Het rokleven blijft moeilijk.

Algemene ervaringen met het rok dragen
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door Viqueen »

Ja,zwart blijft een mooie kleur,ook om te combineren.

Ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten,ook omdat ik nog niet klaar ben voor een rok,vind ik de legging met laarzen wel een mooie oplossing.

Maar heb af en toe wel een terugval,was dit weekend ook weer neerslachtig...alleen omdat ik mezelf het gevoel geef dat ik me niet kan uitten in deze samenleving.Ook al kan dat wel,maar daar is veel tijd voor nodig,zodat je je zelf zekerder voelt.En dan gaat het vanzelf denk ik[hoop ik]
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door RokSterNL »

Heel herkenbaar. Ik heb dat ook gehad met die terugvallen. En als je op dat moment niet zeker voelt, moet je niet in een rok gaan lopen, want dan ben je dubbel zo kwetsbaar. Vind ik heel verstandig van je.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door willi »

Die terugval, zoals jij dat noemt Viqueen, heeft denk ik bijna iedereen van tijd tot tijd. Ook ik heb regelmatig momenten dat ik denk: “waar doe ik ’t allemaal voor. Ik lijk wel gek dat ik me zo druk maak om die ellendige kleding”. Maar ja, elke ochtend opnieuw moet je toch weer wat aantrekken; je kunt immers moeilijk in je blote kont de straat op. – Al scheelt dat bij sommige vrouwen niet zo heel veel. (sorry meisjes)

Dat zijn bij mij de momenten dat ik een tuniek met legging en laarzen aantrek. Die kledingstukken vormen een redelijk alternatief en geven in mijn directe omgeving tenminste geen aanstoot.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door Viqueen »

Komt ook nog bij dat ik af en toe depressief ben,geen partner om mee te delen enz....maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door masker »

Bij mij is mijn humeur en mate van energie altijd af te lezen aan mijn kleding en/of make up. Op het moment dat alles even niet zo lekker loopt dan wordt mijn kleding wat saaier van kleur en verdwijnt de make-up wat naar de achtergrond. Zit ik lekker in mijn vel dan ga ik ineens mijn haren zitten invlechten, meer met make-up versieren en neem ik de tijd om net zo lang met kleding combinaties te experimenteren tot ik de juiste combinatie voor de dag heb.
Voor mijn gevoel is het ook normaal dat je kleding en uiterlijke versieringen beïnvloed worden door je humeur en gesteldheid. Kijk maar eens naar het verschil in kleurgebruik in de winter en zomer kleding. Als je nog geen winter dip had dan krijg je het alsnog van de donkere winterkleding. Er is tenslotte ook geen enkele reden waarom een winterjas niet geel, roze, paars of mintgroen zou mogen zijn, want voor de warmte isolatie maakt het niets uit.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door willi »

Het wordt inderdaad tijd dat we eens afrekenen met dat merkwaardige wintergedrag.
De neiging om ons in sombere kleding te hullen tijdens de donkere dagen moet maar eens afgelopen zijn. Weg met de winterdip!

Mijn ervaring is trouwens dat m’n humeur er met sprongen op vooruitgaat als ik de kans krijg mij te kleden zoals ik dat graag wil. Sierlijk en stijlvol, in voor mannen ongebruikelijke stoffen en kleuren en als ik ongeremd gebruik kan maken van sieraden en fraai gevormde, heftige schoenen.

Ik kan mij ook heel goed voorstellen waarom vrouwen make-up gebruiken voor de finishing touch en leuke dingen doen met hun haar.
Als we ‘ns naar een feestje gaan, heb ik ‘t gevoel dat ik er naast mijn, fraai geklede en opgemaakte, echtgenote bijloop als een lompe, harige barbaar en dat stemt me dan weer somber.
Daarom ga ik ook niet graag naar feestjes.

En Masker, ik wordt dan ook stinkend jaloers als ik lees hoe jij en alle andere vrouwen, je stemming kunt beïnvloeden met kleden en versieren.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door musa »

Als ik in een dipje zit dan dring ik mijn rokdragen in de achtergrond ,ik denk bij mezelf dan waar ben ik me bezig en heb weer sombere gedachten de laatste twee weken is het weer erg gesteld met me,ik probeer me goed te houden maar ik heb momenteel het erg moeilijk,ook vind ik het jammer dat de bijeenkomst op een dag valt waar ik een andere (leuke maar geen rokdragende ) verplichting heb,maar soit na regen komt zonneschijn.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door masker »

Kop op Musa, we zullen vast nog wel een keer ergens een afspraak maken en dan kom je gewoon lekker de schade inhalen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door Jos »

willi schreef:De neiging om ons in sombere kleding te hullen tijdens de donkere dagen moet maar eens afgelopen zijn.
Bovendien is dit ook nog een aanval op de verkeersveiligheid. Ik zal dus nooit een donkere winterjas dragen en probeer dit voor mijn kinderen ook te regelen.
Viqueen schreef:geen partner om mee te delen
. Dit kan ook voordelen hebben; je kunt er geen ruzie over maken ;) Altijd positief blijven :)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door mikvanes »

Musa, als je sombere gedachten denkt kom je in een dip. Jij draait het precies om. Jij denkt eerst die sombere gedachten en daardoor schiet je in een depri-bui. Als je dus die sombere gedachten vervangt door iets anders verdwijnt ook de dip. Dus iets gaan doen waarbij je niet kunt nadenken, helpt al. In de Linda stond dat we lijstjes moeten gaan maken van dingen waar we blij van worden. Niet zo'n gek idee. Als je positief denkt, voel je je ook beter.
Plaats reactie