‘als je in godsnaam maar de ruimte hebt om bij je rem kunnen

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

‘als je in godsnaam maar de ruimte hebt om bij je rem kunnen

Bericht door willi »

Lang geleden, in een grijs verleden; toen de eerste vrouwen hun rijbewijs haalden en trots achter het stuur van een eigen auto kropen, was dat een klap in het gezicht voor de man. Schoonheid behoorde niet achter het stuur, maar ernaast; naast de man, de leider.
Tegenwoordig vind ik het best als mijn vrouw wil rijden; graag zelfs. Ontspannen achterover liggen en oogjes toe.

Maar toch, als ik weer ‘ns ‘n spetterende schoonheid in een snelle auto voorbij zie scheuren krijg ik weer dat gevoel. Dat gevoel, gekoppeld aan een paar blote benen in een fraaie (korte) rechte rok onder het stuur. Benen die de pedalen bedienen; dat is mooi, dat is onvoorstelbaar mooi en ik weet nú hóé dat voelt; door zelf in een rok achter het stuur te gaan zitten, in een rechte of beter nog, een kokerrok; je benen stijf bij elkaar zodat je nog maar net bij de pedalen kan.

Een soepelvallende wijde rok kan natuurlijk ook, maar mist toch die spanning. Die heerlijke spanning van: ‘als je in godsnaam maar de ruimte hebt om bij je rem kunnen komen’. . .
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: ‘als je in godsnaam maar de ruimte hebt om bij je rem ku

Bericht door RokSterNL »

Het klinkt wel sexy Willi. Ik kan mij er wel wat bij voorstellen. Ik heb dat ook op de fiets. Sommige (korte) rokken vallen naar beneden, omdat ze van een wat zwaardere stof zijn, en andere waaien bij het minst geringste briesje wind op. In dat laatste geval geneer ik mij nog wel, en houdt angstvallig 1 hand op mijn dijbeen, zodat de rok niet de hoogte in waait.

Masker, vraagje aan jou, is dat een logische gedachte, zouden vrouwen dat ook hebben dat ze zich dan wat ongemakkelijer voelen als de rok op zou waaien ? Doen zij dan ook 1 hand op hun dijbeen ?
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: ‘als je in godsnaam maar de ruimte hebt om bij je rem ku

Bericht door masker »

Ja natuurlijk vinden vrouwen het ook niet fijn als de wind ineens alles wat prive is zichtbaar maakt.
Veel vrouwen fietsen dan ook met een hand op het bovenbeen om dit te voorkomen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: ‘als je in godsnaam maar de ruimte hebt om bij je rem ku

Bericht door RokSterNL »

masker schreef:Ja natuurlijk vinden vrouwen het ook niet fijn als de wind ineens alles wat prive is zichtbaar maakt.
Veel vrouwen fietsen dan ook met een hand op het bovenbeen om dit te voorkomen.
Bedankt Masker voor je reactie. Ondanks dat zou ik de rok daarom toch niet meer willen missen.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: ‘als je in godsnaam maar de ruimte hebt om bij je rem ku

Bericht door masker »

Als je eenmaal weet dat de wind je rok kan laten opwaaien dan hou je daar simpel rekening mee door een wat zwaardere stof te nemen of je rok vast te houden. en de keren dat we dan windkracht 10 hebben dan fietsen we toch niet meer :mrgreen:
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: ‘als je in godsnaam maar de ruimte hebt om bij je rem ku

Bericht door RokSterNL »

masker schreef:Als je eenmaal weet dat de wind je rok kan laten opwaaien dan hou je daar simpel rekening mee door een wat zwaardere stof te nemen of je rok vast te houden. en de keren dat we dan windkracht 10 hebben dan fietsen we toch niet meer :mrgreen:

Dat is zo. Ja met dit weer draag ik nu geen jeans, maar een dunne katoenen rok. Dan maar de hand er op houden.
Plaats reactie