rok op festival

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

rok op festival

Bericht door rokwens »

Ik was niet de enige op het festival die 4 dagen in rok opdook en danste.
Maar wel met de meeste variatie aan rokken. De anderen droegen enkellang / zwart-gotic / kilt
Geen enkel probleem gehad, ook de anderen niet. Het folkwereldje is erg tolerant en respectvol.

Het weekend van 10-11-12 september is een topweekend in Alden Biezen (Limburg B)
Daar kan je duizenden mannen (ook flink wat vrouwen en kinderen) tegelijk in kilt zien.
Allen daarheen dus, want dit jaar is hun 25ste verjaardag en er komt een delegatie vanuit Schotland
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: rok op festival

Bericht door willi »

Leuk Rokwens, als je daarvan houdt is 't oké. Persoonlijk ben ik niet zo op klederdracht, want dat is de kilt uiteindelijk toch.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: rok op festival

Bericht door RokSterNL »

Ikzelf heb ook een kilt, maar die draag ik maar bij gelegenheid.

Ik zie een kilt ook nog als een klederdracht, en niet als doorgangskleding voor mannen. Het is dan ook weer zo beperkt.

Mijn voorkeur gaat toch voor 99,99% uit naar de gewone reguliere damesrok, dus ook geen mannenrok meer, zoals ik wel begonnen ben.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: rok op festival

Bericht door masker »

Ik vind een kilt dus weer helemaal te gek, maar misschien komt het omdat het van oorsprong mannenkleding is die ik als vrouw natuurlijk niet hoor te dragen 8-)
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: rok op festival

Bericht door RokSterNL »

masker schreef:Ik vind een kilt dus weer helemaal te gek, maar misschien komt het omdat het van oorsprong mannenkleding is die ik als vrouw natuurlijk niet hoor te dragen 8-)
Maar ook daar geldt, als jij het wel leuk vindt als vrouw om te dragen, so be it. Lekker doen. Wie zegt dat jij het dan niet zou mogen dragen. Die utilikilt stond jou toch hartstikke goed toen wij onze bijeenkomst hadden in Antwerpen. Wat een ander er dan van vindt, heb je geen fluit mee te maken. :D
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: rok op festival

Bericht door willi »

Natuurlijk, een maatje 36 dame in een kilt is niet te versmaden. Dat is juist het voordeel van het vrouwzijn.
Dus Masker, gewoon doen!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: rok op festival

Bericht door rokwens »

Besef dat een kilt reeds een torenhoge barière is voor de meeste mannen en dat dit dus
uitermate welkom is als instap voor wie wat anders wil en overloopt van durf, moed en volharding.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie