Aanschaffen rok

Algemene ervaringen met het rok dragen
Andro Gyn
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2008 15:32

Re: Aanschaffen rok

Bericht door Andro Gyn »

Vind mezelf, qua kleding -en schoenkeuze, volledig terug in de reactie van Ludwigcw!Ben ook eerder op zoek naar de stoerdere modellen cargo-stijl (met ritsjes en zakken, jeans,...), gecombineerd met een elegante schoen. Elk moet zichzelf daarin ontdekken, hé.
Verder heeeeel herkenbaar wat geschreven wordt! Verloochen jezelf,je toekomstige partner en je omgeving, niet; maar heb zelf, eerlijk toegegeven, nog het lef niet om dat constant te doen. Je hebt een flinke portie lef nodig om voortdurend die confrontatie aan te gaan. Laat ons daarin groeien...

Andro
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Aanschaffen rok

Bericht door Ludwigcw »

Peter v,

Ikzelf loop in huis meerdere dagen in de week met rok rond, buiten in eigen omgeving niet wegens de rem die er nog is vanwege mijn vrouw (klanten eigen zaak van vrouw enz, je weet wel waarom). Op reis of verder weg heb ik persoonlijk geen enkel probleem om mij als rokdrager te uiten. 8-)

Maar van jouw positieve ervaringen die je hebt met winkelbedienden mag je gerust zeggen dat merendeel ervan, ontstaan is uit commerciële overwegingen ( klant is koning ).
Ook heb ik al uit vele reacties van de dames ervaren en gelezen ( op forums onderandere ) dat het hen eigenlijk al niet echt uitmaakt wat we dragen......, zolang het maar niet hun ventje is die daar mee afkomt. Dus sommige positieve complementen kunnen naar jouw toe wel echt gemeend zijn, daar het voor de persoon die de complement geeft jij niet echt een band heeft met hen, en zo niet direct een bedreiging ( geen alledaags uiterlijk )vormt voor hun sociaal relaties waar ze zich in begeven.

Als je samenleeft met mensen om je heen waar je mee omgaat of om heeft, bestaat er geen zwart -wit situatie. Het is een constant schipperen in de grijse zone maar zonder de twee uiterste kleuren te raken. Geven en nemen, dat moet je kunnen.

Als je de lotto niet gewonnen hebt of goed geërfd, zal je zich ook niet alles kunnen kopen wat je wenst, het is dan ook wachten terwijl men ervoor spaart of buitenkans krijgt om het te verwerven, of gewoon bij neerlegt dat dit niet voor jouw zal zijn.
Maar er zijn nog genoeg andere dingen in het leven waar je positieve dingen kan uithalen om gelukkig te zijn, zonder alles van dat ene te laten afhangen. ;)

Ludwigcw
Peter v

Re: Aanschaffen rok

Bericht door Peter v »

Hallo Ludwig, hel herkenbaar, jouw antwoord. Ben ik mee eens.

Er volgt een duidelijke reactie, waar menigeen van kan opkijken, waarvan ik denk, dat vele mannen niet het lef hebben om te doen, voor hunzelf op te komen, maar een reactie die ik meen te moeten neerzetten in het belang van alle mannen rok dragers. Wij hoeven geen macho's te zijn :( maar dienen wel onszelf te respecteren, zodat wij op onze beurt gerespecteerd kunnen worden als de MENSEN die wij zijn. Ik tracht hier mee de patstelling te doorbreken, die vele mannen hebben met hun vrouwen.

Er zijn situaties waar er met terughoudend heid gehandeld kan worden, zoals een eigen zaak. Maar ook hier weer, zouden er echt mensen weg blijven als ze wisten dat je rokken droeg, of jou zouden zien? Moet jij dan de rest van je leven verstoppertje spelen? Net als vroegere tijden, wanneer kinderen die lichamelijk of geestelijk anders waren, weggestopt waren uit het zicht, soms voor hun hele leven. Ik begrijp hoe dat verloopt, maar het is totaal verkeerd. Je wilt je vrouw geen "pijn" doen, maar het is zij die de man martelt.

Je zelf verloochenen, een leugen moeten leven omdat een ander dat van je eist, is gewoon weg hartstikke fout, hoe je er ook naar kijkt. Wij mannen worden verwacht ons eigen ontwikkeling te remmen, verstoppen, ontkennen, ter wille van de grillen van de vrouwen. Met wie zijn ze eigenlijk getrouwd? Met jou, zoals jij bent. "Dat is MIJN man" "Daar sta ik achter" zou uit liefde de antwoord van de vrouw moeten zijn, en niet, "Alleen als anderen het niet zien", "Niet waar bekenden het zouden kunnen zien" enz.

Ik durf te zeggen, en daar zou ik op aangevallen kunnen worden, dat vrouwen die het rok dragen tegen houden, beperken, verbieden, NIET van hun mannen houden. Er was een verbond met twee mensen aangegaan, mensen die van elkaar hielden, niet puur van wat de ander voor kleding aan had, of wat voor bezittingen, dus ook niet een latere verandering, evolueren van kleding uiterlijk. ( Immers van innerlijk is de man niets veranderd. ) Je leeft voor en met elkaar, en bent niet met de buren, klanten, of anderen "getrouwd." Het rok dragen, vrijer kleden is een bewuste keuze, jou keuze, en daar hebben anderen niets over te zeggen. Het is ook iets waar je achter moet staan, achter de eigen ik die Jij bent. Niet het schoot hondje van de vrouw. Alleen als je achter staat wie je bent, en vervolgens wat jij doet, je eigen waardigheid behouden, ben jij daar in gelukkig, en kunnen anderen DAT als zodanig als waar aannemen an DAAR mee omgaan. Schijnheiligheid houdt geen stand.

Mannen die rokken dragen houden nog even veel van hun vrouwen, en zijn nog precies dezelfde mannen die ze voorheen waren, hoogstens nog gelukkiger, beter in hun vel, met het daadwerkelijk dragen van rokken.

Of is het opeens dat "getrouwd met het bezit van een auto, en wanneer de auto weg gedaan wordt, dan een scheiding? " Gaat het om de omhulsel of de mens van binnen?

Rok dragen is een feit, en de vrouw weet het van de man, als ze zijn persoonlijk ontwikkeling, de man niet in rok, niet accepteert, houdt ze ook daar na niet meer van hem, ook al zou hij het uit angst voor represailles van de vrouw :evil: :evil: :evil: nooit van zijn leven meer rokken dragen. Want immers de man is na het rok dragen ( wat de aanleiding was voor de reactie van de vrouw) met of zonder een rok aan, nog altijd de zelfde man.

Een bank rover die in de weekeinde op roof tocht gaat, is altijd een "bank rover" ondanks dat hij door de week niet op roof tocht is.

Een rok dragend man is na het bekendmaken voor de rest van zijn leven een man die rokken draagt, een rok dragend man. dat is de ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt. Ook al zou hem het bijna onmogelijk gemaakt worden ze weer te dragen, of zo manipuleren dat hij zich onterecht schuldig zou voelen daarbij tov zijn vrouw.

Dus houdt je vrouw gewoon niet meer van je na het vertellen van de wens toe, of het dragen van, rokken. Laat dan de vrouw de schuld last daarvan dragen, en niet de man. Je bent zoals je bent, an de anderen moeten daar mee leren leven, dus ook de vrouw. En NIET dat de man zijn hard gevochten persoonlijke ontwikkeling, vrijheid zomaar opgeeft. Meegaan en steunen, is het devies, en NIET belemmeren, remmen, beperken, stoppen.

"Don't rock the boat". Nou dan is de boot al veel te vol. Dat is dan het probleem. Er schijnt een grote angst te heersen om het verbond der partners te toetsen, bang dat wat blijkens al bekend is, aan het licht te brengen, dat het een schijn huwelijk blijkt, te teer om an te tornen. :(

Nou ik denk dat het best wel mee valt. maar dat de vrouw deze keer niet haar zin mag door drijven, ten koste van het zelfrespect van de man, hem daarmee kleineren. Al zijn waardigheid ontnemen.

Peter v

PS Ook hier weer, ieder is vrij om te vinden of het hem betreft of niet. Het is net als alles op de forum, weer een mening van een persoon.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Aanschaffen rok

Bericht door Ludwigcw »

Peter V, je heb geen ongelijk in wat je verteld als je het enkel van één factor laat afhangen. Maar eigenlijk moet je eerst het volledig plaatje bekijken, voordat je cru of moeilijk gaat doen tegenover je partner.

Ondanks dat mijn vrouw uiteindelijk meer uren per dag klopt dan ik, heb ik het voordeel dat mijn vrouw thuis haar zaak heeft, en regelmatig de tijd vindt om iets in het huishouden te doen. Daardoor eist ze weinig inbreng van mij uit in het huishouden. Ik vind mijn kleren altijd vlug en netjes gewassen en gestreken in de kas terug, ze kookt altijd vers en mijn eetwensen worden altijd vervuld ( ik zeg vers omdat je, wat we via de kinderopvang van de ouders vastellen, van de huidige jonge generatie maar heel weinig koppels zijn die nog de kennis hebben om vers te koken :shock: ) . Als ik eens ziek thuis ben en langer in bed blijf, krijg ik gegarandeerd ontbijt op bed. Wij hebben zelden woorden nodig om elkaar te begrijpen, en ze zwaait mij uit als ik naar mijn werk vertrek, en .... ze heeft zelden hoofdpijn (nooit zal niet bestaan zeker :? :roll: ).
En het is niet dat ik thuis zelf geen inbreng heb of doe, maar mijn vrouw is nu blijkbaar één van de zorgzame types, blijkt ook uit haar job keuze van onthaalmoeder. :D

Als je al enkele jaren op deze aardkloot rondloopt heb je al genoeg klachten van mannelijke soortgenoten opgevangen om te weten dat verschillende dingen dat ik hierboven vernoemd heb op een andere niet zo vanzelfsprekend zijn. Dan mag ik nog dag in en uit een rok mogen dragen, maar het zou dan kunnen zijn, dat ik andere dingen zou moeten missen, waar ik mijn nog veel erger zou aan storen. Het gras is altijd groener aan de overkant, totdat je er zelf staat !! :(

Toen ik jaren terug als één van de eerste uit de streek een 3/4 broek wilde kopen vond mijn vrouw dat toen ook maar niets, nu heb ik er al 7 stuks in mijn kast hangen, waarvan vier uit de vrouwen afdeling, twee daarvan op aangeven van mijn vrouw. Aja, en recent nog een kniebroekje van mijn vrouw zelf, ze had hem voor haar gekocht maar draagt het niet graag, dus is hij naar mijn kast verhuist. :P
Mijn kniebroek met panty's eronder draag ik in de opvanggedeelte van mijn vrouw gewoon open en bloot ( met crocs dat ik thuis als sloffen draag ), soms loop ik gewoon met een legging aan rond. En neen daar hebben de klanten en mijn vrouw geen probleem mee. Maar een rok in zicht van de klanten is momenteel nog een stap te ver, niet voor mijn maar voor de omgeving.

Als mijn vrouw van nieuwe mogelijke klanten de vraag krijgt voor hoever haar man ( ik dus ) zich met de kindjes bezighoud, en je ze opgelucht zie kijken wanneer ze antwoord dat ik, zolang er kinderen zijn, mij ver uit de buurt hou. En als zelfs 'Kind en gezin' , dit is een overkoepelende controle orgaan die attesten uitleverd, om als kinderopvang te mogen werken, ook vragen stelt over de inbreng van de man ( ik dus ), in verband met de kindjes, dan weet je dat het nog altijd opletten geblazen is. Dutroux is in België nog altijd niet vergeten, en voor sommige is het onderscheid tussen graag een rok dragen en graag aan kindjes zitten niet altijd duidelijk.

Hopelijk is het nu wat duidelijker waar de rem voor mijn vrouw zit.

Ludwigcw
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Aanschaffen rok

Bericht door rokwens »

We wijken wel wat af van het onderwerp, en misschien kan de beheerder hier wat verhuizen.

Wat hier behandeld wordt is toch wel erg interessant en indringend in ons dagelijks leven.
Wat Peter zegt is volgens mij gedeeltelijk waar maar bij ieder zijn de omstandigheden anders.
Een man in rok wordt nog zo ongewoon, buitensporig en soms pervers bestempeld dat het ook
voor de vrouw of vriendin een echte inspanning vraagt om de omgeving het hoofd te bieden.
Ik denk dat weinigen dat aankunnen. Het zal wel gemakkelijker zijn als de man voor dat hij een
relatie had reeds rokken droeg en dat zij hem zo leert kennen. Als daarentegen het gedrag van die
man zich na heel wat huwelijksjaren wijzigt wordt dat veel moeilijker accepteerbaar voor de vrouw
en haar omgeving. Dit is geen zaak die je heel radicaal kan stellen. Er spelen nog veel andere factoren
mee in een huwelijk die minstens zo belangrijk zijn zoals Ludwig zei. Ik meen dat zijn vrouw hem wel
begrijpt maar zich sterk geremd voelt. Misschien zou dat niet zo zijn moest ze een ander beroep hebben.
Niettegenstaande dat heeft Ludwig al heel veel bereikt volgens mij. En we moeten ons ook afvragen
hoe de kinderen daar tegenover staan, of zij dit aankunnen. Wat vinden zij ervan ? Kunnen ze dit
plaatsen ? Gaan ze er niet mee gepest worden door hun vriendjes ? enz..
Zijn hier mannen die wat kunnen (willen) vertellen over de reacties van hun kinderen ?
Misschien heeft Peter hier allemaal niet veel mee te maken, dat weten we niet. Hij heeft dan de
mogelijkheid om verder te gaan voor zichzelf en voor de rokdrager in het algemeen.

Ik heb het geluk een vriendin getroffen te hebben die me stilaan beter begrijpt, vooral ook omdat
ze zelf niet graag broeken draagt. Telkens ik met haar in rok uitga is het ook voor haar een drempel
die ze moet overwinnen, maar ze doet dat erg goed en dat bewonder ik in haar. Ze schaamt zich niet
en ze spreekt daar openlijk over met haar kennissen en familie. Uiteraard is niet iedereen pro maar ze
krijgt ook vaak goede reacties. Ze krijgt soms moeilijke vragen en daarom geef ik haar ook regelmatig
wat "bouwstenen" die ik "her en der" opraap o.a. in dit forum. Ik zal haar nu ook de filmpjes tonen.
Beter dan ikzelf kijkt ze naar de reacties van omstaanders op straat of in de dansgelegenheden.
Er zijn mensen bij die aan de grond genageld staan of als een koe naar een trein staan te gapen.
Maar ook mensen, vooral dames die soms van ver hun bewondering tonen door hun duim op te steken.
Weer anderen komen naar me toe om wat vragen te stellen.
Ik ben zelf niet meer zo alert voor voor die reacties maar zij nog wel natuurlijk. Heel begrijpelijk.
Zondag zijn we op een lege dansvloer als enig koppel een quickstep gaan dansen en nadien gaan swingen.
Gewoon heerlijk.
En wie niet danste had die avond weer veel te vertellen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Aanschaffen rok

Bericht door Peter v »

Het leven is niet eenvoudig, en alle situaties zijn uniek.
Echter zoals verteld werd, wordt een man gelijk gesteld aan een pedofiel en mag hij niet met kinderen omgaan. Gaan wij dan ook niet met onze kinderen naar de speel tuin? Natuurlijk wel.
Er worden keuzes gemaakt, en die hebben vaak consequenties.
Het rok dragen zal nooit, haast nooit tot een probleem leiden. Mensen willen niet iets nieuws zien. Daar ligt het probleem.
Dus zeg ik, ga je gang met het rok dragen, koop rokken zelf, het is de normaalste zaak van de wereld. Voor velen is het zien van mannen in rokken nieuw, maar wat dan?

Ik zou het betreuren als er in een huwelijk een of of gesteld werd, zo van: of de huishouding en geen rokken, of je draagt rokken en ik ga er vandoor.
Geef nou een goede reden waarom een man niet en rok zou dragen.
In het geval van kinderen aan huis, is het schrijnend dat de man als een misdadiger is veroordeeld, en dat MOGELIJK, maar niet vaststaand, en wij weten beter, als hij een rok draagt niet als en gevoelig, sympathieke man wordt gezien, nee er wordt GEDACHT dat er gedacht wordt dat hij dan ....wie weet is. Iets wat dus niet klopt. Veroordeeld.
Ter wille van het behoud van de veroordelend klanten, begrijp ik natuurlijk het handelen, is praktisch, maar ik keur het niet goed. De man wordt in die situatie als een crimineel, ziekelijke mens bestempeld. Dat is te gek voor woorden. je kunt dat zo laten of er voor staan en de gevolgen daar van accepteren. Dat zijn keuzes die wij dagelijks weer maken, elke keer afwegend. Soms echter is het tot hier en niet verder. Als ik zelf actief mee wilde werken met bv kinderen, zou ik dat zeker aankaarten dat ik niet een zieke crimineel was. In feite is door zo'n situatie, elke man als pedo bestempeld, :o :o :shock: Inhoudend dat zelfs de mannen van de vrouwen die hun kinderen naar de crash brengen. Te gek voor woorden. Maar wij weten dat het soms zo gaat.

Hoeveel geef je toe aan het belachelijke onbegrip van anderen, of sta je er voor en blijkt dat de wereld niet vergaat, dat alles hetzelfde gebleven is ondanks dat jij door heb gezet met het dragen.

Ieder moet voor zichzelf beslissen wat hij doet, of hij voor zich op komt en de strijd aanbindt, of met de stroom mee gaat, voor de weg van minste weerstand.

Ik zal niets bepalen, kan weinig zeggen over specifieke situaties, daar ik er niet alles er over weet, en dan nog is het niet aan mij om iets te bepalen. En ook al zou ik bepaalde dingen zeggen, is het niemand verplicht zich daar wat van aan te trekken. Wel kan ik bepaalde aangegeven situaties aangrijpen om op te reageren en mijn mening geven. Hopelijk dat anderen daar profijt van trekken.

Peter v.
Peter v

Re: Aanschaffen rok

Bericht door Peter v »

:) ;) 8-)

Eigenlijk off topic, maar wel naar aanleiding van. Zoals veel discussies ontstaan.


Ludwig, door de late tijdstip van plaatsing, was ik vergeten te vermelden, dat ik denk dat jij een fantastische vrouw hebt, en dat zij een fantastische man heeft.

Ik haal het volgende gevoelsmatig uit jouw verhaal:
Dat jij in de precaire situatie van een bedrijf aan huis, afhangend van het klandizie van mensen die des gevraagd jou ogenschijnlijk gelijk trekken met dutroux :shock: :shock: :shock: :o :( :( :roll: bevindt, helpt zeker niet wat het rok dragen betreft. Ik kan mij levendig jouw situatie voorstellen, en begrijpen.

Al is een man die rokken draagt even min een misdadiger / rare mens dan de vaders van de daar gebrachte kinderen.
Jammerlijk is het niet omgaan met de kinderen, en het niet dragen van een rok dan wanneer de ouders het kunnen zien, precies wat de stupide mensen wensen, in feite een bevestiging van hun onnozele beweringen, (als dat beweerd is) (al zijn die onuitgesproken) een lose / lose ( verlies / verlies ) situatie voor jou. Weg blijven is schuld bekennen, ( voor wie dat zo wil zien) en ga je met de kinderen om... zoals dat zou moeten kunnen, geheel even onschuldig als jou vrouw, en dan ook nog in een rok, is er een grote kans dat ieder de ander aanzet tot wegblijven, boycotten. Terecht zijn ze voorzichtig, maar om bij voorbaat een man feitelijk door hun houding / standpunt als verdachte te bestempelen, en een rok dragend man nog verdachter te maken is krommer dan krom en in zich zelf misdadig.

Het lijkt mij, dat als je vrouw zich daar in zou kunnen vinden, en jou met haar liefde steunen, dat als je niet afhankelijk zou zijn van de bedrijf aan huis, je fulltime een rok zou kunnen dragen.

Het verhaal wat je hebt verteld is typisch iets wat wij mannen tegen kunnen komen, veroordeeld en schuldig bevonden zijn nog voordat we een stap buiten de deur hebben gedaan. Zeer schrijnend. Nog altijd ben je volgens de wet onschuldig tot schuld bewezen is. Gelukkig zal het maar sporadisch voor komen, omdat er weinig rokdragend mannen kinderen van een ander aan huis hebben terwijl ze ook daar zijn.... En omdat de meeste mensen niet zo denken.

Er is helemaal geen slechte imago van mannen in rokken, maar er zijn wel mensen die misschien hun zieke fantasieën als waarheid beschouwen en vervolgens mannen in rokken helemaal verkeerd zien. Zoals bekend is dat weer in de praktijk gelukkig maar een kleine deel van de bevolking. Alle positieve berichtgeving over mannen die rokken dragen is nodig om een beter beeld naar buiten te brengen dan er al is, dit ter verdringing van ingeslopen misvattingen, die een eigen leven kunnen gaan leiden, en anderen die niet nadenken er mee besmetten. Zeker in een gesloten groep, zoals moeders van kinderen die ze naar de zelfde locatie brengen. .
Maar van een vooroordeel van vrouwen over alle mannen, na het dutroux affaire ontkomt geen man aan, dus ook hun eigen niet, of je nou en broek an hebt of rokken draagt.

Ik mag aannemen dat het maar een beperkte aantal mensen is die nog zo denkt. Zeker als ze zelf geen kinderen hebben.

Er is geen negatieve beeld, maar toch kunnen er mensen zijn die hun fantasieën er op los laten. Als er een negatieve beeld zou zijn ergens is dat hoogst waarschijnlijk door domme mensen met breed bek kikker monden onzin hebben doen horen.

Nou, Ludwig, het ga je goed met de zaken. Hopelijk vind je een manier om van de beperkingen af te komen, en meer tijd besteden in een rok, in het openbaar, dicht bij huis.

Peter v.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Aanschaffen rok

Bericht door Ludwigcw »

Nog een laatste reactie van mijn uit, over ons discussie hier. ;)
Ik kan beamen dat ik mijn goed voel in mijn huwelijk, ondanks ik niet ongevoelig ben voor het vrouwelijk schoon rond mij, laten andere vrouwen mij momenteel verder onberoerd. Ik heb collega’s die alles van extra werk zouden verzinnen om niet naar huis te moeten gaan.
Ik zie er ieder avond naar uit om terug bij mijn vrouwtje te zijn. Verteld dat laatste tegen sommige mannelijke collega’s en dan word je daarvoor ook al als mietje beschouwd. Ik ben gelukkig, zij soms niet, dus wat ze zeggen laat mij koud. :D

De gedachtegang naar pedofilie wordt ook nooit echt uitgesproken, maar door sommige gerichte vragen vanuit de klanten, merk je wel wat hun achterliggende gedachten zijn. ( voordat mijn vrouw nieuwe klanten aanvaard gaat er altijd eerst een uitgebreid gesprek aan vooraf, voor opvang van een kind moet er eerst wederzijdse vertrouwen zijn )

Nu maken wij zelf ook soms die gedachten(fout), een collega van mij zijn vrouw is ook onthaalmoeder, en mijn collega zelf houdt zich op de momenten dat hij thuis is, actief bezig met de kinderen. En het is niet
dat wij hem van iets verdenken, maar je zou maar eens een ontevreden klant hebben, die uit wraak verdenkingen richting de man van de onthaalmoeder slingert. Als je dan actief met de kinderen bezig bent, is het nog moeilijk je onschuld te bewijzen. En zodoende vinden wij dat niet verstandig dat hij zich zo actief met de kinderen bezighoudt.
Zo zie je dat je (on)bewust met de massa meedenkt. Deels ook wel uit eigenbelang, want het gaat uiteindelijk over inkomen.

Nu houd ik mij nooit bezig met de opvangkinderen, niet om bovenstaande redenen, maar gewoon kleine ukken interesseren mij geen enkel bal.
Als ik al eens in de opvangruimte vertoef, beperkt mijn inbreng zich enkel tot uit het terug rechtzetten van een omgevallen of uit een benarde situatie redden van een kleine uk. :roll:
Als dan net een mooie mama langs komt zou ik dan wel eens durven blijven hangen..... :? :? 8-)
Ik heb al meer dan mijn part met mijn twee dochters !

Mijn vrouw geeft een koffer met verkleed en afgedankte kleren waarmee de kindjes zich kunnen verkleden. Daarbij gebeurd er wel eens dat een jongentje eens iets vrouwelijks aandoet. Mijn vrouw maakt daar geen probleem van, want voor een klein kind is dat een onderdeel van een spel, en die zoekt daar veder niets achter. Maar er zijn ouders ( een minderheid, de meeste maken daar ook geen problemen van ) die bij het horen dat hun zoon iets vrouwelijk aanhad in paniek schieten en erop staan dat mijn vrouw in het vervolg ingrijp als hij nog zoiets aantrekt. Iets waar mijn vrouw nog nooit gevolg aan gegeven heeft.
Ook als ze horen dat hun zoon soms met poppen speelt, leidt soms tot ergernis bij de ouders.
Natuurlijk het omgekeerde bij meisje heeft blijkbaar nog nooit tot zo’n reactie geleidt, typisch hoe de tolerantie betreffende de zogezegde geslachtbepalende handelingen tegenover het vrouwelijk geslacht al van bij de paplepel meegegeven wordt. :x

Nu wil ik nog één iets zeggen over sociaal aanvaarden van sommige dingen zoals ons rokdragen.
Door mijn werk heb ik al vele kansen gehad om andere culturen van dichtbij te beleven. Ook in conflict gebieden waar een gewone toerist niet geraakt. En zowel materialistisch als sociaal leven wij hier in West-Europa in een echt paradijs. Eénmaal buiten Europa is niets meer vanzelfsprekend en zijn er ook geen zekerheden.
Zo ook op sociaal vlak, zijn de mensen veel meer aan strikte, meestal ongeschreven, regels gebonden.
De minste afwijking ( wat dan ook ) tegenover de groep resulteert dan nogal vlug in een volledige uitsluiting uit de samenleving.
Zelfs in streken waar de vrouw minder waarde heeft dan een hond, zijn er zelfs nog zeer strikte regels voor mannen, waar ieder afwijking niet getolereerd wordt. Als het behoren tot de zogezegde verkeerde klan, volk, godsdienst of levenswijze je het recht tot leven kan ontnemen, mag je als West-Europese inwoner heel gelukkig zijn met wat we nu kunnen en mogen.

En het is vooral dit besef, dat maakt dat ik het allemaal hier wat soepeler aanvaard, en tot mezelf zeg “ ik zou nog wel graag dat en die kunnen of mogen, maar eigenlijk heb ik al dit en dat bereikt, er zijn zoveel andere die zich veel meer moeten ontzeggen.”
Laat we zeggen dat ik een iets groter gemoedsrust heb verkregen door wat ik al wereldwijd gezien heb. ;)

Ludwigcw
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Aanschaffen rok

Bericht door rokwens »

Inderdaad Ludwig, daar heb je gelijk in. De meeste mensen leven hier in een aardsparadijs op vele vlakken, maar er zijn hier ook andere mensen die aan de rand van de maatschappij leven en erg ongelukkig en slecht bedeeld zijn, zowel sociaal als materieel. Hoe kom je rond met 650 € per maand ?
Maar dat wil niet zeggen dat we ons moeten neerleggen bij de feiten en afzien van de dingen die we graag willen bereiken.
Ten slotte zijn alle mensen gelijkwaardig, zowel een minister als een bedelaar, zowel een vrouw als een man als een kind.
We hebben allemaal dezelfde menselijke rechten en plichten. En toch neemt onze welvaartmaatschappij daar een loopje mee. Waarom verdienen niet alle mensen hetzelfde loon voor hetzelfde werk ? Waarom worden mensen verschillend behandeld naargelang hun herkomst ? Hoeveel landen hebben al niet gevochten voor hun onafhankelijkheid , hun vrijheid ? Als we godsdienstvrijheid hebben, waarom is er dan zoveel kritiek ? Waarom worden jongens anders behandeld dan meisjes ? Waarom heeft de ene helft van de bevolking volle kledingvrijheid en de andere niet ?
Als we de vrouw als voorbeeld nemen zien we hoe ver ze de laatste honderd jaar geëvolueerd is. Dat kwam niet vanzelf. Daar hebben ze voor moeten ijveren en dat doen ze nog steeds. Ze zijn gewend geraakt zich te verweren tegen de mannenwereld en groeperen zich op alle mogelijke terreinen omdat samen sterk maakt. Zo komen ze vooruit. Waarom zouden wij mannen dat dan ook niet doen in de domeinen waar we tekort schieten ? We hebben ook het recht om met kinderen om te gaan. We hebben ook het recht om voor het huishouden te zorgen en thuis te blijven voor de kinderen.
We kunnen nu ook al het zwangerschapsverlof delen met de vrouw. We hebben ook het recht om ons te verzorgen zodat we er goed uit zien en ons daar goed bij voelen. enz.. We hebben nu ook geen dienstplicht meer, dat is al een onrecht weg gewerkt. Dat heeft me na mijn studies destijds 3 jaar achteruit gezet tegenover mijn vrouwelijke medestudenten.
Dus wie zich sterk genoeg voelt en de energie kan opbrengen om iets zinnigs te bereiken moet dat beslist doen m.i.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Aanschaffen rok

Bericht door Peter v »

Ik kan het even niet laten, nog even dit, Rokwens, groot gelijk, juist hier in het westen KAN het goed zijn, maar dat is het vaak niet. Niet alles waarvan wij het suggestie hebben dat het goed is, is dat in werkelijkheid, al hebben wij alle vrijheid en middelen ervoor.

Er wordt van alles voorgeschoteld, dat wij hebben en kunnen krijgen, maar als je het vervolgens aanvraagt, vang je vaak bot.
Er is hier veel mis waar dat juist in onze westerse maatschappij niet zou hoeven. Dat het niet gebrekkig zou hoeven is waar de klacht over gaat, mijn inziens. Niet dat wij niet genoeg eten hebben, geen vrijheden hebben enz. Daar is vaak de klacht, niet het niet hebben / verkrijgen, maar dat het mogelijk zou moeten zijn, "geregeld" maar vervolgens ongrijpbaar.

Wij hebben het wat bepaalde zaken betreft hier als in "Het" paradijs, maar als in het paradijs voor een appel boom wordt gezorgd, appels aan de boom hangen, voor consumptie, en je bent niet in staat om ze te pakken, dat is waar wij over klagen, en is eigenlijk nog erger dan dat er gewoon geen appels zijn.

Het is hier een paradijs en een puinhoop tegelijk, dat komt juist aan het licht in een land waar je vrij bent om dat te mogen zien.

Zo genoeg daarvan. Het "strijden " voor onze rechten kan hier juist in het "vrije" westen. Zoals kleding vrijheid voor mannen, het recht om als man on-gediscrimineerd met kinderen om te mogen gaan is er ook één, zoals rokken, en bv het recht om ander kleding te dragen OP HET WERK dan het standaard mannen broek / kleding. ENZ.

Ludwig, het is allemaal wel duidelijk, je hoeft aan niemand je te verklaren. Verstandig omgaan met situaties, uiteraard op je eigen manier is het recht van ieder. Met kinderen werken is helaas nog altijd een hekel punt. Het zal lang duren eer dat anders wordt. Hoe meer levens ervaring je hebt, gevarieerd, hoe meer je relativeert. Alles komt dan in het juiste perspectief. Gelukkig kun jij door een stuk levens ervaring genuanceerd naar o.a. de besproken zaken kijken en gepast handelen.

Zo ook zouden wij met het rok dragen om moeten gaan. Echter merk ik op, dat als je wat wilt bereiken met het rok dragen is er maar één manier, en dat is DRAGEN, zo veel als mogelijk is, en dan niet zo veel als anderen dat voor jou even zullen bepalen. ( weinig of niets ) Ben je als rok drager tevreden met hoe het nu voor jou is, dan is er niemand die het anders opdringt.

Zwem slagen kun je leren op het droge, maar echt zwemmen leer je pas echt als je er in duikt, en er voor gaat.

Peter v.

Het was wel even of topic, maar toch horen dit soort discussies bij het leven, waar het rok dragen deel van uit maakt.
Laatst gewijzigd door Peter v op 28 jun 2008 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie