Het wordt aarzelend warmer

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door beachlion »

We zijn hier de aarzeling voorbij en we mogen zo nu en dan spreken van tropische temperaturen. De ketel voor de centrale verwarming was al een paar weken terug uitgeschakeld en ik heb net de A/C weer van stal gehaald en in het raam geplaatst.
Gisteren ben ik naar het strand geweest en natuurlijk in rok. Heen was het nog dragelijk omdat het vroeg in de ochtend was. De twee uur durende terugweg was met een temperatuur van boven de 30C een stuk warmer.
Het strand ligt in New Jersey en dar is de brandstof goedkoper. Op de terugweg tank ik bij de eerste pomp die ik tegen kom. Daar tap ik ook frisdrank. Die is nu goedkoper dan normaal, een dollar voor 32 ounce (bijna een liter).
IMG_1435q.jpg
Door de extreme groothoeklens van de action cam is alles buiten het centrum van het beeld vertekend. Zo ook ik dus. Ik heb geen bochel.
Ze hebben zelfbedieningskassa's en een kassadame houdt een oogje in het zeil. Toen ik afrekende kwam ze naar die kassa toe want ze had me van eerdere bezoeken herkend. Geheel overbodig vertelde ze wat ik moest doen en toen ik weg liep wenste ze me een fijne dag en een veilige reis, met een glimlach van oor tot oor.

For the record: op de foto tap ik een bodempje crushed ice. Even later zou ik de beker met mountain dew vullen. Dit is iets dat op Sprite lijkt maar minder zoet en met een overdose aan caffeïne. Goed om alert te blijven in het verkeer.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door Redhawkje »

Heerlijk om in een leuk kort zwierig rokje rond te lopen met blote benen eronder.

Kom maar op lente. Komend weekend 15C!
Marica
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door beachlion »

Ik houd de weerberichten angstvallig in de gaten. Tot het einde van de maand gaat de temperatuur niet boven de 10C komen. Maar er kan natuurlijk altijd een verdwaalde uitschieter tussen zitten zoals op de dag dat ik naar New York ging. Het was nog wel een stevige denim rok maar het gevoel was er.
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door DiKo »

Redhawkje schreef: 13 feb 2019 13:50 Heerlijk om in een leuk kort zwierig rokje rond te lopen met blote benen eronder.

Kom maar op lente. Komend weekend 15C!
Hekemaal met je eens Redhawkje!
Zo'n 2 1/2 week geleden nog een (dikke) jurk aan vanwege de sneeuw.
Eergisteren een kort rokje met een dunnen trui.
Nog een poosje wachten en dan met rokje, shirt/blouse en met blote blote benen lekker in de zon! Hoe eerder hoe beter!
Bijlagen
image-2019-02-14 (5).jpg
image-2019-02-14 (5).jpg (5.34 KiB) 15811 keer bekeken
image-2019-02-14 (4).jpg
image-2019-02-14 (4).jpg (8.41 KiB) 15811 keer bekeken
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door wimjansma »

Onze spitsvondige regiokrant plaatste vandaag op de voorpagina een foto van iemand met een dikke trui (want het was vandaag warme truien dag) en tegelijk met een kort rokje, want volgens de heersende temperatuur was het meteen rokjesdag.
Je zou geneigd zijn om te zeggen: het moet niet gekker worden.
Maar luitjes, ik heb mijn korstte rokje aangedaan en lekker wat in de tuin in die heerlijke zon gewatseld.
Deze dag hebben we maar mooi voor2019 al in de pocket !
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door Redhawkje »

Heerlijk in een lange jurk naar buiten geweest. Naar Leiderdorp en Alphen aan den Rijn lekker gewinkeld en met tassen vol kleding weer naar huis.

Mijn vrouw en ik kunnen er wat van. :mrgreen:
Marica
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door DiKo »

Liggen Leiderdorp en Alphen aan den Rijn tegenwoordig in Noord-Korea?
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door DiKo »

Ik ben blij dat die Noord Koreaan weer verdwenen is ! Ik snap het wel: overleg met Trump heeft niets opgeleverd.
Zie Redhawkje liever zoals ze op de huidige (oude)avatar staat.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door beachlion »

Inderdaad, zo zie je maar dat elke verandering geen verbetering hoeft te zijn. Die Marxistische dictator is weer terug in z'n hok.
Om even terug te komen op de titel van deze post, het wordt hier inderdaad aarzelend warmer. Maar dat is wel relatief. We gingen van -6C naar 0C. Maar het lijkt er op dat we het ergste achter de rug hebben. Volgende week gaan we richting 10C.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door Redhawkje »

Hier een echte lente met maartse fratsen. In de zon als die tussen de buien door even schijnt leg je het af, dan krijg je zoals vandaag uit het niets ineens een hagelbui over je heen.
Marica
Plaats reactie