Gewoon in rok en met panty

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Gewoon in rok en met panty

Bericht door sam »

Ja, je kunt natuurlijk gewoon blijven discussieren. Rok? ja/nee of panty? ja Nee? Warme avond. Laat thuis. even gedouched. Rok aan, panty aan. Even relaxen in huis en in de tuin en dan kom je er achter dat er nog 2 brieven koeten worden gepost en 2 acceptgiro's naar de bank moeten worden gebracht. En daar zit je dan. Shirt, spijkerrokje. Panty. Nou dan toch maar even op de fiets. Door het mooie weer is het druk opstraat en je rijdt behoorlijk door. Giro's gepost. Dan langs enkele terrassen met mensen. (zwarte panty moet toch opvallen) maar niks, geen reactie. Rustig via het postkantoor terug naar huis gefietst. Thuis word ik aangesproken door een buurman, over hoe het gaat. Beetje praten en ik ga weer naar binnen.

Een allerdaagse situatie... niks aan de hand.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Gewoon in rok en met panty

Bericht door Jos »

sam schreef:Een allerdaagse situatie... niks aan de hand.
leuk dat je het zo stelt Sam.
Dit maakte ik mee vanavond:
Ik moest ook nog even naar de brievenbus, maar deze ligt op loopafstand. Dus ik gewoon in knielange, wijde rok en t-shirt naar de brievenbus. Bij mij op de hoek van de straat staan een paar buren met elkaar te praten, ik voeg me bij hun en praat even mee. Na een half uur zeg ik dat ik even de naar de brievenbus ga en loop op en neer naar de brievenbus. Kom terug en de buren staan nog steeds buiten. Praat nog enige tijd met hun verder en vraag uiteindelijk wat zij ervan vinden, dat ik in rok loop. Een van hun kijkt mij verbaasd aan en zegt, dat hij helemaal niet gezien had dat ik een rok aan had en allen zeiden uiteindelijk, dat ieder moet dragen wat hij/zij prettig vindt. Zij vonden het prima dat ik een rok aan had en vroegen verder nog of ik een speciale boodschap hiermee uitdroeg.
Ik antwoordde hierop, dat er geen speciale boodschap achter zat, alleen dat ik hoop andere mannen bewust te maken, dat er meer kleding is, dan die saaie spijkerbroek en trui, die we nu altijd dragen.
Verder hoorde ik, dat er blijkbaar meer mannen bij mij in de buurt in rok lopen. Ik ben ze alleen nog niet tegen gekomen.
Zo stond ik buiten:
Bijlagen
lichte linnen rok.jpg
lichte linnen rok.jpg (9.49 KiB) 10059 keer bekeken
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gewoon in rok en met panty

Bericht door Wiha »

Kun je zien hoe snel het gaat Sam. Maandag schreef je nog:
ik heb namelijk nog niet zo´n behoefte om ermee boodschappen te gaan doen.
Dit lijkt toch een beetje op boodschappen doen :)

Hardstikke goed in iedergeval. Dat je het durft is een grote stap. En net zoals Jos, op deze wijze maken jullie zichtbaar dat een man ook een rok draagt en daarmee de weg naar acceptatie door de buitenwereld weer verkort.

Sam, ik neem aan dat je partner niet thuis was waardoor je dit kon doen :)
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Gewoon in rok en met panty

Bericht door willi »

Nou ja Jos, er zit natuurlijk wel een boodschap achter; namelijk die van: 'wij mogen dit ook!" en stiekem misschien wel: 'vrouwen dragen toch ook broeken?'.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Gewoon in rok en met panty

Bericht door RokSterNL »

En zo is het, en niet anders. Gelijke rechten voor man en vrouw. Het moet nu niet zo worden dat alleen maar de vrouwen gaan bepalen hoe manlief er uit moet zien. Als wij ooit tegen de vrouwen gezegd zouden hebben, toen zij broeken begonnen te dragen, van ja, maar dat wil ik niet hebben, zo ga ik niet met je mee. Wat zouden ze dan gezegd hebben ?
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Gewoon in rok en met panty

Bericht door sam »

Ja, maar ik denk dat heel veel vrouwen denken dat je er niet zo'n punt van moet maken
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Gewoon in rok en met panty

Bericht door RokSterNL »

Hoe bedoel je, dat zij broeken zijn gaan dragen ? Motiveer je antwoord eens.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Gewoon in rok en met panty

Bericht door Jos »

het grappige in het gesprek was, dat de enige vrouw in het groepje zelf erover begon, dat zij ooit in broek zijn gaan lopen en dat dat ook in de beginperiode moeilijk ging (zij is van huis uit duitse en net als ik 55 jaar) en over de uiteindelijke boodschap hebben we ongeveer een kwartier lang doorgepraat. Ik heb geprobeerd de hele periode van ruim anderhalf uur kort en bondig samen te vatten.
een fervent rokdrager
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Gewoon in rok en met panty

Bericht door sam »

sam schreef:Ja, maar ik denk dat heel veel vrouwen denken dat je er niet zo'n punt van moet maken
nee, dat mannen in rok gaan lopen. Die mede reizigster in de trein zei 'er zijn mannenrokken, dus mannen kunnen in rok lopen en bovendien kunnen ze natuurlijk ook vrouwenrokken proberen'. En bij veel vrouwen bestaat zo'n houding. Ik sprak zojuist een bevriende vrouwelijke collega en zij vertelde dat haar dochter die samenwoont veel van de garderobe van haar vriend gebruikt. Maar ook andersom gebeurde. Ik ben daar toen niet verder op ingegaan om dat de tijd ontbrak, maar zoiets verbasst mij niks.
Plaats reactie