kerst shoppen in rok

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

kerst shoppen in rok

Bericht door jptje »

vandaag ben ik maar eens een nieuwe kunstkerstboom wezen kopen,omdat de vorige was gesloopt door mijn kat.
eerst maar eens bij de life and garden wezen kijken,daar vond ik niks naar mijn zin.
toen ben ik naar de coppelmans tuincentum geweest.
daar heb ik wel een boom gevonden,was wel 80 euries voor een kleine boom van 150cm.
maar deze is tenminste steviger dan de vorige.
deze boom lag hoog in het rek,dus ff aan een zeer vriendelijke en behulpzame medewerker (vrouw) gevraagt of ze die voor mij er af wilden halen.
na dat ze een trapje had gehaald heeft ze die voor mij gepakt,en uitgebreid heeft verteld hoe ik die in elkaar moest zetten,ben ik weer huiswaarts gegaan,en de boom op gebouwt.
geen woord heeft ze gezegt over mijn rok of de lange jas die ik aan had.
deze outfit had ik aan viewtopic.php?f=17&t=1308 alleen dan met een zwarte pet in plaats van hoed.
tot nu toe is de kat er nog uit gebleven. :D
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
jan

Re: kerst shoppen in rok

Bericht door jan »

Hoe vaker je in rok dingen doet hoe normaler je het gaat vinden maar ook hoe normaler de mensen het gaan vinden.
Ik moest net even naar de dokter en vanwege de kou deed ik rok-uit-broek-aan en dat vond in maar niks. Maar ja, nood breekt wet. Maar na thuiskomst ging gelijk weer de rok aan en dat zit heel wat comfortabeler!
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: kerst shoppen in rok

Bericht door mrcsk »

Ja jan,dat onder vind ik zelf ook al.
In rok zit je veel gemakkelijker dat in broek.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: kerst shoppen in rok

Bericht door jptje »

precies,maar daar is dit forum ook voor uiteraard
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: kerst shoppen in rok

Bericht door musa »

Voor mij is een rok dragen een teken van vrijheid ,maar misschien ben ik de enige hier ,maar na langdurig rok dragen wind ik dat het spannende gevoel soms verdwijnt.
jan

Re: kerst shoppen in rok

Bericht door jan »

Maar dat aspect heb ik juist als weldadig ervaren, Musa. Toen ik voor het eerst een rok aantrok, gelijk toen ik er een kocht in Arnhem, was ik best wel nerveus en ik voelde meer ogen priemen dan er waren.
Maar na verloop van niet eens zo lange tijd werd ik steeds relaxter en voordat ik het wist ging ik in rok op vakantie en heb tijdens die week in Luxemburg ook geen enkele dag een broek gedragen.
In zwembadtermen; ik was 'door'. Dat was 37 jaar geleden, kun je nagaan!
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: kerst shoppen in rok

Bericht door masker »

Geweldig toch dat je in rok een dame kan vragen om je te helpen zonder dat daar een punt van wordt gemaakt. Ik zou zeggen een geweldige kerstgedachte als dat voor iedereen hier zou gelden.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: kerst shoppen in rok

Bericht door mikvanes »

Maar na thuiskomst ging gelijk weer de rok aan en dat zit heel wat comfortabeler!
Als rokken zo comfortabel dragen, zijn vrouwen dan verkapte masochisten, dat ze meestal broeken dragen?

Je moet gewoon eens een tijdje zo'n leuk strak 'leren' minirokje van mij dragen. Dat snoert lekker in de taille, dat is zo kort dat het in feite geen bescherming biedt tegen wat dan ook, maar daaronder gaat het wel heerlijk zweten en de slip die je daaronder draagt, is zo strak dat je er soms acute buikpijn van krijgt. Hmm, wat een zalig gevoel!

Ik heb nu een legging aan. Lijkt me geen rok, maar een soort broek. Is volstrekt elastisch. Zit als een tweede huid. Zweet niet, knelt niet. Je voelt het niet eens. Waait ook niet op. Wappert niet. Blijft niet haken.

Het verhaal dat rokken altijd zo heerlijk zitten en broeken zo vreselijk, wil er dus bij mij niet in.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: kerst shoppen in rok

Bericht door mikvanes »

musa schreef:Voor mij is een rok dragen een teken van vrijheid ,maar misschien ben ik de enige hier ,maar na langdurig rok dragen wind ik dat het spannende gevoel soms verdwijnt.
@Musa

Wat bedoel je precies met dat ''spannende gevoel"? Is dat, dat je het op een prettige manier opwindend vindt of is dat de spanning omdat je niet weet hoe andere mensen op je rok zullen reageren?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: kerst shoppen in rok

Bericht door willi »

Een rok comfortabel? Dat hangt inderdaad af van het type rok.
Wat jij beschrijft Mik, is alleen technisch gesproken nog een rok; een strak kokertje rond heupen en bovenbenen, waarin zitten vrijwel onmogelijk is.
Eerlijk gezegd ontgaat me de zin van een dergelijk kledingstuk.

Met een rok bedoelen de meesten van ons een vrij hangende, rechte of iets gerende lap textiel, reikend tot ergens in de buurt van de knie en slechts sluitend in de taille.
Dát, beste Mik, draagt wel degelijk comfortabel en bedekt de erogene zone van ons lichaam op uiterst beschaafde wijze. Toch?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie