Het rokleven blijft moeilijk.

Algemene ervaringen met het rok dragen
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door Viqueen »

Als er zo iemand van de thuiszorg bij mij kwam,kon ze direkt rechtsomkeert maken,en een klacht bij de betreffende zorgverlenerinstelling.

Het is duidelijk in onze samenleving hoe het gevoelsleven afgepakt wordt van de man,want daar draait het om...maar heb het al vaker uitgelegd.

En Willy,die filosoof heeft gelijk,de meerderheid is per definitie abuis.De meerderheid is excentriek,niet de persoon die zichzelf durft te zijn...
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door RokSterNL »

Wat ik eigenlijk bedoelde, maar ben kennelijk iets vergeten te vertellen, is dat laarzen heden ten dage merendeels schoeisel is wat door dames gedragen wordt.

John, en klopt, vroeger droegen alleen mannen laarzen de militairen. Maar zoals met veel kleding hebben de dames daar ook hun slag gemaakt. Vrouwen kunnen zich toch bijna ongelimiteerd alles veroorloven om te dragen.

Viqueen, ja nou was ik daar ook niet zo verbaasd van, maar ik zou dan alleen mijzelf ermee hebben als ik haar de deur zou wijzen. Ik heb namelijk de thuiszorg niet voor niets. Ik kan mij jou reactie wel voorstellen, en in wezen heb je ook gelijk.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door Viqueen »

Hoi Rokster,daarom ben ik ook zo fel,kleding heeft voor mij te maken met mijn gevoelsleven.En als dan weer iemand roept dat mannen dat eigenlijk niet aan mogen trekken,raakt mij dat.

Hopelijk word ik daar immuun voor in de toekomst of zo,want het leven wordt er alleen maar moeilijker van voor mij...
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door RokSterNL »

Viqueen schreef:Hoi Rokster,daarom ben ik ook zo fel,kleding heeft voor mij te maken met mijn gevoelsleven.En als dan weer iemand roept dat mannen dat eigenlijk niet aan mogen trekken,raakt mij dat.

Hopelijk word ik daar immuun voor in de toekomst of zo,want het leven wordt er alleen maar moeilijker van voor mij...
Terecht Viqueen, wij hebben evengoed recht om kleding te dragen die wij aangenaam vinden zitten, en ons een fijn gevoel geeft. Ook de juiste combinatie is van belang. Ik denk dat ik daar vooral in het begin nogal veel fouten mee maakten. Maar ja, ik mis dat gevoel, dus moet ik eigenlijk advies vragen aan vrouwen die daar wel kijk op hebben. Gelukkig heb ik nu wel wat getailleerde truitjes. Zo wordt mij ook verteld nooit op laarzen met hoge hak te gaan lopen, omdat ik dan nog langer word dan de 1.85 mtr. Al vind ik het wel mooi een hogere hak.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door willi »

Kop op, Viqueen; het gaat inderdaad langzaam, maar ook langzaam komen we er wel. Ik begrijp exact wat je bezig houdt; niet het dragen van een speciaal voor de man gemaakte rok, maar een totaalcollectie kleding voor iedereen, mannen en vrouwen. Kleding die ongeacht vorm en uitstraling, door iedereen kan en mag worden gedragen. Met als enige uitzondering het verschil in ‘maatvoering’ tussen mannen en vrouwen.

Of het ooit zover komt waag ik te betwijfelen. Vrouwen zullen altijd de behoefte behouden zich in kleding te willen onderscheiden van de man. En de modeontwerpers helpen hen daar graag een handje bij, want vrouwen zullen voor hen altijd de grootste doelgroep blijven.
En de mannen zullen, door hun geringere belangstelling voor mode, daar voortdurend bij achterlopen, zodat de ‘nieuwste mode’ steeds, (voor een lange tijd) als te ‘kunstmatig vrouwelijk’, onbereikbaar voor hen blijft.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door RokSterNL »

Zoals ik dus uit je verhaal opmaak, is het in principe een strijd zonder einde, zonder eigenlijk ooit een stap vooruit te maken. Of denk je dat we wel vooruit zullen gaan, al zal het langzaam gaan ?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door willi »

Natuurlijk gaan we vooruit, we zullen steeds meer bereiken. Maar de gelijke van de vrouw zullen we nooit worden. Zij zal ons altijd een stap voor blijven.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door RokSterNL »

Ja dat is wel heel erg jammer. Wij zijn als het verkeerde geslacht op deze aarde gezet. Misschien is het wel een beproeving van de Schepper, om te kijken hoe wij onze eigen creativiteit invulling willen geven, zonder dat daar door de modebranche op ingesprongen wordt. We worden alleen zo af en toe blij gemaakt met een dooie mus zoals onder andere door H & M. :(
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door Viqueen »

Het geeft ook zo'n lekker gevoel,als je die stof op je heupen voelt.

Ik heb zo'n long sweater,tuniekachtig,maar die is zo gemaakt dat het net lijkt of je een minirok aan hebt.De bovenkant is zwart met blauwe bies,en de onderste strook oranje,en die zit zo aan de bovenste stof vastgemaakt dat het net een rokje is.Die heb ik al 2 keer aangehad naar buiten toe.Het staat nog mooi ook,dat oranje boven een zwarteof blauwe legging.

Bij Otto gekocht.Wel mooi dat ik[wij] zo veel geluk kunnen halen uit kleding,ik ben er erg blij mee.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Het rokleven blijft moeilijk.

Bericht door RokSterNL »

Ik visualiseer het, en dat ziet er zeker mooi uit. Bij zwart kun je overigens alles combineren, wist je dat ?

Dat lijkt mij ook heel aangenaam. Dat is ook als je zomers in rok met blote benen loopt en je voelt die rok langs je benen strijken. je ervaart dan eigenlijk die vrijheid om je benen, die je bij en broek niet hebt. Geniet er van zou ik zeggen.
Plaats reactie