Vraagje aan Masker

Algemene ervaringen met het rok dragen
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Vraagje aan Masker

Bericht door willi »

Wat voor een rok Masker en wat draag je daar verder bij?
Het dragen van rokken heeft mij meer attent gemaakt op de rest van de kleding. Ik ben van mening dat je er niet straffeloos van alles bij kunt dragen. Tenminste, niet altijd hetzelfde als bij een broek.
Aan mijn vrouw heb ik wat dat aangaat niet veel, want zij vraagt altijd aan 'mij' wat ze ergens bij kan dragen. (ze heeft kennelijk een grenzeloos vertrouwen in mijn combinerend vermogen) “Wil, wat denk je, kan dit zo?”. Lief hè?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Vraagje aan Masker

Bericht door masker »

Daar vraag je me wat Willi. Het combineren van kledingstukken is een zeer subtiele kunst.

Ik denk dat het makkelijkste is om uit te gaan van de stijl die je rok uitstraalt. Een wat strakkere langere rok heeft vaak een iets chiquere uitstraling en daar zou ik zelf dan een iets getailleerd bloesje bij aan trekken en afhankelijk van de temperatuur een kort vestje of een truitje.
een spijkerrok is vaak wat sportiever om te zien dus daar kan weer een polo goed bij staan met eventueel een sportieve spencer of een sportief jasje (geen kolbert).
een wijde klokrok zou ik zelf dragen met een strak bloesje of t-shirtje met daarover een kort kolbertje (voor zo ver nodig bij de temperatuur of situatie)
Heb je een rok met veel zakken, haakjes of tropen uitvoering zoek er dan iets bij in dezelfde stijl. Zelf vindt ik de tropenstijl wel leuk met een simpel wit getaillerd T-shirtje of bloesje met daarover zon vestje met veel zakken.

Wat is zelf min of meer een afrader vindt is het dragen van een recht T-shirt of overhemd boven een wat smaller vallende rok. Je lijkt er dan zo opgepropt bij. je kunt dit effect verminderen door een spencer te dragen waardoor je er weer meer in balans uit ziet.
Verder vindt ik hele dikke truien eigenlijk alleen geschikt voor op een spijkerrok of een andere stoere rok. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik daar afgelopen winter zelf een paar keer tegen heb gezondigd toen het zo koud was.

Dan nog een stukje over kleuren en dessins.
Hoe feller de kleuren van je kleding hoe meer je gaat opvallen, als je dat wil prima, maar als je nog maar beginnend rokdrager bent loop je wel echt in de picture. Verder zijn felle kleuren meestal lastiger te combineren want een klein verschil in intensiteit valt dat meer op dan het verschil tussen bv donkerbruin en zwart.
er zijn heel veel leuke dessins in stoffen te krijgen waarvan de een zakelijk en de ander bijzonder vrolijk is. Dessins zijn heel leuk te gebruiken in kleding, maar ook heel lastig omdat er zo veel ongeschreven regeltjes voor zijn. zelf ben ik hier nogal voorzichtig in en zal ik nooit meer dan 1 kledingstuk aan hebben met streepjes, ruitjes, bloemetjes ed. Maar bv een spijkerrok met een roodgestreept bloesje en een rood of blauw truitje is wel heel erg zomers en leuk om te zien.

Willi is dit ongeveer wat je wou weten?
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Vraagje aan Masker

Bericht door willi »

Helemaal mijn mening Masker. Het is altijd plezierig om die bevestigd te krijgen.
Maar je hebt niet geantwoord op mijn vraag wat jij nu boven je lange rok draagt, of mogen we dat niet weten. ;)
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Vraagje aan Masker

Bericht door masker »

:lol: je bent dus gewoon nieuwsgierig naar wat ik aan heb.....
Goed ik draag zwarte halfhoge schoenen met een lange zwarte rok. Daarboven een rood bloesje en een dun zwart truitje.
Mijn haren zijn ingevlochten zodat ze niet steeds naar voren glijden als ik zit te typen. ik ik heb een zilver met rode leesbril op de neus staan want ik wordt een beetje kippig........
zo beter :mrgreen:
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Vraagje aan Masker

Bericht door RokSterNL »

Als ik mij er even mee mag bemoeien, dan is mijn indruk dat dit heel goed bij elkaar past.

Bij zwart kun je zowiezo veel combineren. Maar dat rood van dat blousje en die zwarte rok, heb ik een beetje een voorstelling van hoe dat er dan uit ziet.

Is het een beetje gothicachtig, Masker ?
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Vraagje aan Masker

Bericht door masker »

Ja je zou het wel een beetje onder gothic kunnen plaatsen, maar dan niet het hele extreme.
het meer extreme gothic vindt ik voor dagelijks net iets te afschrikkend en dat gaat niet zo goed samen met werken in de zorg, dus dat hou ik voor speciale gelegenheden.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Vraagje aan Masker

Bericht door RokSterNL »

Zie je had ik toch wel een goed gevoel dat het een beetje daar op lijkt.

Ja het echte gothic is inderdaad wel wat griezelig. Dat kan ik mij wel voorstellen. Ik heb er zelf ook niets mee.

Ik begrijp dat jij je in je vrije tijd wel wat verder in kleedt ?
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Vraagje aan Masker

Bericht door masker »

Ik vindt het wel leuk om bij gelegenheid eens een combinatie van Gothic en fantasy te maken.
kleding is dan vaak wel in zwart en grijs, speciale sieraden, leren armbeschermers (denk aan boogschieters), donkere make up, zwarte lippen, maar ik maak het nooit echt afschrikkend.
Ken je de figuur Abby uit de tv serie NCIS? dat vindt ik echt een geweldige combinatie van Goth zonder de horror.

verder heb ik al eens geschreven over dat ik van middeleeuwse kleding hou. Een paar keer per jaar ga ik naar fantasy festivals en beurzen waar ik me dan helemaal op kan uitleven en van alles kan combineren. Helaas is de kleding uit die tijd tegenwoordig niet meer zo geschikt. veel te warm voor in onze CV verwarmde huizen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Vraagje aan Masker

Bericht door RokSterNL »

Opzich is dat wel leuk, om eens zo'n festival te bezoeken. Alleen al is het om de sfeer eens te proeven. Een voormalig lid van het forum die hier niet meer actief is, heeft ook eens zo'n festival bezocht. Kan dat dat ergens in de buurt van Hillegom of Lisse was ? Hij heeft mij toen eens een paar foto's gestuurd, waar hij als ridder op stond.

Ik ken die figuur Abby en NCIS niet. NCIS wat is dat precies, is dat iets op televisie ? Of is het NCSI ?
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Vraagje aan Masker

Bericht door masker »

Het klopt dat er een groot festival in de buurt van Lisse is. Ik zag al ergens een naam van iemand die ik via de fantasy festivals meende te kennen dus ik denk dat we het dan over dezelfde hebben. Wat is de wereld toch klein he :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/NCIS_(televisieserie) NCIS is inderdaad een tv serie en de persoon Abby is in werkelijkheid Pauley Perrette. Ik kan enorm genieten van haar dubbele rol als meesterlijk criminologisch lab medewerker en haar Gothic typetje.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Plaats reactie