In rok in Rotterdam

Algemene ervaringen met het rok dragen
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door rokwens »

Jonas, ik kan niet voor een ander antwoorden maar ik ben bijna zeker dat het schaamte is. Toen ik in 1980 samen met mijn vrouw mijn eerste kilt kocht in Schotland en die daar natuurlijk ook droeg, dan liep zij voor of achter me. Mijn ex-vriendin voelde zich ook niet op haar gemak deze vacantie omdat dan iedereen niet alleen naar mij keek maar ook naar haar (beweerde ze).
Maar er zijn ook vrouwen die juist ontzag hebben voor mannen die weten wat ze willen en recht door zee gaan. Er zijn vrouwen die mannen bewonderen voor hun zelfvertrouwen om zich te kleden en zich gedragen zoals ze zelf willen en niet zoals een ander dat zou willen.
Vrouwen die vast geankerd zitten aan geijkte gewoontes en traditionele klassieke gedragingen voelen zich slecht als hun echtgenoot van dit pad afwijkt. Het is dan alsof ze zelf van hun voetstuk gestoten worden en vrezen in onmin te gaan vallen in hun omgeving. In welke buurt woon jij Jonas ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Jonas
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:09

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door Jonas »

In Leuven.

Ik had me nooit kunnen voorstellen dat iemand het ooit moeilijk zou kunnen hebben met 'een kilt dragen in Schotland'. Dat vind ik nu echt heel raar.

Zou een sombrero dragen in Mexico ook moeilijk liggen ?
Peter v

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door Peter v »

Hallo, neee, ik zou ook niet weten wat voor probleem een kilt moet opleveren in Scotland.
Wat is het eigenlijk dat wij DENKEN dat andere mensen van ons denken als ze ons zien in een rok, behalve natuurlijk het gros die het gewoon ziet als een ander kleding stuk voor de man en verder niets ervan maakt.
Zouden anderen denken, die man loopt met een erectie de hele tijd, omdat hij vieze gedachten heeft?
Of Daar loopt een vrouw die erg mannelijk uit ziet :shock: :shock: :o :( ;)
Of , ja, en hum en um ik kan het niet zo gek bedenken, ik zou het niet weten, wat anderen er negatiefs van zouden kunnen maken.

Het zou echt wel interessant en belangrijk zijn om er achter te komen wat diegene denken, die het niet accepteren. Maar hoe kom je daar achter? Veel mensen maken er niet een punt van, maar zullen toch even na kijken, tenslotte zien je niet elke dag en man in een rok. Maar dat zegt nog niet dat het na kijken betekent dat ze er iets problematisch van maken.

Dat de ex vriendin van rokwens dacht dat ze bekeken werd, zou kunnen kloppen, maar dat hoeft zeker niet op een negatieve manier te zijn. Meer zo van die man heeft een leuke vriendin, of wat heeft die vrouw en leuke vent.... Of wat ziet die man er leuk uit, zijn wij niet gewend, en die meid loopt er trots mee. Pas als je de mensen gaat vragen, en ze dan een antwoord kunnen geven, zul je een beeld kunnen krijgen van wat men eigenlijk denkt. Zo lang het niet bewezen is dat er negatieve bekijks zijn, en dat dat negatieve gevolgen heeft voor ons, moeten wij natuurlijk er van uitgaan dat het allemaal neutraal of positief is. En er zijn natuurlijk ook altijd negatievelingen, "het eten is zo slecht in de mil. dienst" is daar een goede voorbeeld van, het eten was uitstekend. Van zulke mensen trek je dus niets van aan.

Wie ervaringen met negatievelingen heeft, meldt het in detail. misschien kunnen wij er dan iets aan doen om dat te verbeteren.

Peter v
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door Roktom »

Beste Jonas,

Ze wil hier op niet reageren.
Dus blijft het een donker gebied.

Maar ze doet maar, ik rok toch.
Zonder haar.

Roktom.

En iedereen bedankt voor de wijze woorden.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Plaats reactie