Naar de haarkapper in rok & nylons

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door DIDI69 »

Vorige zaterdag weer naar de kapper geweest, ik had deze keer een kokerrok, donkergrijze nylons en zwarte schoenen aan.
Werd vriendelijk begroet (en aandachtig bekeken) toen ik de zaak binnenkwam.
Eens plaatsgenomen kreeg ik een formuliertje in te vullen (oa naam, gemeente, geboortedatum ...) dat typisch is aan deze kappersketen.
De kapster cirkelde vooraf "mevrouw" ipv "mijnheer" aan, ik vroeg haar waarom, kreeg als antwoord omdat ik een rok & nylons droeg!
Vroeg haar als er vrouwen met een lange broek binnenkomen of deze dan ook als "mijnheer" worden aangeduid en behandelt ? .... Geen reactie.
Verder goed verzorgd geweest, echter geen verdere opmerkingen / vragen over mn kledingstijl.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door masker »

wat kinderachtig om dat mevrouw voor je te omcirkelen. Als ze niet goed weet wat ze van je moet denken dan kan ze je het toch gewoon zelf laten invullen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Robert
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mar 2009 09:43
Locatie: Oost-Vlaanderen België

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door Robert »

Dit is echt flauw van de kapster. Ze duwt je zomaar in een hokje, hij draagt een rok en nylons dus ... hij is een travestiet.
Spijtig voorval
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door RokSterNL »

Bij die kapper was ik dan maar 1 keer gegaan, en nooit meer.

Raar mens.

In ieder geval had je haar wel schaakmat gezet door je opmerking of zij dat ook doet als er een vrouw in een broek binnenkomt. Ze wist er geen antwoordt meer op. Dat betekend dat ze van binnen misshien voelde dat ze verkeerd bezig was. Daarnaast had ze geen zin in een discussie. Kon ze ook niet, want je had haar klem met je antwoord.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door willi »

Bij de kapper kan het ook heel anders.
"Oh wat leuk, je draagt een rok! Staat je goed!". En: "waarom ook niet, ik draag een broek".
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie