Een mooie wijde (feestelijke) ‘lange rok’ bijvoorbeeld.

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Een mooie wijde (feestelijke) ‘lange rok’ bijvoorbeeld.

Bericht door willi »

Zo tegen de feestdagen worden de etalages, ook van modezaken, een stuk sfeervoller. Met de nieuwste feest- en galakledij in glanzende en/of dunne, transparante stofjes, staan de damespoppen u bij het voorbijgaan naar binnen te lonken.
‘Tis alles pracht en praal (voor dames); alsof er geen sprake is van recessie.

Mijn echtgenote wordt eerst bleek, dan roze en daarna rood; en wandelt met iets definitiefs, iets stelligs in haar pas de winkel in. En ik loop haar met een angstig vermoeden na. Want . . . ik weet al wat me te wachten staat.
Direct bij de eerste rekken met glanzende glitterjurken al, krijg ik een wee gevoel ergens in de maagstreek. Een gevoel dat bij nadere beschouwing van nog meer moois langzaam opkruipt naar mijn keel, zodat ik op een vraag van mijn vrouw er slechts mompelend een . . sgkuf;;pff . . uit kan brengen.

Het is toch ook te krankzinnig voor woorden; die textiel geworden weelde om je heen, weelde die uiteraard sinds Egypte en Babilon alleen rond een vrouwenlichaam behoort te hangen. Mannen immers hadden ’t toendertijd veel te druk met elkaar de kop in te slaan om zich bezig te houden met, of belangstelling te tonen voor deze tere kledingstukken.
Om het er levend vanaf te brengen was blik namelijk het enige bruikbare kledingmateriaal voor mannen.

Met jeukende handen en trillende vingers fladder ik, . . . voor mijn vrouw . . , rond tussen bijna aanstootgevende textiele kunstwerkjes, waarvan de prijs, gelijk met het naderen van de feestdagen, omhoog schiet en tegen beter weten in hopend er ook voor mezelf iets tussen te vinden. Een mooie wijde (feestelijke) ‘lange rok’ bijvoorbeeld.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Re: Een mooie wijde (feestelijke) ‘lange rok’ bijvoorbeeld.

Bericht door jan »

Zwarte feestrok? Kijk naar mijn avatar; Feestrok van SVEN-Q, te koop bij partyshopping in Boven Leeuwen voor 6 tientjes.
Ik mag toch aannemen dat het niet per sé een vrouwenrok moet zijn?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Een mooie wijde (feestelijke) ‘lange rok’ bijvoorbeeld.

Bericht door willi »

Nee Jan, het moet gewoon een mooie rok zijn. Een rok met een feestelijke uitstraling.
Waar deze vandaan komt en of er V of M achter staat interesseert me geen barst.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Een mooie wijde (feestelijke) ‘lange rok’ bijvoorbeeld.

Bericht door mikvanes »

Ik heb een paar echt hele mooie, lange rokken. Soms waren ze ook best vrij duur. Ze waren zo mooi, dat ik ze niet kon laten hangen. Dus, ik herken wel wat Willi schrijft. Maar wanneer draag ik dat nu? Ik ga bij het hond uitlaten toch niet een avondrok van een gigantisch bedrag aantrekken die overal tussen komt (auto portier b.v.) en snel over de grond sliert. Als ik een paar boodschappen moet doen, is het ook al niet echt handig en dan vind ik op het moment mini eigenlijk ook leuker.

Ik denk dat hoe vaker je die rok draagt, hoe praktischer je wordt. In het begin kocht ik heel veel mooie kleren die ik vervolgens eigenlijk nooit kon dragen. Nu denk ik eerst: ''Mooi, maar wanneer doe je dat nu aan?"
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Een mooie wijde (feestelijke) ‘lange rok’ bijvoorbeeld.

Bericht door willi »

Dat nu Mik, is vaak ook het probleem van veel vrouwen (naar ik heb gehoord)
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Een mooie wijde (feestelijke) ‘lange rok’ bijvoorbeeld.

Bericht door mikvanes »

Het klinkt een beetje alsof de rok van Jan niet mooi is.
jan

Re: Een mooie wijde (feestelijke) ‘lange rok’ bijvoorbeeld.

Bericht door jan »

Alles op dit forum komt neer op het volgende: Smaken verschillen!
Mijn familie en vriend(inn)en hadden mijn nieuwe zwarte lange rok nog niet gezien en waren er enthousiast over.
Ik had hem speciaal gekocht om op mijn verjaardagsfeest te dragen juist omdat 'ie er feestelijk uitziet.
Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat Willi hem ook mooi moet vinden, Mik.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Een mooie wijde (feestelijke) ‘lange rok’ bijvoorbeeld.

Bericht door willi »

Ho, ho. Ik heb nergens beweerd dat ik de rok van Jan niet mooi vind. Het is een prachtige rok Jan. Alleen wat aan de dikke kant vermoed ik.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie