Alleen maar positieve reacties

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Kiltman
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 dec 2009 16:14

Alleen maar positieve reacties

Bericht door Kiltman »

Ik weiger nog langer mijn voorliefde voor een rok te verbergen. Mijn vrouw heeft me reeds verlaten omdat ze niet kan leven met het idee dat iemand mij in rok zou zien.
Meestal draag ik een kilt en sinds enkele weken draag ik die ook buitenshuis, zowel in mijn buurt als erbuiten. Na een eerste verbazing van 'wat hebben we nu' komen er enkel positieve reacties. Ja, zelfs dames die even stoppen om te zeggen dat ze het leuk vinden dat een man in rok op straat durft te verschijnen.
Als iedere man die een rok verkiest boven de broek, die rok ook aantrekt en ermee buiten komt, dan maakt niemand er nog een probleem van.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Alleen maar positieve reacties

Bericht door RokSterNL »

Hartelijk welkom Kiltman op het Rok voor mannenforum.

Heel mooi om te horen dat je de stap naar buiten in rok/kilt ook gezet hebt. Alleen triest dat je vrouw je daarvoor heeft verlaten. Hopelijk dat jullie toch weer nader tot elkaar kunnen komen, en zij ook ziet dat het helemaal niet zo vreemd is om als man een rok te dragen.

Het is misschien ook wel leuk om wat meer te vertellen over hoe het rokdragen bij jou ontstaan is, en hoe lang je dit eigenlijk al doet.

Ik zou zeggen heel veel succes bij het dragen van de rok/kilt, en wanneer je wat wilt vertellen of mee wilt praten, laat gerust van je horen.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alleen maar positieve reacties

Bericht door Wiha »

Van harte welkom op dit forum. Leuk te horen dat je ook in rok.kilt buiten komt.
Kiltman schreef:Mijn vrouw heeft me reeds verlaten omdat ze niet kan leven met het idee dat iemand mij in rok zou zien.
Bovenstaand is natuurlijk niet leuk. Ze had eens na moeten denken als ze een paar decennia geleden had geleeft en een man haar had verlaten omdat ze een broek ging dragen.

Hopelijk kunnen we nog vele berichtjes van jou tegemoet zien. Het zou tevens leuk zijn als je je voorsteld in de rubriek "Wie ben ik"
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Alleen maar positieve reacties

Bericht door RokSterNL »

Juist Wiha, je slaat de spijker met recht op zijn kop.
Jan/Jannette
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 jun 2008 15:04

Re: Alleen maar positieve reacties

Bericht door Jan/Jannette »

Gisteravond bij het verlaten van mijn auto werd ik door een nieuwe buurman aangesproken, hij vroeg mij waarom ik rokken droeg mijn antwoord hierop was dat ik dat fijn dragen vond.
Hij antwoordde toen dat ik dat vooral moest blijven doen ook vroeg hij of het meer was dan alleen een rok dragen ook hier gaf ik positief antwoord op en hij weer dan moet je er echt voor gaan.

Nou Mensen dit positief ge doe heb ik tijden niet gehoor bij mij in de buurt.

Groetjes Jan
Robert
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mar 2009 09:43
Locatie: Oost-Vlaanderen België

Re: Alleen maar positieve reacties

Bericht door Robert »

Zo zie je maar. De grootste drempel zit tussen onze oren. Gewoon dragen die rok. Vreemde blikken ? Meestal is het gewoon het beeld van een man in rok wat ongewoon is.
Ook voor mij is er die drempel, maar beetje bij beetje moet die drempel lager worden. We leven maar één keer en wil vooral doen wat ik graag doe en vooral dragen wat ik zelf wil.

Robert
Pierre
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2010 13:30

Re: Alleen maar positieve reacties

Bericht door Pierre »

Heeft er iemand ervaring met een echtgenote die dit wel aanvaardt?
Deze stap heb ik nog niet durven zetten.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Alleen maar positieve reacties

Bericht door w-sure »

Hallo Pierre,

welkom op ons forum. Ja mijn echtgenote staat er achter. Ik ben zelfs onlangs bij haar ouders geout. Onder bekenden vindt ze het nog wel wat angstig, maar ze begrijpt dat ik wat anders wil en ik krijg regelmatig van haar complimenten over mijn kleding keuze.

Als je wilt: stel jezelf eens voor in het daarvoor bestemde forum deel 'wie ben ik' zodat we wat meer over je kunnen lezen. dat forumdeel is alleen toegankelijk voor leden dus wees niet bang dat bekenden van je er zo achter zullen komen.

groet,
Wichor
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Alleen maar positieve reacties

Bericht door Jos »

Hallo Pierre,

allereerst van harte welkom op het forum. Zoals je zult ervaren, zijn er meer leden op dit forum wiens vrouw dit accepteren en positief mee uitdragen (een ervan was vorig jaar erbij in oktober in Breda).
Daarnaast ben ik lid van het duitse forum, waarbij verschillende leden (en soms ook hun vrouwen apart) lid zijn van het forum. zij staan voor een groot deel achter hun man in rok
een fervent rokdrager
Plaats reactie