Buurmeisje vraagt aan haar vader waarom draag jij geen rok ?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Buurmeisje vraagt aan haar vader waarom draag jij geen rok ?

Bericht door RokSterNL »

Vanmiddag een leuke ervaring in mijn eigen straat. Ik zeg een buurman van 2 huizen terug gedag, en hij begroet mij eveneens. Ik liep in een jeansrok met witte benen (melkflessen) :lol: eronder. Ik was al bijna thuis.
Hij liep samen met zijn dochtertje, ik schat dat dat meisje zo'n 5 á 6 jaar oud is. Zo klein als ze is, hoorde ik haar tegen haar vader zeggen: Waarom draag jij eigenlijk geen rok ? De voordeur was al dicht, dus heb niet meer de reactie van haar vader gehoord. Prachtig zo'n opmerking van zo'n kind he ?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Buurmeisje vraagt aan haar vader waarom draag jij geen r

Bericht door willi »

Zo zie je maar, er is nog hoop.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Buurmeisje vraagt aan haar vader waarom draag jij geen r

Bericht door RokSterNL »

En Willi, hoop doet leven, zegt men wel :D
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Buurmeisje vraagt aan haar vader waarom draag jij geen r

Bericht door Jos »

dit is onze toekomst of niet dan? :D :D
van de jeugd moeten we het hebben
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Buurmeisje vraagt aan haar vader waarom draag jij geen r

Bericht door RokSterNL »

Van dit meisje wel, maar niet van alle jeugd tussen ( ):D
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Buurmeisje vraagt aan haar vader waarom draag jij geen r

Bericht door musa »

Onze messias :D
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Buurmeisje vraagt aan haar vader waarom draag jij geen r

Bericht door RokSterNL »

Hallelujah :!: :D
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Re: Buurmeisje vraagt aan haar vader waarom draag jij geen r

Bericht door Rinus54 »

Heel leuk verhaal RokSter. Hoe onschuldig maar ook hoe gemeend een kind kan zijn. Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe die vader zich daar uitgeluld heeft bij zijn dochter. Ik hoop dat hij jou in je waarde heeft gelaten. Inderdaad, gewoon normaal doen tegen je buren en gedag zeggen. Vroeg of laat kom je er dan nog weleens achter want dan komt het wellicht nog wel eens ter sprake.
Al enige tijd geleden was het voor mij alweer. Vandaag op de fiets van mijn werk naar huis, nu het kwik dan toch oploopt na mijn werk een rokje dat ik had meegenomen aangedaan. En echt waar, van de rit van Den Haag naar Leiden is er volgens mij maar één iemand geweest (een vrouw) die een rokje bij mij ontdekte. Ik was zonder jas en had een vrij korte legergroen katoenen rokje aangedaan en ik kon mij zo voorstellen dat het er als een korte broek uitzag als je er niet teveel aandacht aan besteedde. Het benadert mijn vroegere idee niet eens dat je maar door iedereen wordt aangegaapt. Dat was vanmiddag dus beslist niet zo, ik denk dat je dan weer een langere rok aan moet doen, dat wappert dan wat meer op de fiets en valt meer op. Maar ik vind het prima zo.
Wat betreft de reactie van een klein kind, waar jouw verhaal tenslotte over ging. In de wintermaanden liep ik eens door Ikea met een spijkerrok. Ik heb een kind van een jaar of 4 nog nooit zo geïnteresseerd zien kijken. Dat was toen voor haar ook ongetwijfeld een eerste ervaring met iets wat in haar ogen niet kon bestaan. Dat vond ik heerlijk om te zien, die onschuld en oprechtheid je pontificaal na te kijken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Buurmeisje vraagt aan haar vader waarom draag jij geen r

Bericht door RokSterNL »

Ja dat zijn kleine kinderen. Die zijn onbevoordeeld, en zullen je nooit belachelijk maken. Ze zijn ook heel direkt in hun vraagstelling zonder schroom. Dat is toch heerlijk. Konden mensen altijd maar zo blijven. Kennelijk als ze ouder worden verdwijnt dat spontane, en verzinken vele in een ietwat starre gedachtegang.

Dat is toch heerlijk, ongemerkt in rok op de fiets zitten. Dat geeft je overigens nog meer kracht om meer in rok te gaan.
En bovenal het was vrijdag heerlijk weer.
Plaats reactie