In rok in Rotterdam

Algemene ervaringen met het rok dragen
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

In rok in Rotterdam

Bericht door Roktom »

De stoute schoenen aan getrokken deze zomer.
Korte zwarte rok in de tram naar Rotterdam.
Niks geen probleem, niemand kijkt.
In Rotterdam ook geen probleem, over de markt gelopen, een iemand die vreemd keek.
Voor de rest niets.
Zou na Utrecht ook Rotterdam een mannenrok stad zijn?

Vroeger liep ik alleen in het bos in een rok, en als er iemand aan kwam liep ik snel weg.
Ik weet niet wat er is gebeurt, maar ik heb de stouten schoenen/rok aan getrokken en heb het gewoon gedaan.
Met de angst in mijn hele body, maar er is niets gebeurd..........
Schips.
Hoe kan dat nu, man in rok???
Nee, je moet niet bang zijn.
Ik loop nu gewoon in rok een dames modezaak binnen.
En.....
Geen probleem, ze vinden het echt leuk en goed dat een man nu eens van zijn broek afwil.
Echt, probeer het maar, en anders ga ik gewoon die zaak weer uit.
Laast nog: meneer wil u niet even die rok passen.
Ze zijn er klaar voor, alleen de rest nog.
Nederlanders hebben er geen probleem mee.
De rest, niet Nederlander, niet.
Ja en daar heeft deze jongen nu net geen boodschap aan.
Ik ben een MAN met drie kinderen een leuke vrouw een een hobby: de mannenrok.
Wie doe ik daar mee pijn?
Als ik nu in mijn blote kont door de straat liep, je daar kan ik wat van zeggen, al loopt mijn buurmeisje wel in een heel klein mini rokje door de straat en ze hoeft maar even te bukken en .....

Maar goed waar het op neer komt is wie niet durft, komt niet erg ver.
Ja ik hoor u nu zeggen: maar als ik dat ga doen lig ik morgen in het ziekenhuis.
Dat kan, maar daar hebben we politie voor, al loop je in rok.
Ik weet er alles van, ben ook al eens door een groepje te pakken genomen.
Kan je ook in broek overkomen.

Waar het om gaat is als we allemaal lekker thuis in rok blijven lopen, komt er niet van de mannenrok terecht.
Door massaal in rok op straat te lopen, als man, kijk dan kunnen ze er niet om heen, en wordt het gewoon.
Zo hebben de dames het ook gedaan.
Nu wij nog!

En als wij nu allemaal in rok gaan lopen komt de modewereld er van zelf acht de ze te laat zijn.

Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door Peter v »

Hallo Roktom, eindelijk een reactie anders dan van alleen hoofdzakelijk rokSterNL en mijzelf. Zoals ik al eerder heb gemeld, ik ben nu werkeloos en heb daardoor genoeg tijd om in een rok te lopen. Dat doe ik nu dus elke dag, OVERAL. Auto naar de garage, in rok NATUURLIJK. Overal dus. Mijn bevindingen zijn idem als de jouwe.

Dus mannen wat sta je te treuzelen? je bent al zo ver dat je weet voor jezelf dat je het wil, nou doe het dan! Er zal niets je overkomen. "ja maar mijn collega's.. "Nou? Vraag je die ook wat voor kleding dat je aan mag van hun? Vragen zij Jou wat? Nee. Wil je zwemmen? Je zal wel nat moeten worden. Er valt echt NIETS om op te wachten.
Ergens op wachten wat nu het dragen van rokken betreft komt NIET. Het is zelf doen of maar die rokken inleveren voor broeken. Wie anders denkt zegt het maar. Je kunt natuurlijk er voor kiezen, één keer in het jaar een rok aan te doen, in het openbaar, met Carnaval. Nou dan hoor je hier niet thuis.
Een rok drager is een man die daadwerkelijk op een regelmatige basis in het openbaar rokken draagt. Thuis dragen geldt niet. Hoogstens als voorbereiding, maar dan ben je niet een rok drager. Dat is droog roeien. Je bent pas roeier als je in de boot in het water bent. Dat zijn geen verwijten, maar is de harde waarheid.

Eerst denk je dat je alleen bent, maar zodra je stukken leest op forums als deze is er geen excuus meer. Je kunt lezen dat de angsten die je eerst hebt nagenoeg allemaal ongegrond zijn en er geen geldige reden is om niet in het openbaar te dragen. Ben je werkelijk een man? Draag dan. Dat is DE ENIGE MANIER om het dragen weer voor anderen te stimuleren. Hoe meer dragers op straat, hoe meer er bij aansluiten. Als wij het nu niet doen, komt er niets van.

Nog voor de vrouwen, die moeten mee lezen, want die hebben soms blijkbaar ook vreemde ideeën erover en weerhouden de man ervan om het te doen. Vrijheid beroving noem ik dat. Ik begrijp dat het gebeurt, maar keur het niet goed. Ik heb van zo veel vrouwen alleen zeer positieve opmerkingen gehad, dat het niet de vrouw is dat een probleem oplevert, maar slechts een deel van de vrouwen. Net als er met alle issues delen van de bevolking verschillende ideeën daar over hebben.
Er is bij mij bekend geen geldige reden om een man te weerhouden van het dragen van een rok in het openbaar. Ook in het huwelijk moet ieder partner de vrijheid hebben om zichzelf te zijn. Dat is de basis van de huwelijk. Met een rok te willen te dragen schend je niets. Met het tegenhouden van expressie van de man is de vrouw in "overtreding". Zij faalt in het respecteren van de man. De man doet niets verkeerd. Immers bij het sluiten van de huwelijk werd er niet vastgelegd, de man zal rode sokken, zwarte schoenen, een witte bloes, boxer shorts enz enz dragen. Dus mogen beide partners zich uiten zoals ZIJ zijn, sterker nog, ze MOETEN hunzelf zijn, en ieder weet van te voren dat mensen zich ontwikkelen met de jaren. Dat de expressie van de man duidelijk geremd wordt door de vrouw kan leiden tot een breuk in de relatie, omdat ZIJ te kort schiet. Wat heel erg zou zijn, maar wat betekent dat die twee mensen toch niet voldoende bij elkaar pasten. Iets wat van te voren niet was te voorzien. Dat gebeurt. Als zij een man wil dat zich niet wil uiten, dan wel met het rok dragen moet ze die man zoeken.

Raar praat? Helemaal niet. Ik wil alleen maar zeggen dat een ander geen enkele recht heeft jou een verbod op te leggen jezelf te zijn. En een huwelijk aan gaan betekent ook dat je flexibel moet zijn, elk in zijn waarde moet laten, anders komt het op zijn kop verkeerd, wat NIET inhoudt dat je jezelf van alles moet onthouden. Dus ook het rok dragen niet.

Gemakkelijk praten???? :evil: :evil: Nee. Wel aangeven dat het en zaak van beiden is, en dat als er wat dan ook in die samen zijn is, waar de ene partij niet mee om kan gaan, dat meestal de oorzaak is van een breuk. Echt Helaas, erg jammerlijk. Maar waarom blijven die mensen niet allemaal bijelkar? Omdat één partij belemmerd wordt in zijn leven en niet zo verder kan. Dat is een feit.

Om er voor te zorgen dat er wienig echtbreuken ontstaan doordat de man te kennen geft mer individuele vrijheid te willen, is een goede uitleg, begrip vorming behulpzaam. Forums als deze kunnen daarbij helpen.

Nu zal ik NIET zeggen dat als de vrouw het niet begrijpt dat je meteen moet scheiden. NEE, ik wil zeggen dat er geen reden tot weerhouden van de man is. Daar moet aan gewerkt worden om het zo ver te krijgen dat het begrijpelijk wordt en de vrouw er het zinvolle van inziet. Lukt dat niet, dan is het net als met vele andere zaken waar je met elkaar niet uit komt, dan heb je een probleem. Maar om dan maar te zeggen, ik doe het dan maar niet is geen oplossing, en jij zult daar niet gelukkig van worden.

Daarom is het geven van ervaringen en belevenissen en ook bijeenkomsten te houden waar de vrouwen ook bij mogen zijn, ook in een mooie rok :P :P :P , of niet zo belangrijk. Om met eigen ogen te kunnen zien dat "het" heel normaal is. En dat mannen, net als vrouwen het RECHT hebben om zich met kleding te uiten net als de vrouwen dat nu hebben.

* Ik wil NIEMAND kwetsen met wat ik heb gezegd, en ieder is voor zijn eigen verantwoordelijk, ongeacht wat een ander schrijft. Maar wil je fietsen, zul je het toch moeten doen, en je kunt je daar bij blesseren, maar dat gaat wel over. Het feit dat forum gangers levens ervaring hebben, en weten wat er zoal kan spelen is een steun in de rug. Hoe meer mannen mee doen aan de forum, en hun ervaringen vertellen, ook wat de partner betreft, hoe beter je je eigen situatie aan kan, met GOEDE resultaat. Dat door voorlichting, een partner die aanvankelijk niet mee werkt, het leert begrijpen en het daarna geen struikel blok meer is.

Dat het niet puur om het dragen van en rok gaat maar om "handeling vrijheid" mag duidelijk zijn. In die handeling vrijheid kan rok dragen plaats vinden.

Vr. gr.
Peter .
PS wel weer een lange verhaal, maar korter zou niet het bedoelde overbrengen. Wie echt belangstellend is leest het wel.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door Roktom »

Peter,
Ik heb je bericht aan mijn vrouw laten lezen.
Had ik beter niet kunnen doen.
Ze is het niet met je eens.

Ze zegt als ik met iemand had willen trouwen in een rok, had ik een vrouw gekozen.
Maar ik ben bewust met een man getrouwd, dus die rok vergeet het maar.

Ze piept maar, ik daar toch een rok, als ze er niet is.

Maar zo zie je Peter, dat is mijn vrouw.
Ze is lief hoor, maar mannenrokken moet ze niets van hebben.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door rokwens »

Roktom, zo zullen de meeste vrouwen wel reageren maar dat ze ook eens nadenken over de man als die trouwt. Die heeft niet eens de mogelijkheid om te kiezen voor een vrouw in broek of een vrouw in rok. Wij mannen moeten ook maar goed vinden wat zij zelf uit de kast halen. Trouwens kleding evolueert, vooral bij de vrouwen steekt de ene kledingvorm na de andere de kop op. Op 20 jaar tijd zagen we de vrouwenbroeken sterk evolueren. Ze kregen allerlei versieringen, diverse lengtes sportieve bermuda's werden omgebogen tot sjieke geklede en mooi passende korte broeken. Hun broeken werden beladen met zakken en riemen en lussen, stoerder dan de mannenbroeken. Er kwam de legging bij en een boel sfeermakende pantys. Er kwam het fenomeen van rokken over broeken dragen. Nu heb je weer de korte panty met kantboordjes waarover korte rokjes of kleedjes gedragen worden. Dat zijn allemaal andere beelden die de man te verwerken krijgt en waar hij ook geen inspraak bij heeft. Daarmee is hij destijds ook niet getrouwd. Het probleem is dat de mannenmode nooit baanbrekend werk verricht heeft en steeds bij de vertrouwde vormen gebleven is. Nu zit dat er zo diep ingeworteld dat elke vormwijziging als "ongehoord " overkomt.
Maar gisteren heb ik weer leuke reacties gehad op het bal. Een meisje dat ik al enige jaren ken vind het erg mooi dat mannen rokken beginnen dragen. In haar Steinerschool was er onlangs een feestje, en van de 80 jongens hadden er 4 een rok aan. ( dat is al 5% )Ze zei dat die jongens het allemaal zo aangenaam om dragen vinden omdat het gewoon losjes om je heen zit. Een andere, wat oudere vrouw sprak tijdens de dans over mijn rok. Ze vond het knap, die mannen in rok. Ik vroeg of ze er nog méér kende. Ja, zei ze, de man van een vriendin draagt dat ook om uit te gaan, zo'n lange zwarte tot op de enkels. Op een dansstage vroeg een instructeur waar ik die mooie rok gekocht had enz..
Dit weekend zijn er feesten in Raamsdonksveer met s'avonds bal. Ik ben eens benieuwd hoe het daar in Nederland zit.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door Peter v »

Roktom schreef:Peter,
Ik heb je bericht aan mijn vrouw laten lezen.
Had ik beter niet kunnen doen.
Ze is het niet met je eens.

Ze zegt als ik met iemand had willen trouwen in een rok, had ik een vrouw gekozen.
Maar ik ben bewust met een man getrouwd, dus die rok vergeet het maar.

Ze piept maar, ik daar toch een rok, als ze er niet is.

Maar zo zie je Peter, dat is mijn vrouw.
Ze is lief hoor, maar mannenrokken moet ze niets van hebben.

Dat is flink van je. Jammer dat het niet haar nieuwsgierigheid heeft kunnen wekken.
Lees je ook op andere forums? zoals
http://www.skirtcafe.org/forums/index.php
Daar hebben mensen ook de zelfde problemen. Je kunt er veel van opsteken.

Ook zou je ter oriëntatie:
http://www.femistyle.be/ubbthreads/ubbt ... d/1#import

kunnen lezen.
Is onder het rubriek "wereld", dan onder Vrouwenrechten.
vrouwen emancipeer en accepteer de mannen in rok ***

Het zou wel kunnen dat als vrouwen de man willen begrijpen, dat ze er meer over gaan lezen, en met de daarmee opgedane wijsheid hun bezwaren, hun vooroordelen zien verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ook dat is het doel van het schrijven van stukken, dat anderen ervan kunnen leren, een beter zicht op iets krijgen waar normaal weinig of niet over wordt / werd gesproken.

Wel erg jammer dat ze het zo ziet. Had je ook kunnen zeggen, dat als jij met iemand in een broek had willen trouwen je een man had gezocht. :shock: :? 8-) :lol: :lol: Wel voorzichtig zijn met zulke opmerkingen. :? :oops: :cry: 8-) 8-)
Ik wil er niet verder op ingaan, maar ben jij dan niet dezelfde man meer? Is ze niet trots op een man die anders durft te kleden dan alle andere schapen in de wei? Wat is er mis met een rok?
Ik heb ook geen oplossingen voor zulke situaties, Jammer is het wel.


Het is wel begrijpelijk dat niet iedereen alles kan of wil begrijpen. En niemand is daartoe verplicht.
Pas op overigens met "stiekem " dragen, dat kan juist onterecht bevestigen dat "er iets mis mee zou zijn" en voorkom dat het als een soort van verraad over komt.
De liefde moet van twee kanten komen, maar zeker met het rok dragen is het vaak een delicate kwestie dat met grote voorzichtigheid moet behandeld worden.

Vr. Gr.
Peter v.
Peter v

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door Peter v »

Re rokwens, wat prachtig dat het zo goed met jouw dragen gaat. Het is toch prachtig een rok dragen, of niet soms?

Maar door jaren van stilzwijgen, van de dragers zelf, en vooral van begripsvolle mensen in het onderwijs, die het er nooit op een nuchtere positieve wijze er over hebben voorgelicht, de vrije kleding keuze, dat er zo veel schade is aangericht in die zin van het een onbekende, onwenselijke fenomeen te maken.

Die onwetendheid en nalatigheid moet allemaal worden rechtgetrokken. Dat is een enorme taak. Hoe meer mensen er zijn die hun positieve belevenissen en meningen er over weer geven hoe beter, hoe gemakkelijker anderen het kunnen bevatten en accepteren.

Werk aan de winkel, voor ons allen.

Peter v.
Jonas
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:09

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door Jonas »

(sorry mensen, ik wou regaeren op de bijdrage van Roktom; mijn netwerkverbinding is uitgevallen, en met te proberen versturen is mijn tekst verloren gegaan; ik kon niet terug met "vorige" omdat de pagina's expired gemerkt worden. Als dat techneut achter dit forum dat zou kunnen afzetten, a.u.b.

Ik heb echt geen tijd meer m het opnieuw te typen, morgen misschien

Jonas)
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door rokwens »

Uit beide vorige berichten vallen twee dingen me op : "meer over de man leren" en " schade aangericht"
Als ik bij de kapper ben neem ik al eens een vrouwenblad terhand. Je staat versteld van wat ze daar allemaal over mannen roddelen. Soms de reinste onzin en wellicht zullen velen dat ook nog allemaal voor waar aannemen. Die blaadjes zijn echt wel gevaarlijk. Soms worden bepaalde normen naar voor geschoven en een aantal vragen die de lezeres doen nadenken of ze nog wel een goede relatie hebben en of het niet beter is ermee te kappen. Ja, zo ver gaat dat. Ik zou zeggen , mannen als je de kans hebt lees die dingen dan ook eens dan weet je waar vrouwen (o.a.je vrouw) mee bezig zijn en waardoor ze beïnvloedt worden.
Overigens heb ik niet de indruk dat men daar het hele spectrum van diverse soorten mannen uitspreid maar hen eigenlijk eerder allemaal over de zelfde kam scheert.
Schade. In zekere zin kan het gemis aan iets en een sterk verlangen dat niet ingewilligd wordt een zulkdanig wrang gevoel gaan geven dat het gedrag obsessief wordt. Je zou hierbij dan over schade kunnen spreken. Als ik in gelijk welk gezelschap en op gelijk welk moment zomaar over mannenrokken zou gaan spreken en voor de rest geen gesprekken meer kan aanknopen zit er wel iets fout. De schade (aan het gezinsleven) kan ook aangericht worden door situaties zoals bij Roktom waar blijkbaar geen compromis meer mogelijk is en vermoedelijk ook een stukje vertrouwen zoek is in de relatie. Als het huwelijk barst is de schade niet meer te overzien.
Om hier toch nog met een goede noot te eindigen kan ik jullie weer een mooie ervaring melden.
Dit weekend ben ik op een folkfestivalletje geweest in Raamsdonksveer (NL) met naar schatting een honderdtal bezoekers per dag, meerendeels vrouwen. Ik was er niet alleen in rok maar er was nog een man in een mooie grijze kilt met zakken erop. De tweede dag was er nog een man in kilt.
De dame aan de receptie kwam een tijdje later naar me toe en zei: heb ik je niet gezien op de TV ?
Het werd een leuk gesprek. Ze vond het ook zo leuk om rokken te dragen en verstond maar niet dat er tegenwoordig zoveel vrouwen aan die broeken verknocht zijn. Ze zei dat ze het goed kon begrijpen dat sommige mannen wel eens wat anders willen en moest haar man dit willen, zou ze het niet tegen houden. Ze vind het zelfs mooi staan. Jammer, haar man wil er niet van weten.
Een andere vrouw die ik al eens eerder ontmoette zei dat er bij de mannenkleding echt niets was om jaloers op te zijn en dat ze zich daarom nooit als man zou willen verkleden. Ze vindt dat mannen die voor rokken kiezen ook hun zin moeten kunnen doen, zowel sober als uitbundig en dat het niet altijd stoer-uitziende kleding moet zijn. Mogelijk waren er ook aanwezigen met een andere mening maar ik heb geen enkele afkeurende blik, houding, gebaar of gesprek opgevangen. Opvallen doe je natuurlijk wel. Ik denk dat een aantal wel de hokjes "travestie of homo" had open gezet maar kort daarop weer sloot.
Ik ben zaterdag met mijn zoon naar een drukke winkelstraat geweest waar veel vreemdelingen zijn. Hij had de mensen gadegeslaan om te zien of er reactie was op mijn kiltachtige rok. Hij vertelde me dat er zich niemand wat van aangetrokken had.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door Peter v »

Bedankt voor de opbeurende ervaring. Tof, Leuk om te vernemen.
Wat die hokjes betreft, laat ze maar wapperen met de deuren van die homo en travestie hokjes, en laat ze er maar zelf in vallen in eigen onwetendheid, of krom denkend heid. Wij stappen er niet in! :shock: :?

Angst voor de partner:
Het ligt erg gevoelig, hoe de partner zal reageren. Heb je een goede keuze gedaan, met partner, dan zit je goed, ga daar maar eerst van uit.
En nog over relaties, het rok dragen is niet op zich een probleem in een relatie, maar brengt een al bestaande gebrek als je het zo zou kunnen noemen aan het licht. Het is mijns inziens een bepaalde manier van denken, die altijd al zo is geweest, maar nog niet getoetst werd. Nu mannen rokken gaan dragen, lijkt het alsof het daar door komt. Maar dat is een beperking in het vermogen verder nuchter te kunnen zien dan de stof van waar de rok is gemaakt. Dat het allereerst wat vreemd over komt ala. Maar er wordt natuurlijk over gepraat en als de partner haar man niet steunt, dan is er een breuk in be verstand verhouding aan het licht gekomen. Wat erg confronterend is. Ook al gaat de man vervolgens niet meer dragen, het is gedaan met de band van elkaar. De man moet in het hokje van de partner braaf zitten. Wees niet bang om iets te ondernemen uit vrees een zwakke plek in de relatie aan het licht te brengen. Ga er van uit dat je beiden geschikt voor elkaar zijn.

Schrik niet als dat gebeurt, want er zijn zo veel zaken wat uiteindelijk het niet voor honderd procent bij elkaar passen aan het licht brengt. Voel je dus op geen enkele manier schuldig. Je bent ook geen slaaf van de partner. Omgaan met een relatie is geven en nemen. De vrouw mag voor het rok dragen wel geven en jij nemen. Nooit is het een houdbaar of gezonde zaak in een relatie als de ene bewust zich inhouden moet of iets ( normaal ) verboden wordt. Dat is de schijn ophouden, en is niet leven. Het is en blijft erg gevoelig, en moeilijk. Maar wij mannen zullen moeten beseffen dat het rok dragen geen misdaad is, je bent geen homo of travestiet, (en wat dan nog, zelfs dat ontdekken later in een huwelijk kan soms nog goed opgevangen worden) het rok dragen is alleen ietwat anders, nou dat moet kunnen, sterker nog, het kan.

Zolang je geen echt buitensporige zaken wilt, moet het allemaal van de ander """"""mogen""""""" , rok dragen ook. Kan dat niet, dan kun je er op wachten dat het volgende zich aandient waar het op vast loopt. Hoe dan ook, bekijk het zelf heel nuchter, en laat je niet meteen gevangen zetten door een afwijzing. Als een verhouding in stand gehouden moet worden door slaafje te zijn is dat niet gezond en zal zich op den duur wreken. Niemand van ons zit er op te wachten een huwelijk of samenleving verhouding te doen vast lopen, maar dat mag absoluut geen reden zijn om van een vrije kleding keuze (rok dragen) af te zien. Treed op kouse voeten als dat nodig is, maar laat je niet weerhouden te lopen.

Vragen of reacties zijn van harte welkom.
Ervaringen ermee nog des te meer.

Peter v
Jonas
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:09

Re: In rok in Rotterdam

Bericht door Jonas »

(OK, ik doe poging twee met mijn tekst ...)

Roktom,

Je hebt me een beetje nieuwsgierig gemaakt. Waarom zou je vrouw er een probleem mee hebben ?

Wil ze een stoere man, en vind ze een rok niet stoer ? Of gewoon niet mannelijk genoeg ? Wat betekent het dat ze een vrouw had genomen als ze een rokdragende partner wou ?

Of zou ze zich schamen voor vriendinnen ?

Of wil ze een "normale" man, eentje die gewoon meeloopt met de massa ? Doet ze dat zelf ? Volgt ze de mode op de voet ?

Of denkt ze dat rokdragen een ziekte is; zoals waarschijnlijk veel mensen senken ?

Of ???

Zou je haar dat kunnen vragen ?
Nou, je moet er je relatie niet voor risceren hé.
Als je het vraagt moet het zijn omdat je het zelf wil weten, niet omdat ik nieuwsgierig ben ...

Jonas
Plaats reactie