Naar de haarkapper in rok & nylons

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door DIDI69 »

Deze maand naar de haarkapper geweest in ... rok en nylons.

Mn voornemen is dit jaar zoveel mogelijk mn kledingsstijl openbaar te tonen, zodat een man in nylons en short of rok een normaal iets wordt in het straatbeeld.

Aangekomen bij de lokale kapper, werd ik goed ontvangen. Bemerkte wel dat een aantal andere aanwezige klanten (mannen & vrouwen) me bekeken, echter niet op een storende manier. Na het wassen, een plaats gekregen vlakbij het raam (wat me wel even verontruste).

De kapster begon dan aan mn haartooi. Na een tijdje vroeg ze discreet of ze me iets mocht vragen. Waarom ik gekleed was in rok & nylons ?
Antwoordde haar dat ik deze kledij graag draag en dat de huidige mannenmode voor mij te beperkend is. Tevens vroeg ik haar of het haar stoorde dat ik zo gekleed ben. Hierop kreeg ik een positieve reactie, wel met de opmerking dat het wennen is om een man zo gekleed te zien.
Tevens nog de bemerking dat als ik me goed voel in deze kledij, dit moet doen, als meer mannen zich zo zouden tonen het ook wel als normaal zal beschouwd worden door de maatschappij.

Nog een tijdje verder gepraat over mannen/vrouwenkledij, tevens ook de info van deze site opgegeven.....

Dit was nogmaals een positieve ervaring en de bevestiging dat ons zo kleden echt wel kan, echter nog voor velen .... de drempelvrees.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door willi »

Goed om dit te lezen.
Stap voor stap komen we dichter bij ons doel. Langzaam maar zeker groeit het aantal mensen dat kennismaakt met onze ideeën.
Hier een kapster, daar een verkoper, dan weer een toevallige voorbijganger. Ik weet ‘t, het is een kwestie van moed scheppen en dóen!

Als zich visite bij ons aandient kleed ik mij altijd om in tuniek met legging of een broek. Maar onlangs kwam er een vriendin van mijn vrouw plotseling binnenstappen en kreeg ik niet meer de kans me te verkleden. Ik droeg een rechte spijkerrok met een lang t-shirt en een maillot. Ik verwelkomde haar hartelijk, haar complimenten makend met háár kleding en gedroeg me verder of er niets aan de hand was. Dat deed zij trouwens ook.
We hebben gezellig samen thee gedronken en gebabbeld over . . . kleding.
Zo kan het dus ook!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door Jos »

het blijven helaas wel hele kleine stapjes, zoals onderstaande ervaring.

Ik heb enige tijd geleden meegedaan met een auto-orientatierit. Het was nog lekker weer, dus in rok zonder panty's.
De vrouw, die de organisatie regelt, gaf mij toen een compliment, dat het er goed uitzag.
Vandaag opnieuw meegedaan aan zo'n rit, weer in rok natuurlijk. Dezelfde vrouw zag het meteen en reageerde heel spontaan:
kijk hij is er weer en trok zachtjes aan mijn rok. Even later vertelde zij mij, dat zij aan andere mensen gevraagd had, wat zij van mij in rok vonden: de meesten hadden het niet eens gezien :(
Dus dat schiet niet op.
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door willi »

Je hebt gelijk, het moet wél worden gezien.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door Wiha »

Geweldig om te lezen Didi69. Zo moeten meer mannen het durfen en zoals het hoort gewoon als normaal ervaren worden.... :) Hou ons op de hoogte als er nog meer van uitstapjes als deze komen.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door masker »

Jos schreef: wat zij van mij in rok vonden: de meesten hadden het niet eens gezien :(
Dus dat schiet niet op.
En het feit dat mensen het niet eens zien verbaasd mij niet. Het is onder dames een veel gehoorde klacht dat ze zich helemaal uitsloven om er pico bello uit te zien en dat het niemand opvalt. Jonge kinderen zijn daar veel makkelijker in, zoals mijn nichtje van 4 die gewoon bij het binnenkomen roept dat ze nieuwe kleren heeft, of dat ze haar lievelings trui aan heeft zodat je er niet omheen kan
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door willi »

Dat is zo Masker. Ik hoor dat regelmatig van mijn vrouw. "Kom je op school, wenst iedereen goeiemorgen, maar hoort niets over je nieuwste outfit. Wel gezeur over vergaderingen en nieuwe regels.
Maar in de klas zijn 't de kinderen (ook jongens) die het onmiddellijk opvalt dat je wat nieuws aanhebt en dat ook meteen zeggen.
Ikzelf voel mij er altijd wat ongemakkelijk bij, als men aandacht schenkt aan mijn kleren. Gek hè? Hoe zou dat komen?
Misschien wil ik liever niet worden gezien; in een rok, in een broek of wat dan ook.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Kiltman
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 dec 2009 16:14

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door Kiltman »

Gisteren in korte rok (17 inch) en 60 den panty naar broodautomaat. Was nogal druk. Geen reacties. Als je zelf niet ongewoon doet, valt het duidelijk niet op. Zo hoort het ook. En zo voelt het ook goed om als man in rok in 't openbaar te lopen.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door Wiha »

Geweldig om te lezen allemaal. Naast Didi69 dat ook Jos en kiltman buiten lopen in rok zonder problemen. Wel jammer dat dit allemaal samen gaat in het berichtje van Didi69 waardoor haar berichtje eigenlijk overgenomen word door anderen (men noemt zoiets een bericht kapen).

Graag een volgende keer een apart berichtje maken. Hierdoor krijg je reacties op jou berichtje en komen er meer berichten naar voren waarin te zien is dat een man in rok buiten loopt zonder problemen. Dit motiveert misschien andere mannen weer om het ook te doen. Iemand die nu over de onderwerpen van de berichten kijkt weet nu niet dat er 3 ipv 1 man in rok buiten loopt zonder problemen.........
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Naar de haarkapper in rok & nylons

Bericht door rokwens »

Bij mijn kapper is al regelmatig over kleding gesproken. Ze hadden daar zelfs een tv-scherm met de nieuwste trends qua kapsels. ook voor mannen. Enkele jaren terug zag ik daar kapsels showen door mannen in de rokken van Dries Van Noten.
Enige tijd later heb ik er zo eentje gedragen toen ik naar de kapper ging. Alles positief. Ja andere klanten kijken dan even maar er brak geen paniek uit. Sindsdien doe ik dat regelmatig bij zomers weer. Nooit problemen. De meeste mensen zijn goed opgevoed en blijven beleefd.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie