voor het eerst mijn jongste dochter mee geconfronteerd

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

voor het eerst mijn jongste dochter mee geconfronteerd

Bericht door Rinus54 »

Verleden weekend was mijn jongste dochter bij me in het kader van de bezoekregeling. Tot nu toe had ik me nog maar niet in rok laten zien. Gewoon een beetje bang voor de onbekende reactie van haar. Mijn huidige vrouw had dit ontwijken in de gaten. Gewoon, vaak trek ik een rok aan 's-avonds maar steeds bij haar niet. Dat ik me voor haar op de vlakte hield, daar was ze het duidelijk niet mee eens. Niet voor haarzelf, maar ze heeft het idee dat ik me zelf tekort doe daarin. Ze vindt dat niet terecht dat ik me onthoud in mijn eigen huis.
Nadat ik beloofd had haar zo snel mogelijk met een van mijn rokken te confronteren, was het moment de volgende avond al daar. Mijn dochter (bijna 11 jaar) was bij een vriendinnetje en zou zo rond 5 uur in de namiddag thuis komen. Ondertussen had ik de halve zaterdagmiddag mijn knielange spijkerrok aan en natuurlijk nog toen mijn dochter thuis kwam.
Gelijk de ogen van mijn dochter en de eerste woorden: EEN ROK? Uitgelegd waarom en eigenlijk vond ze het al snel niet meer raar ofzo. Ik vroeg tussentijds nog wel wat ze ervan vond. "Ik dacht dat een rok eigenlijk alleen voor vrouwen is". Afgezien van mannenrokken is dat ook zo, zei ik terug. En zo gaat het leven weer gewoon door, opgelucht dat ik ook voor haar geen verstoppertje meer hoef te spelen. Ze weet nog niet dat ik meerdere rokken heb, waaronder ook kortere, maar so-what, ook daarmee zal ik haar mee confronteren.
Ik wil met bovenstaande ook aangeven dat het gemakkelijk wordt als je eigen vrouw je hiermee ondersteunt. Een drempel verdwijnt op een gegeven moment in het geheel.
Heerlijk vandaag, een vrije dag en ik moest naar een adres op zoek in Alphen a/d Rijn bij mij vandaan vanuit Leiden. Heerlijk in een zwart halfkort rokje, eindelijk weer in de blote benen, op de fiets gestapt. Dat ik een rokje droeg viel erg veel mensen op, dat zag je wel in het voorbijrijden. Eén opmerking van een schooljongen vanuit een groepje: "een leuk broekje meneer". Ik reed door met een glimlach op mijn gezicht.
Dus de kersverse ervaringen. Prima.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: voor het eerst mijn jongste dochter mee geconfronteerd

Bericht door masker »

Rinus,
Goed hoor dat je dit gedaan hebt en als ze straks een beetje gewend is aan de rok dan kun je vanzelf ook de kortere gaan dragen.
Gaat als het warmer wordt spelenderwijs, zonder veel poespas.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: voor het eerst mijn jongste dochter mee geconfronteerd

Bericht door Jos »

goed gedaan rinus en heel leuk, dat je dochter zo reageert. Misschien een idee om haar eens te vragen wat je het beste erbij kunt dragen, want zoals je weet, zij meisjes al heel vroeg modebewust. Dit is dan een leuke manier om har er bewuster mee om te laten gaan. Ik doe dat bij mijn dochter ook wel, al is ze dan wat ouder :D :D (ze is al 20)
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: voor het eerst mijn jongste dochter mee geconfronteerd

Bericht door RokSterNL »

Rinus een wat erg late reactie van mij.

Dit klinkt goed zeg, dat je vrouw het ondersteunt, en het zelfs wil dat je je dochter niet ontwijkt in je eigen woonomgeving. En kijk eerst even de verbaasde vraag van haar 'Een rok ?', maar je hebt het kennelijk op een juiste manier verteld 'waarom ?', en zij vindt het achteraf gezien helemaal niet raar. Zo zie je Rinus, er is toch nog hoop op verlossing voor de man :D
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: voor het eerst mijn jongste dochter mee geconfronteerd

Bericht door w-sure »

ja rokster, wat is dat nu! we begonnen al bijna kwaad op je te worden dat je nog niet had gereageerd en wilden je uit het forum zetten ;-)

geintje!

Dus niet meer boos worden als andere mensen niet op jouw posts reageren, als je zelf ook wel eens lang op je laat wachten ;-)

Zo zie je, soms duurt het even en dan komt er toch nog wel wat op.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: voor het eerst mijn jongste dochter mee geconfronteerd

Bericht door RokSterNL »

Dat klopt, maar je zult ook met mij eens zijn dat iedereen het wel leuk vind als hij respons krijgt. En het blijft toch tamelijk opmerkelijk dat de post die ik neerzet, veel minder tot geen reacties krijgen. Ik snap heus wel dat mensen niet de hele dag de tijd hebben, en ook afhankelijk zijn van hun eigen leven. Ook hoe dat ingedeeld is. Je kunt alles van mij zeggen, ik ben een trouwe bezoeker en poster :D
Gebruikersavatar
Wim Jansma
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:32

Re: voor het eerst mijn jongste dochter mee geconfronteerd

Bericht door Wim Jansma »

Ik ben er nog lang niet aan toe om mijn kinderen met mijn voorkeur voor een rokje te confronteren. Ik vraag me af ik dat wel wil: mijn vrouw wil dat zeker niet. Weinig zijn zo tolerant als mijn vrouw, dus: niet doen. Mijn huwelijk is mij heilig.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: voor het eerst mijn jongste dochter mee geconfronteerd

Bericht door musa »

Mijn kinderen vinden dit gewoon en schenken er zelfs geen aandacht meer aan,maar ze zijn nog redelijk jong en misschien zal dit veranderen in de pubertijd.
roktom2
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 okt 2011 19:30
Locatie: Vlaardingen

Re: voor het eerst mijn jongste dochter mee geconfronteerd

Bericht door roktom2 »

Rinus,

Ik heb drie dochters, waarvan er een het gewoon vind, de andere het niets vind en de oudste zo iets heeft van je doet maar.
Ik ben gewoon in rok gaan lopen, en de reacties afgewacht.
Van de een wel en de ander niet, ja daar doe ik het maar mee.
Maar ik hoef het nu niet meer stiekum te doen.
En dat scheeld een hoop.
Rok al vanaf 1972
Plaats reactie