In rok naar, en in Groningen geweest

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

In rok naar, en in Groningen geweest

Bericht door RokSterNL »

Vrijdag 14 september met een vriend naar Groningen geweest. Was daar nog nooit geweest, en die vriend ook niet. Ik ben in de kleding gegaan die ik ook aan heb gehad voor de foto bij het artikel in het AD Haagsche Courant. Zie hieronder de foto bijgevoegd.

We zijn zelfs nog de Martinitoren op geklommen. Moest hierbij wel mijn rok een beetje vrijhouden van de voeten, om niet te struikelen. Een enkele voorbijganger keek wat benieuwd, maar geen rare gezichten of opmerkingen. Had ook nog afgesproken met Wiha dat ik naar Groningen zou komen, en het leuk zou vinden hem dan direkt te ontmoeten. Zo gezegd zo gedaan. We hebben elkaar 's middags ontmoet. We hebben toen met zijn drietjes nog iets gedronken bij de stationsrestauratie. Omdat hij nog wat andere dingen moest doen hebben we nu maar zo'n pakweg half uur met elkaar gebabbeld, en als de bijeenkomst in Leeuwarden komt zullen we elkaar hopelijk dan weer ontmoeten.

Op de terugreis stapte er halverwege de reis een vrouw in de trein en nam plaats tegenover ons. De vrouw zat zo te kijken naar mijn trui waar o.a. de tekst 'Rokken voor mannen' op staat. Op een gegeven moment zegt ze zo tegen die vriend van mij, want ze wist niet dat wij bij elkaar hoorden. 'Ja ik ken hem, ik heb hem begin dit jaar op televisie gezien'. Ik zeg dat klopt, dat was bij de Club van 100. Ze vond het heel leuk en apart dat er mannen zijn die hier voor gaan. Uiteindelijk kwam er een gesprek op gang, en ik overhandigde haar ook een kopie van het artikel uit het AD Haagsche Courant. Ze heeft dit toen in de trein zitten lezen. Ik heb ook nog gezegd dat ik eerders in de Panorama kom te staan. Ze zei, je wordt nog eens beroemd. Je ziet het dat ik jou ook nu herkende. Ze vroeg toen, dat vind je toch niet erg. Ik zei nee natuurlijk niet, want ik doe het uiteindelijk om de rok voor de man onder de aandacht te brengen. Ze zei, je vindt het zeker wel lekker zitten. Ik beaamde dat. Toen antwoordde zij, ik kan het mij voorstellen. Ze vroeg aan mij ook of ik zelf rokken ontwierp. Ik zei, nee zo handig ben ik nu ook weer niet. En toen vroeg ze waar ik dan die rok gekocht had die ik aan had. Ik vertelde haar dat ik die bij een online postorderbedrijf in alternatieve kleding gekocht had. Dat de mannenrokken nog niet vrijelijk verkrijgbaar zijn in de reguliere winkels. Ik vertelde haar ook dat ik ook dames jeansrokken draag zowel enkellange en modellen die net over of op de knie vallen. Daarna vertelde ze dat zij nog de tijd meegemaakt had, dat toen ze nog voor de klas stond als jonge vrouw, verplicht was een rok aan te doen en dus pertinent geen lange broek mocht dragen. Nu is de tijd anders, en ze kon zich heel goed voorstellen dat er mannen zijn die net zo goed een rok willen dragen. Ze wilde het kopie terug geven, maar ik zei neem het maar mee.

Alles bij elkaar een gezellige dag met een positieve ervaring.

Groetjes van RokSterNL
Bijlagen
PH.3.JPG
Peter v

Re: In rok naar, en in Groningen geweest

Bericht door Peter v »

Ja, Roksternl, alweer een geslaagde dag in rok. Heerlijk toch?
Jammer dat ik het niet wist, anders had ik ook van de partij kunnen zijn.

Groningen is best een mooie stad, en het kan geen kwaad daar es vaker een man in een rok te zien. ik ben er één keer in en rok geweest.

Mocht het zo zijn dat je weer zo'n reis onderneemt, zou ik het graag weten, kan ik misschien ook daar bij zijn. 8-) Ik bedenk zelf vaak op het laatste moment dat ik ergens heen ga dus kan ik niet altijd dat van te voren melden. Ik heb ook het idee dat er heel weinig andere rok dragers buiten ons tweeën zijn die tijd vrij kunnen maken / hebben om überhaupt aanwezig te kunnen zijn.

Tot gauw.
Peter v.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: In rok naar, en in Groningen geweest

Bericht door RokSterNL »

Hallo Peter,

Ja als ik daar eerder aan gedacht had had ik het je wel verteld. Maar we wilden niet alleen die dag met rokdragers praten, want voor mij was dit een nieuwe stad die ik ging bezoeken. Dus wilde zo veel mogelijk de tijd hebben om alles te bekijken. De Martinitoren hoort daar dan vanzelfsprekend bij.

We zullen elkaar zeker ontmoeten in Leeuwarden volgende maand. Wanneer hangt toch af wanneer de ingreep plaats gaat vinden. Al is het zoals ik heb gehoord geen grote ingreep. Ik mag toch zeker 3 weken niet tillen, maar dan zal ik wel kunnen komen. Hoop dat dan de derde week in oktober haalbaar is. Je hoort van mij.

Groetjes van RokSterNL
Plaats reactie