Aanschaffen rok

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Aanschaffen rok

Bericht door Wiha »

Het begon inderdaad erg off topic te worden. Ik zat al eerder te denken om in te grijpen of het onderwerp te splitsen, maar soms moet je gewoon even je gevoelens / frustratie kwijt en daarom heb ik het even zo laten lopen.
Laten we nu in ieder geval weer on topic gaan zitten :)
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Aanschaffen rok

Bericht door Roktom »

Ja in het begin had ik ook zo iets van, kopen en wegwezen.
Maar ik dacht, wat ben je nu eigenlijk aan het doen.
Na een miskoop, te klein, € 49,95 weg...................
Aan mijn vrouw gegeven, die het rokje wel past.
Maar toen had ik echt zo iets van, je wil in een rok lopen, kom er dan ook vooruit.
Eerst bij C&A, geen probleem, alles gepast.
Toen bij H&M, ook geen probleem, wel vrouwen die raar keken.
Ze kijken maar.
Ik heb er nu lak aan.
Doe gewoon je ding, en blijf man......................................
Overbluf ze, is mijn motto, en het werkt.
In de turksekleding winkel wordt ik heel beleeft behandeld.
Deze mensen hebben daar geen probleem mee.
Zegt ook dit staat u niet, of neem een maat groter.
De vrouw van de eigenaar komt altijd even kijken, en geeft haar advies.
Kijk zo kan het ook.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: Aanschaffen rok

Bericht door Peter v »

Roktom ik heb het ook al erder gemeld, maar ik ben het helemaal met je eens.
Ik denk ook dat het vooral van belang is dat anderen aan jou kunnen "zien" dat je ( innerlijk) nog altijd een gewone man bent, en niet iemand voor wie ze op afstand van moeten staan. Je hele uitstraling daar in is bepalend en vooral wanneer je dagelijks, of op een regelmatige basis mensen ontmoet, leren ze dat het rok dragen niet is omdat je "ontspoord ' bent of iets dergelijks, maar iets wat toch heel "gewoon" is.

Echter je komt doorlopend mensen tegen voor de eerste keer, ook als je gaat winkelen in een andere plaats dan gewoonlijk, maar ook dan is jou "uitstraling" van belang, ( één vrouw had het zelfs over mijn "Aura") en zullen ook die mensen an je hele houding moeten kunnen aan voelen dat je normaal bent, al anders gekleed. Een beetje "normale" mens zal dan ook geen probleem maken van hoe een ander gekleed is, als hij / zij maar netjes is en zich ( geestelijk) normaal gedraagt.

Ik ben al zo vertrouwd met hoe ik gekleed ga, dat het de gewoonste zaak van de wereld voor mij is, en dat blijk ik ook uit te stralen. Dat kunnen ook de andere leden van de forum, als ze maar in het openbaar gaan dragen. Als je schichtig doet, zal dat ook zo beantwoord worden. Is het rok dragen een tweede natuur geworden, kunnen anderen dat ook wel aan jou merken en is dat geen reden voor hun er negatief / afstandelijk op te reageren. Blijft over diegene die even niet weten wat ze er mee moeten, maar evenzogoed levert dat in de meeste gevallen ook geen problemen, en word je door winkel personeel toch netjes behandeld, wat ze zelf er van denken mogen.

Al moet ik zeggen dat ik zeer vele zeer positieve reacties heb gekregen van vrouwelijk winkel personeel en ook klanten in die winkels, meeste dames mode winkels. Zo kunnen er klanten spontaan mee praten over of iets wel "staat " of niet, en complimenten geven over hoe mooi je er bij loopt. Heel erg aangenaam om zo positief opgenomen te worden.
Plaats reactie