijf met meer dan 10000 werknemers door heel het land). Vrienden kijken niet meer op of om en complimenteren mijzelf in de keuzes die ik maak. Meestal is het een jeansrok maar leer heb ik ook en meestal in combinatie met een t-shirt. Als ik mijn moeder in het bejaardenhuis bezoek kom ik altijd in een rok.
We kunnen er nog uren over schrijven maar uiteindelijk moet je het gewoon doen. Een BH en schoenen met hoge hakken is echter een terrein waarvan zelfs mijn vrouw zegt tot hier.
Henk
jan

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door jan »

Het moet mij van het hart dat ook ik vind, zoals Henk 'mannenrok'hiervoor, dat er een meerderheid is op deze site die met panty's en damesschoenen en, zie de nieuwste foto's, zeer korte rokjes. Daar is absoluut NIETS mis mee alleen vind ik het dan geen mannenrok meer maar richting travestie. De term mannenrok is voor mij 'gewoon'' een rok i p v een (korte) broek. Verder gewoon T-shirt of overhemd, sokken en mannenschoenen of -sandalen.
Nogmaals, er is niets mis met travestie of bijna-travestie maar daar zijn weer andere site's voor. Jan...
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Wiha »

Even tussendoor aan mannenrok en jan reijman, weten jullie dat er panty's speciaal voor mannen gemaakt en verkocht worden? Kijk maar eens verder op deze site.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer.

Bericht door Ludwigcw »

Ik heb even het fotoalbum doorkeken, en ja als ik er geen gemist heb ben ik er welgeteld één tegen gekomen waarvan ik persoonlijk vind dat het hier niet thuis hoor.
Als je jezelf voorsteld met een meisjenaam, en attributen aandoet om de vrouwelijke lichaamskenmerken te benadrukken, past dit hier niet.
Maar laten we voor de rest toch openmindend zijn. Als ik dan hier sommige mannen mag geloven dan ben ik zelfs met sommige van mijn mannenkleren een travestiet. Modieuze schoenen ,mannenlaarzen ( ja die bestaan maar zijn meestal duur en vind je niet in een winkelketen), linnen broeken, t’shirt met diepere uitgesneden hals, voile onderbroeken,
Winterjas met (namaak) bontkraag, t’shirt met lange mouwen in licht doorschijnende stof, enz …. En reeds de mannenpanty.

Allé hier gaan we nog een keer .
Ik denk dat het van de meeste hier niet alleen om de rok gaat, dat is natuurlijk wel het grootste symbool van het gene we veranderd willen zien.
Ik heb totaal geen behoefte( doe ik nu al niet ) om gans mijn leven enkel maar in catepilar bottines, sportsandalen of sportschoenen en grauwe t’shirt te lopen afgewisseld met jeans of een grauw dikstoffen rok.

Ik snap zelfs niet hoe iemand, die totaal niet in mode geïnteresseerd is ( zo komt het toch bij mij over ) ergens interesse kan krijgen in een rok. Maar jullie vrijheid om er saai bij te blijven lopen, wij moeten dat ook aanvaarden, maar dan ook omgekeerd !
Als je een beetje de mode volgt, zie je dat er wel degelijk mooie dingen voor de mannen gemaakt word, maar dat dit nooit de grote massa bereikt. En niet omdat dit niet hoor, of mooi is voor de man, maar enkel omdat de meeste mannen het niet weten of wakker van liggen. Dus commercieel niet de moeite om het voor de grote massa te maken. En zo veranderd er niks voor ons. Al 30 jaar jeansbroek, sportschoenen en t’shirt, proficiat !!

Ik heb die vraag al een keer gesteld aan een ander (ex)lid hier, en nooit antwoord gekregen.
Dus even opnieuw : Aan de grenzen van jullie kledingsnormen te zien moeten jullie het dan ook moeilijk hebben met al die vrouwen die er mannelijk bijlopen ( als dat dan geen travestieten zijn ). Of meten jullie met twee maten en gewichten.
Geschiedkundig gezien hebben wij ( mannen ) al alles ooit gehad ( tot hoge hakken toe ). Vrouwen hebben tot voor een goeie 50 jaar nooit broeken gedragen.

En voor de fun nog een mooie foto die de mogelijke kledingsvrijheid en gelijkheid tussen de geslachten weergeeft. Wat uiteindelijk toch de bedoeling is !!

Afbeelding

Groetjes Ludwig
Plaats reactie